نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
ناگفته‌ها از استقلال؛ حریف آسیایی پرسپولیس را بشناسید/ خط آتشین استقلال با جلیلوف‌ها
منبع: فارس
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پرسپولیس در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا باید با صدرنشینی گروه اول این رقابت دیدار کند، تیمی که یکی از بزرگترین شکست‌های تاریخ الهلال را به ثبت رسانده و خط حمله خوبی دارد.

خبرورزشی - بامداد امروز با تساوی الدحیل و الاهلی عربستان پرونده مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۱ نیز به پایان رسید و ۸ تیم پایانی حریفان خود را شناختند.

پرسپولیس که در گروه خود با اقتدار به عنوان صدرنشین گروه پنجم لیگ قهرمانان آسیا به مرحله بعدی صعود کرد در این مرحله باید با صدرنشین گروه اول یعنی استقلال تاجیکستان روبه‌رو شود.

پرسپولیس تنها تیمی در این این رقابت بوده که در مرحله حذفی با صدرنشین روبه‌رو شود و نمی‌تواند از حق میزبانی خود استفاده کند.

استقلال تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیای امسال نمایشی درخشان از خود به ثبت رسانید و به گونه ای پدیده این دوره از مسابقات بود. این تیم در مواجهه با الهلال عربستان و شباب الاهلی توانست صدرنشینی این گروه را از آن خود کند و عملکردی درخشان از خود به ثبت رساند.

مهمترین بازی استقلال تاجیکستان در مرحله گروهی بی شک به پیروزی پرگل ۴ بر یک مقابل الهلال عربستان، نماینده قدرتمند آسیا بازمی‌گردد که باعث شد رسانه‌های سعودی از یک ننگ بزرگ در این مسابقه صحبت کنند. استقلال توانست پس از سالیان سال بزرگترین شکست تاریخ الهلال را به ثبت رساند و حالا یک حریف قدرتمند برای پرسپولیس ایران محسوب می‌شود.

استقلال تاجکستان در این دوره از مسابقات ۳ پیروزی، یک تساوی و ۲ شکست را به ثبت رسانید و با آمار ۱۰ گل زده و ۸ گل خورده آماری نسبتاً خوب را به ثبت رسانید.

بزرگترین گلزن آنها در این رقابت منوچهر جلیلوف است، بازیکنی که در ۲ مقطع برای استقلال بازی کرده و همواره درخشیده است. او در این رقابت در ۶ بازی برای استقلال ۳ گل به ثبت رسانید و عنصر اصلی تاجیک‌ها در شکست دادن الاهلال عربستان بود.

حریف پرسپولیس در مرحله حذفی را بیشتر بشناسید/ خط آتشین استقلال با جلیلوف‌ها

این بازیکن که در تیم ملی تاجیکستان نیز توپ می‌زند در عرصه ملی نیز درخشان بوده و در ۳۶ بازی توانسته ۱۸ گل به ثبت رساند.جلیلوف در سال ۲۰۲۰ به استقلال بازگشت و توانسته تاکنون در ۱۷ بازی ۱۶ گل به ثبت رساند و به عنصر اصلی خط تهاجمی این تیم نام گیرد.

از دیگر بازیکنان مهم می‌توان به علیشر جلیلوف، بازیکن تاجیکی استقلال اشاره کرد که توانسته از سال ۲۰۱۹ برای این تیم در ۳۲ بازی ۲۳ گل به ثبت رساند. این بازیکن تک گل استقلال مقابل شباب الاهلی را نیز به ثبت رسانید و توانست باعث پیروزی تیمش در این مسابقه مهم شود

از دیگر بازیکنان مهم باید به حضور سافاروف، هافبک استقلال اشاره کرد که توانسته در این دوره از رقابت‌ها ۲ گل و ۲ پاس گل بدهد و نقشی اساسی در این تیم ایفا کند.  

استقلال در تاکتیک ضد حمله بسیار قوی است و از این حربه توانست مقابل شباب الاهلی به پیروزی دست پیدا کند و نماینده امارات را زمین گیر کند. این تیم با همکاری منوشهر جلیلوف و علیشر جلیلوف بسیار خطرناک است و مدافعان پرسپولیس باید مراقب حملات آنها باشند.

در خط دفاعی نیز دروازه بان این تیم در این دوره از رقابت‌ها عملکردی عالی از خود به ثبت رساند و یکی از عناصر مهم استقلال در صدرنشینی بود. رستم یاتیموف مقابل الهلال و شباب الاهلی مهارهای درخشانی را از خود به ثبت رسانید و باعث شد تا سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارش خود به تمجید از او بپردازد.

رحیموف، لارین، سویروف، هانوفوف بازیکنانی هستند که در این دوره از رقابت های آسیایی برای استقلال درخشیدند و پرسپولیس باید آنالیز خوبی روی آنها برای از کار انداختن این بازیکنان به ثبت رساند. 

مسابقه یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در شهریورماه ۱۴۰۰ در شهر دوشنبه تاجیکستان و در ورزشگاه پامیر برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مجهول الهویه IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    پرسپولیس تنها تیمی در این این رقابت بوده که در مرحله حذفی با صدرنشین روبه‌رو شود و نمی‌تواند از حق میزبانی خود استفاده کند.... چرا؟؟؟؟؟ من متوجه نمیشم!!!!!!
  • الدوچرخه چی IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    برای پرسپولیس کیسه ی تاجیک یا کیسه ایران فرقی نمیکنه.درهرحال کیسه رو کیسه گل میکنیم .کیسه ی ابی یا کیسه ای به هر رنگ جلوی پرسپولیس محکوم به سوراخ شدنه.
  • کاج دوچرخه سوار وطن فروش IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    رئیس فدراسیون گفت که با دیپلماسی نمیزاره حق تیم های ایرانی خورده بشه ولی حواسش نبود حریف پرسپولیس کبیر اسمش اسدق لاله حالا از نوع ایرانی یا تاجیکش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی