نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
۰ |
۰
زنگ خطر برای قطری‌ها به صدا درآمد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

روزنامه الوطن قطر با انتشار گزارشی از تیم‌های این کشور انتقاد کرد.

خبرورزشی - روزنامه الوطن قطر در شماره امروز خودش عملکرد باشگاه‌ها و شرایط همچنین سطح فنی لیگ ستارگان این کشور را مورد انتقاد قرار داده است.

در بخشی از این گزارش آمده است: آیا لیگ فوتبال قطر در سطح فنی مناسبی قرار دارد و رقابت منطقی در این لیگ شکل می‌گیرد؟ حقیقت این است که بر اساس نشانه‌ها در لیگ قطر، السد و الدحیل با سایر تیم‌ها فاصله قابل توجهی دارند و مشخص است که تنها این دو تیم در هر فصل مدعی قهرمانی هستند، تعدادی از تیم‌ها برای رتبه‌های سوم و چهارم تلاش می کنند و سایر باشگاه‌ها می خواهند به دسته پایین تر سقوط نکنند. دلیل این فاصله تفاوت درآمد و میزان کمک مالی است که به دو تیم اول تعلق می‌گیرد و با سایر تیم ها بسیار متفاوت است.

یکی دیگر از دلایل ناکامی و سطح پایین لیگ ما عدم ثبات در باشگاه‌ها است. در طول حدود سه فصل بیش از ۳۵ تغییر روی نیمکت باشگاه‌های قطری اتفاق افتاده که زیان‌های فنی و مالی زیادی به همراه دارد. باشگاه‌ها مربیان گرانقیمتی را به خدمت می‌گیرند که هیچ تاثیر مثبتی ندارند. از سوی دیگر در بازار نقل و انتقالات بازیکنان خارجی در طول همین سه فصل بیش از ۱۵۰ بازیکن به فوتبال قطر آمده اند و تغییرات زیادی در این فهرست ایجاد شده است. بسیاری از این انتخاب ها نادرست و غیر کارشناسی بودند.

بیشتر بخوانید:

زنگ خطر به صدا درآمده و باید به دنبال تغییر این شرایط باشیم. شاید نتایج و عملکرد تیم های الریان و الغرافه (در مرحله پلی آف حذف شد) در لیگ قهرمانان آسیا بسیاری از حقایق را در خصوص سطح فنی لیگ قطر نشان داده است. 

اعداد و ارقام به روشنی خورشید با ما سخن می‌گویند. به طور مثال میانگین گل زده تیم اول جدول ۳/۵ گل در هر بازی بوده در حالی که برای تیم آخر تنها یک گل در هر بازی است. یا اینکه امتیازات تیم اول جدول (السد با ۶۰ امتیاز) تقریبا شش برابر امتیازات تیم آخر جدول (الخریطیات با ۱۲ امتیاز) است. ۲۲% از بازی های لیگ قطر با نتیجه اختلاف بیش از ۲ گل به پایان می‌رسد. شرایط موجود امیدوارکننده نیست و نشان از لیگی در سطح فنی مطلوب و قابل قبول ندارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی