نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵
۱ |
۰
تفاوت حمایت، پشتیبانی و برنامه‌ریزی در کشتی ایران و روسیه
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کشتی‌گیران ایرانی بی‌توجه به همه این کم‌لطفی‌ها و بی‌مهری‌ها، با تمام وجود برای کسب‌افتخار تلاش کرده و حتی در مصاحبه‌ها نیز اکثراً با تواضع و فروتنی راجع به این مسائل حرف نمی‌زنند، زیرا دون شأن پهلوانی می‌دانند. 

خبرورزشی -  تفاوت درحمایت، پشتیبانی و برنامه‌ریزی از کشتی ایران و روسیه، از زمین تا آسمان است. به‌رغم همه حمایت‌های مالی، مادی، معنوی، تشویقی و انگیزشی مسئولان سیاسی و ورزشی روسیه از کشتی‌گیران این کشور، تیم‌ملی کشتی‌ آزاد روسیه برای ۶ وزن المپیکی، هنوز کامل نشده و در ۱۲۵ کیلو باید به‌دنبال سهمیه باشد. به‌رغم کسب ۵ طلا در مسابقات قهرمانی‌ اروپا، اما روسها نتوانستند در سنگین‌وزن سهمیه بگیرند و حالا برای به‌دست آوردن سهمیه ۱۲۵کیلو مجبورند به صوفیه بلغارستان کشتی‌گیر اعزام کنند. 

درنقطه مقابل آزادکاران ایرانی به‌رغم عدم برخورداری از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های موثر نظیر کشتی‌گیران روسی موفق شدند درهمان پیکارهای گزینشی‌آسیا، ترکیب تیم‌ملی و سهمیه‌های ۶ وزن المپیکی را کامل کنند. 

این تفاوت برخورد و نوع نگاه به کشتی‌گیران ایرانی، فقط با ملی‌پوشان روسیه نیست، بلکه ملی‌پوشان ترکیه، آذربایجان و... نیز از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های بسیار بیشتر و متفاوت‌تری نسبت به کشتی‌گیران ایرانی بهره می‌برند. روسها، ترکها با آذری‌ها بلافاصله بعد از پایان بازیهای‌المپیک و بازگشت کاروان افتخارآفرین کشتی به کشورشان، با برگزاری مراسم تجلیل در حضور روسای جمهوری کشورشان (پوتین، اردوغان، علی‌اف) جوایز نقدی، آپارتمان، خودروی سواری روز دنیا و... به مدال‌آوران کشتی کشورشان اهداء می‌کنند و همه این هدایا و پاداش‌ها به‌غیر از هدایا، جوایز و پاداش‌هایی است که در شهرهای محل سکونت این قهرمانان از سوی مسئولان و مردم برای آنها درنظر گرفته شده و بدون فوت وقت تحویل می گردد. 

اما کشتی‌گیران ما بعد از چندسال تاخیر در دریافت همان اندک پاداشی که به صورت رسمی اعلام شده، به جای پرداخت آن، معادل آن را به قیمت همان چند سال قبل و چیزی حدود یک دهم قیمت واقعی پرداخت می‌کنند، البته آن هم با کسر ۱۰ درصد مالیات!

کشتی‌گیران ایرانی بی‌توجه به همه این کم‌لطفی‌ها و بی‌مهری‌ها، با تمام وجود برای کسب‌افتخار تلاش کرده و حتی در مصاحبه‌ها نیز اکثراً با تواضع و فروتنی راجع به این مسائل حرف نمی‌زنند، زیرا دون شأن پهلوانی می‌دانند. 

اگر مسئولان فدراسیون‌کشتی از کمبودها و مشکلات بگویند، مسئولان ذیربط به‌جای برطرف ساختن نیازهای کشتی، همه باهم متحد می‌شوند و هرکدام به فراخورحال، توانمندی و داشتن نفوذ در مراکز قدرت، رسانه و ...... برای محق جلوه دادن خود و محکوم کردن مسئولان و قهرمانان‌کشتی، هرچه دل تنگشان می‌خواهد می‌گویند و می‌تازند! 

الان تیم‌ملی کشتی آزاد روسیه به‌منظور آماده‌سازی کشتی‌گیرانش برای حضور مقتدرانه در المپیک، برپایی سه مرحله اردو در "کیسلوودسک"، "سوچی" و "ولادیووستوک" را درستورکار دارد، اما اردونشینان کشتی کشورمان فقط در تهران و خانه‌کشتی اردو می‌زنند. البته با افتتاح خانه‌کشتی شهید صدرزاده که امروز (پنج شنبه) باحضور رییس مجلس شورای‌اسلامی انجام می‌شود، محل اردوی کشتی‌گیران المپیکی کشورمان از خانه‌کشتی شهید ابراهیم هادی به خانه کشتی شهید صدرزاده تغییر مکان می‌دهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • الدوچرخه چی IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    البته باید اینم درنظر گرفت که روسیه وترکیه واذربایجان سه تا کشور ثروتمند وصادرکننده ی نفت وگاز ومواد معدنی دنیا هستند که میتونند اینقدر خرج کشتی گیراشون ودرکل مدال اورانشون کنند !!!نه مثل کشور ما که اصلا نه ثروتی داره نه صادراتی که بشه باهاش دلار ویورو دراورد!!!اما چه خوبه که مسئولین ودراصل خادمین وشیفته گان خدمت کشور ما از جیب مبارک خودشون یه چند تومانی پاداش برای قهرمانان ملی در نظر بگیرند تا هم مدال اوران یه کم حس ارزش کنند وهم شیفته گان خدمت به مردم یه اجرمعنوی دیگه روی اون همه ثوابهای قبلیشون ذخیره اخرت خود کنند.انشاالله که خدا سایه ی این خادمین دلسوز را کم کم از سر ما کم نفرماید .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی