ماجرای ادعای تخلف در آکادمی کیا/ حمله به ملی‌پوش فوتبال ایران یا آزمایش پزشکی؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مهدی مهدوی کیا اگرچه از مدعیان شعار فوتبال پاک است و دفعه قبل نیز با اکراه پیشنهاد کاندیداتوری در فدراسیون فوتبال را پذیرفت، به خوبی می‌داند اعتبارش در فوتبال ایران نباید مخدوش شود.

خبرورزشیآرتین زهرابی؛ داستان آکادمی مهدی مهدوی کیا، مسئله‌ای نیست که اینقدر پیچیده شده است.  نه آن عضو کمیته انضباطی هیئت فوتبال تهران که روی خط برنامه فوتبال برتر آمد و با خشم و عصبانیت سخن گفت و نه مهدی مهدوی‌کیا که اسیر حرف تو حرف شد و مجبور بود صدایش را بلند کند، موفق نشدند مناظره‌ای مقبول داشته باشند.

بحث آکادمی و استفاده از بازیکنان غیرمجاز در مدارس فوتبال، فقط مربوط به برادر مهدوی‌کیا نیست؛ این اتفاقی است که در فوتبال ما مسبوق به سابقه است و برای نخستین بار نیست که شاهد چنین حکایت‌هایی هستیم؛ خیلی وقت‌ها آنچه به عنوان اسناد و مدارک به آن استناد می‌شود درست است و گاهی وقت ها هم ثابت می‌شود که اشتباهی رخ داده و اصل قضیه چیز دیگری بوده است.

مهدی مهدوی‌کیا اگرچه از مدعیان شعار فوتبال پاک است و دفعه قبل نیز با اکراه پیشنهاد کاندیداتوری در فدراسیون فوتبال را پذیرفت، به خوبی می‌داند اعتبارش در فوتبال ایران نباید مخدوش شود. به همین دلیل بارها از زبان او شنیدیم اگر آزمایش تخصصی روی بازیکن مربوطه صورت بگیرد و طبق قوانین فیفا، در ایفمارک مشخص شود که اصل ماجرا چیست، آن گاه از مردم بابت خطای بزرگی که اتفاق افتاده عذرخواهی می‌کند.

این یک بحث منطقی است و به نظر می‌رسد نیازی به این همه شلوغ‌کاری ندارد؛ طبعا وقتی چنین اتهامی متوجه آکادمی‌کیا می‌شود، هیئت فوتبال تهران یا حتی فدراسیون فوتبال نباید توقع داشته باشند، مهدوی‌کیا که سال ها برای تیم ملی ایران بازی کرده و برای پست و مقام گرفتن هم هرگز عطش نداشته، بایت این حادثه تلخ سکوت کند.

توقع ایجاد یک راهکار قانونی برای اثبات تخلفی که هیئت فوتبال تهران مدعی آن است و «برادران مهدوی‌کیا» هم بر اساس قوانین فیفا به آن استناد می‌کنند، بی‌تردید یک انتظار وحشتناک نیست. باید این موضوع را تا لحظه آخر بررسی کرد و کار را هم در این زمینه به کاردان و متخصصان امر سپرد. مهدوی‌کیا می‌گوید به صورت چشمی؛ یعنی همان طور که فعلا تشخیص داده شده نمی‌شود درباره سن و سال یک بازیکن قضاوت کرد و این مسئله نیاز به آزمایش پزشکی دارد؛ منطقی تر از این حرف اما ادعای مهدوی‌کیا است که درصورت اثبات هر گونه تخلفی، تبعاتش را می‌پذیرد.

درباره این موضوع نیز که عضو کمیته انضباطی هیئت فوتبال تهران با لحنی نه چندان محترمانه خطاب به مهدوی‌کیا می‌گوید «اگر شما ۲۲ سال در فوتبال بوده‌ای من ۵۵ سال در این فوتبال بودم» باید بگوییم از حضور مهدوی‌کیا فقط در یکی از بازی‌های ملی، مردم صدها خاطره خوب دارند اما از ۵۵ سال رزومه کاری خیلی‌ها اطلاع چندانی ندارند و شاید اصلا برای‌شان مهم هم نیست که این سابقه به ۵۵۰ سال دیگر ارتقا پیدا کند. راه بحث با بازیکنان ملی و اثبات یک ادعای حیثیتی، به رخ کشیدن سوابق فوتبالی به امثال مهدوی‌کیا نیست.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حقیقت تلخه IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    چیزی که عجیبه اینه که چرا اصرار دارن بدون آزمایش بگن درست میگیم؟! مهدوی‌کیا که خودش داره میگه نتیجه آزمایش رو قبول می‌کنه ! اون بنده خدا که میگه ۵۵ سال در فوتبال بود و خیلی‌ها هم نمی‌شناسمش ، همیشه همین جور بوده؟ بدون تایید و استناد در کل ۵۵ سال با عصبانیت فریاد میزده که فقط من درست میگم؟!! این ماجرا به نظر میرسه اهداف دیگه ای داره دنبال می‌کنه
  • ناشناس IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    من واقعا شوکه شدم با طرز صحبت کردنش
  • ایرانی IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    این فوتبال با وجود همچین آدمهایی عقب مونده ای که ریشه کردن توی فوتبال کشور و هیت فوتبالهای کشور حالا حالا درجا میزنه و حیف علی کریمی یا هر فوتبالیست دیگه ای که بخان برای اصلاح فوتبال با همچین آدمهایی سروکله بزنن
  • فرهاد IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    هر وقت یکی از بازیکنای پرسپولیس به یه جایی رسیدن دنبال باند بازی و حق کشی بودن پس داره رییس کمیته انظباطی درست میگه وگفت که باچشم هم معلومه که متولد ۸۶ نیست دیگه احتیاجی به ازمایش پزشکی نیست میخاستن ابروی مهدوی کیا کمتر ببرن ولی اون فکر میکنه که میتونه تو نتایج پزشکی هم دست ببره
  • سهراب US ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    این حرف مشعشعانه عضو کمیته انضباطی رو بذارن جلوی رییس فیفا تا یه ماه میشینه میخنده. ۵۵ سال سابقه این آقا رو اصلاً کی میشناسه؟ یه سال فوتبال مهدوی کیا میارزه به یه عمر فوتبال بعضی فوتبالیستا. حالا چطور این آقا روش شده چنین حرف چرتی رو تو تلویزیون بزنه؟!
  • ناشناس IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    ظاهرا ایشون هم مثل خیلی های دیگه ۵۵ سال آویزون فوتبال بوده ولی برخلاف دوران بالغ بر یک دهه ای حبیب الله شیرازی که کاملا حضور نامساعدش رو بیاد دارم یک روز از حضور ایشون رو بیاد ندارم.از صحبتهای دیشب شون مشخص بود کاملا پیاده هستن.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی