نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
خدا را شکر که دیاباته نمی‌رسد/ بازی با الاهلی۲۰ امتیازی شد/ استقلال فقط مسابقات آسانش را برد
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

ادموند اختر، پیشکسوت استقلال گفت: بازی با تیم الدحیل در واقع از دیدارهای ۶ امتیازی استقلال در گروه بود که فقط یک امتیاز از آن گرفت و حالا بازی با الاهلی برایش یک بازی ۲۰ امتیازی محسوب شود.

خبرورزشی - تیم استقلال در پنجمین دیدار فصل ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان در مرحله گروهی بامداد چهارشنبه ۸ اردیبهشت باید با الاهلی میزبان دیدار کند. تیمی‌که در حال حاضر با استقلال هم امتیاز است و قطعاً به سادگی حاضر به پا پس کشیدن نیست. ادموند اختر در گفتگو با خبرورزشی، درباره شرایط گروه استقلال، ضعف خط دفاعی این تیم و قوت مهاجمانش حرف زد. متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید:

شرایط استقلال در این ایام را چطور ارزیابی می‌کنید؟
استقلال از زمانی که کادر فنی جدید آمده روند رو به رشدی را در لیگ سپری کرد تا اینکه به آسیا رسید. البته ما در آسیا تنها در بازی‌هایی که انتظار داشتیم نتیجه گرفتیم. یعنی الاهلی و الشرطه را بردیم اما در مسابقاتی که شش امتیازی بود نتوانستیم امتیاز کامل را بگیریم که این یک ضعف است. بازی با الدحیل هم رفت و برگشت شش امتیازی بود که یکی از این دو بازی را از دست دادیم تا شانس صدرنشینی و حتی صعودمان به خطر بیافتد.

چرا استقلال با ۱۳ گل زده ۸ بار دروازه‌اش باز شده است؟
متاسفانه در دیدار رفت و برگشت با الدحیل روی اشتباهات فردی گل خوردیم. البته گل‌های خوبی زدیم ولی نتوانستیم از آنها نگهداری کنیم. بازی برگشت واقعا یک بازی ۶ امتیازی بود و باید برنده می‌شدیم ولی روی غفلت، گم کردن مهاجمان حریف یا دست کم گرفتن آنها تنبیه شدیم و بازی را مساوی کردیم تا پشت الدحیل بمانیم.

به نظر شما بازی با الاهلی تا چه اندازه مهم است؟
این بازی دیگر شش امتیازی نیست بلکه ۲۰ امتیازی است و حتما نیاز به کسب هر سه امتیاز آن را داریم. کادر فنی باید با تدابیر و ریکاوری درست به بازیکنان بفهماند که چه بازی حساس و سرنوشت سازی پیشروی تیم است. این بازی سرنوشت بازیکنان، مدیریت و کادر فنی را تعیین می‌کند. در یک تیم با ۳۰ میلیون هوادار نتیجه چنین بازی اصلا معمولی و عادی نیست.

قطعاً در این شرایط نمی‌توان به مدافعان استقلال دفاع خطی یا غیره را آموزش داد. در این فرصت کم بهترین کار چیست که ضعف خط دفاعی را برطرف کنند؟
 ما در حال حاضر فقط می‌توانیم تیم را از لحاظ روحی روانی آماده مسابقه کنیم. استقلال ظرف ۱۰ روز ۴ بازی انجام داده و حالا باز هم باید یک بازی دیگر ظرف ۱۲ روز انجام بدهد.

به نظر شما برگزاری مسابقات در این ساعت از شب درست است؟
اول باید بگویم شرایط برای هر چهار تیم یکسان است و فقط استقلال نیست که در این وضعیت بازی می‌کند. مشکل اینجاست که بازیکنان ما حرفه ای نیستند. منچسترسیتی در فینال جام حذفی با تاتنهام بازی کرد و قرار است بعد از دو روز دوباره با پاری‌سن‌ژرمن یک بازی سنگین دیگر را برگزار کند. آنها حرفه ای زندگی می‌کنند و تنها حرفه شان فوتبال است اما فوتبالیست ما فوتبال شغل دهمش است و حرفه ای زندگی نمی‌کنند.

بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟
الان شما نگاه نکنید که در این ۱۸ روز سبک زندگی بازیکنان استقلال حرفه‌ای شده است. اگر این بازیکنان به این شکل در اختیار باشگاه نبودند با این فشردگی بالای بازی‌ها حداقل ۷ تا ۸ بازیکن مصدوم روی دست کادرفنی مانده بود. به هرحال امیدوارم این اشتباهات و نقاط ضعف برطرف شود تا در دو بازی باقیمانده نتیجه لازم را بگیریم.

درباره قایدی و شرایط خوبش چه نظری دارید؟
 متاسفانه ما از قایدی در تیم آنطور که باید استفاده نمی‌کنیم. نباید اینقدر از این بازیکن کار بکشیم. باید او را در جایی که باید باشد نگه داریم تا با تکنیک و هوش ذاتی اش بتواند گل بزند. سبک فوتبال قایدی طوری است که باید به خوبی تغذیه شود. چون می‌بینیم در زدن ضربه آخر دقت کافی را دارد.

درباره دیاباته چطور؟ ظاهراً در بازی با الاهلی یکی از غایبان همین شیخ است؟
 خدا را شکر که دیاباته به این بازی نمی‌رسد. البته من هرگز دوست ندارم کسی مصدوم شود. پدرکشتگی هم با کسی ندارم ولی ما تا کی باید از این بازیکن در ترکیب استفاده کنیم تا پنالتی به دست بیاید و برود پشتش بایستد؟ خدا را شکر حداقل در بازی با الاهلی می‌دانیم که استقلال ۱۱ به ۱۱ بازی می‌کند چون وقتی دیاباته در ترکیب است، استقلال ۱۰ نفره کار می‌کند.

اما دیاباته چهار گل برای استقلال زده و بهترین گلزن تیم است؟

 از این چهار گل، دو گل دیاباته روی ضربه پنالتی بوده! قبول دارم که زدن ضربه پنالتی هم مهارت می‌خواهد اما واقعاً در سایر دقایق بازی چه کار کرده؟ عمر سوما یا اولونگا از هر چهار توپی که به دست می‌آورند سه تای آنها را به گل تبدیل می‌کنند. اولونگاه در بازی رفت با الدحیل ۴ موقعیت به دست آورد که سه تای آنها را گل کرد. در بازی برگشت یک پنالتی زد و دو بار توپ به دستش رسید و یکی را با سر به گل تبدیل کرد. اما دیاباته چی؟ همه فشار حمله روی دوش مطهری و قایدی است ولی دیاباته می‌رود و فقط آن جلو می‌ایستد. در نهایت اگر ۶ گل هم بزند ولی تیم صعود نکند چه فایده ای برای استقلال دارد؟ کسی که سود می‌کند دیاباته است که خودش را در ویترین برای تیم‌های عربی به نمایش گذاشته و می‌رود و پولش را می‌گیرد اما استقلال متضرر می‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • 4444 همیشه آبی 7777777 NL ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    زنده باد ادموندخان اختر . از شنیدن نظر شما کیف کردم واقعا امثال شما که خودتون مهاجم استقلال بودین میتونین به این قشنگی در مورد خط حمله استقلال صحبت کنین . خداییش دیاباته توی این فصل کار خاصی واسه استقلال نکرده هم کُنده هم توپ لو میده هم قدر موقعیتها رو نمیدونه اصلا خودشو تو موقعیت قرار نمیده یعنی نمیتونه موقعیت به دست بیاره چون انگار وزنه 30 کیلویی به پاهاش بستند مشکل دیگه‌ای که فیکس شدن دیاباته ایجاد میکنه قرار گرفتن ارسلان مطهری در پست وینگر راسته که خیلی اشتباهه ارسلان فقط و فقط باید مهاجم نوک باشه اونم توی سیستم تک فوروارده . کار ارسلان تمام کننده‌ بودن و زدن ضربات آخره که خیلی عالی انجامش میده به جرات میتونم بگم ارسلان مطهری حتی از فرهاد مجیدی برای استقلال بهتر بوده . در 2 دهه گذشته هیچ مهاجمی توی استقلال(حتی عنایتی) نتونسته انقدر تاثیرگذار و عالی شماره 9 استقلال باشه ولی متاسفانه چون ارسلان عاشق استقلاله همه فکر میکنن یوله و چیزی بارش نیست اگه قهر میکرد و ادا در میاورد میگفتن باید بره توی اروپا بازی کنه ولی افسوس که . . . سجاد آقایی هم واقعا اعجوبه‌س استقلال باید برگردونه سجاد رو
  • علیرضا سپاهانی IR ۰۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    دیاباته در مقایسه با دیگر مهاجمان خارجی گروه عملکرد بسیار ضعیفی داشته
  • تاج اصیل اریایی IR ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    حالا اینقدر هم بی انصافی خوب نیست شیخ دیاباته هر موقع سالم و سر حال بوده واقعا وظیفه اس را به خوبی و احسنت انجام داده ،،سال گذشته با وضعیتی که داوریها و وزارت ورزش و حکومت معطوف به تیم خاص بود باز آقای گل شد
  • حاتم IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    درود بر ادموند اختر، درباره دیاباته کاملا درست میگه وقتی که هست تیم ده نفره میشه، همه زحمت خط حمله و دفاع بی خاصیت تیم افتاده روی دوش ارسلان و قایدی که دارن با بازی خوبشون جور یه عده بی خاصیت رو میکشن.
  • ادریس تاجی IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    اتفاقا برعکس شما همین دیاباته رو با آرمان رمضانی مقایسه کن اینا مهاجم نوک و هدف اند و خیلی هم خوب است مثل علی دائی مثل سردار آزمون ولی از دیاباته نباید انتظار داشت مثل قائدی بدوه ارسلان کوتاه است و زهر دار نیست دیاباته خودش دو نفر رو تو دفاع نگه میداره آقای اختر
  • آنالیزور IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    استقلال فقط مسابقات آسانش را نبرد استقلال مسابقاتی که باید میبرد برد
  • احمد IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    خیلی بی انصافی نکن آقای اختر،شماها بیرون گود ایستادین و میگین لنگش کن،شرایط امکانات مشکلات دستمزد تمرینات فشردگی بازیها و هزاران مورد دیگه،کار شما پیشکسوتها فقط شده انتقاد و تخریب،مگر شما و امثال شماها زمانی بازی میکردین چه گلی به سر تیم زدین؟
  • کیارش IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    آقای پیشکسوت شانس استقلال گروه سختی افتاده و بازی هایی رو که میخواسته برده اونم با چه نتیجه ای شماها ب جای حاشیه سازی ب تیم لطف کنید روحیه بدید . ولی با نظرتون در مورد شیخ موافقم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی