نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۲
لژیونر ایرانی در آستانه یک انتقال بزرگ/ او اوایل گرسنگی عجیبی داشت!
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

امیر عابدزاده با درخشش‌های اخیر خود بیش از پیش مورد توجه اهالی فوتبال در پرتغال قرار گرفته و حالا احتمال انتقال او به تیمی بزرگ بررسی می‌شود.

خبرورزشی -   دو کلین‌شیت ارزشمند و متوالی مقابل بواویستا و ریوه‌آوه باعث شد تا امیر عابدزاده دوباره به چهره موردتوجه در فوتبال پرتغال تبدیل شود. دروازه‌بان ملی‌پوش ایرانی که گلر شماره یک تیم ماریتیمو محسوب می‌شود، با بسته نگه داشتن دروازه‌اش در این دو مسابقه، توانست تیمش را به منطقه سبز جدول برساند و احتمال بقای ماریتیمو را بیشتر و بیشتر کند. ریولینو روزنامه‌نگار پرتغالی که به صورت تخصصی به آنالیز  عملکرد دروازه‌بان‌ها در لیگ پرتغال می‌پردازد و در روزنامه «آبولا» مشغول است در خصوص عابدزاده توضیحات قابل توجهی داده که در زیر آمده است:

به عنوان یک روزنامه‌نگار در حوزه دروازه‌بان‌ها، نظر کلی‌ات درباره عابدزاده چیست؟
من فکر می‌کنم امیر [عابدزاده] دروازه‌بان با استعدادی است و استعدادش باید کشف شود اما هنوز آن را به اندازه کافی به کار نگرفته یا در واقع پتانسیل حداکثری اش را نشان نداده است.

از نظر شما امیر عابدزاده چه جایگاهی در بین دروازه‌بان‌های شاغل در پرتغال دارد؟
در بررسی وضعیت عابدزاده باید این را در نظر بگیریم که او در تیمی حضور دارد که برای بقا می‌جنگد، بنابراین امیر هم جایگاه خوبی ندارد. اما فکر می‌کنم او می‌تواند به سطح بالاتری برسد و پس از آن سعی کند به سطوح بالاتر برسد. عابدزاده در ماریتیمو رنج و زحمت زیادی را متحمل می‌شود

یعنی فکر می‌کنی که سطح عابدزاده از ماریتیمو بالاتر است. دوست دارم بدانم به نظرت او نسبت به سال‌های قبل پیشرفت فنی داشته است؟
در سال اولی که عابدزاده را اینجا دیدیم، یک گرسنگی عجیبی داشت! منظورم این است که با انگیزه بالا وارد زمین شد و و یک نمایش برجسته و عالی را ارائه کرد. بعد او به نیمکت رفت، سپس بازی کرد و دوباره بین نیمکت و زمین جابجا شد که این موضوع سردرگمی اش را به همراه داشت. در این مدت مربیان زیادی آمدند و رفتند و او باید خودش را تطبیق می‌داد که کار سختی بود.

قبول داری که شما دروازه‌بان‌های خوبی در پرتغال ندارید؟
بله، البته از این بابت ناراحت هستم (خنده). اگر دقت کنید تیم‌های ما اغلب از دروازه‌بان‌های خارجی استفاده می‌کنند.

حالا با این پیش فرض، اگر یک رتبه بندی بین دروازه‌بان‌های خارجی لیگ داشته باشی. عابدزاده کجای ذهنت قرار می‌گیرد؟
اتفاقا قبل از اینکه صحبت کنیم داشتم بازی ماریتیمو را تماشا می‌کردم و بدون اغراق باید بگویم که از نظر استعداد یا پتانسیل بین ۵-۶ گلر اول لیگ است اما در عملکردی که دیده‌ایم پایین‌تر قرار می‌گیرد. عابدزاده همیشه برابر تیم‌های بزرگ عملکرد خوبی دارد و مقابل تیم‌های ضعیف‌تر دچار فروپاشی می‌شود!

به نظرت او چه توانایی خاصی دارد؟
امیر توانایی فنی بالا و کنترل خوبی روی دستانش دارد و به ندرت دیده‌ام که خروج اشتباهی داشته باشد. کار با پای او را دوست دارم اما میخواهم چیز دیگری بگویم. اگر عابدزاده با مربیان بزرگتری کار کند، شاید چیزهای بیشتری را از خود نشان بدهد.

یعنی فکر می‌کنی بتواند به تیم‌های بزرگ برود؟
بله فکر می‌کنم او دروازه‌بان خوبی است و می‌تواند در تیمی مثل اسپورتینگ یا براگا بازی کند؛ یا دروازه‌بان اصلی یا ذخیره. افراد با استعداد و توانایی کمتر توانسته‌اند به موقعیت او برسد.

بازی قبلی عابدزاده مقابل ریوآوه را دیدی؟ پس از کنترل توپ چند روپایی و بعد جمع کردن توپ.
بله من بابت این کار او را سرزنش نمی‌کنم. در مجموع عابدزاده ۲-۳ بازی خوب است و بعد یک بازی نه چندان خوب. او باید سعی کند که نمایش های باثبات‌تری ارائه کند، این چیزی است که ما از امیر انتظار داریم.

خوب شد به این کلمه «ما» اشاره کردی. شما روزنامه‌نگاران، گزارشگران و اساسا هواداران فوتبال چه نگاهی به عابدزاده دارید؟
امیر همیشه مقابل تیم‌های بزرگ یعنی بنفیکا و پرتغال عملکرد بسیار خوبی دارد و به همین خاطر او را به عنوان یک دروازه‌بان خاص می‌شناسند. کسی که مقابل باشگاه‌های بزرگ با عملکرد عالی خودنمایی می‌کند و در واقع برابر غول‌های پرتغال بهتر از تیم‌های ضعیف بازی می‌کند. اما از نظر شهرت اگر بگویی، از هواداران تا مفسران و گزارشگران، شرایط خیلی خوبی دارد.

راستی میدانستی پدر او هم دروازه‌بان بوده؟ احمدرضا عابدزاده.
بله، او یک اسطوره و دروازه‌بان افسانه‌ای است. من خیلی به بازیکنان ایرانی علاقه دارم و احمدرضا عابدزاده را هم میشناسم و عملکرد او در جام جهانی ۱۹۹۸ را دنبال کرده‌ام و میدانم یک اسطوره است. امیر فعلا جوان است و می‌تواند در سال های آینده پیشرفت کند و به اسطوره فوتبال ایران تبدیل شود. البته به شرطی که مواردی که درباره اش صحبت کردیم را عملی کند!

در آخر چه چیزی مانده که درباره امیر عابدزاده به ما نگفته باشی؟
خوب در آخر باید بگویم که وقت آن رسیده که عابدزاده فضای جدیدی را تجربه کند. منظورم این نیست که از پرتغال برود اما می‌تواند به تیم بهتری منتقل شود. باید به باشگاهی برود که کادرفنی بهتری داشته باشد تا بتواند درباره توانایی اش بیشتر کار کند. من فکر می‌کنم در سال های آینده به عنوان یک دروازه‌بان مدرن، درآمد بیشتری کسب کند و خیلی راحت بهترین دروازه‌بان ایران شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • .،. IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    امیدوارم یه تیم مطرح تر بره
  • تتلیتی وحشتناک باهوش ZA ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    سطح لیگ درپیتی پرتغال خیلی پایینه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی