نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
استقلال - الهلال؛ جنگ بزرگ از راه رسید/ ضربه‌هایی که آبی‌های تهران به آبی‌های ریاض زدند
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

ناصر حجازی و وینفرد شفر توانستند الهلال را با انبوه ستارگانش حذف کنند؛ فرهاد مجیدی هم می‌تواند چنین کار ارزشمندی را تکرار کند.

خبرورزشی - استقلال با ارائه یک نمایش قابل قبول  و با کسب ۱۱ امتیاز توانست از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند و همچنان در عالی‌ترین سطح رقابت‌های باشگاهی قاره کهن باقی بماند.

با توجه به برنامه از قبل تعیین شده پیرامون شکل برخورد تیم‌های صعود ‌کننده با همدیگر، حالا آبی‌پوشان ایرانی که در مرحله گروهی نقش بسیار مهمی در حذف الاهلی عربستان ایفا کردند باید برای ماندن در عرصه لیگ قهرمانان، الهلال عربستان را نیز از گردونه مسابقات خارج کنند.

رویارویی با تیمی که انصافاً در فوتبال آسیا به اندازه خود استقلال اعتبار دارد ولی چند بار ضربات بسیار مهلکی را از نماینده کشورمان پذیرا شده است بسیار جذاب خواهد بود.

استقلال سابقه حذف کردن الهلال از گردونه جام باشگاه‌های آسیا و همین لیگ قهرمانان را طی سالیان گذشته داشته و حالا فرهاد مجیدی می‌رود تا این روند ارزشمند نتیجه‌گیری خود را با کنار زدن آبی‌پوشان شهر ریاض تکمیل کند.

شب فراموش نشدنی العین

اولین پیروزی استقلال مقابل الهلال عربستان اسفند ماه سال ۷۷ رقم خورد و دقیقاً همان برتری موجب شد تا نماینده پر ادعای سعودی‌ها از رسیدن به مرحله نیمه نهایی جام باشگاه‌های آسیا محروم شود.

در آن مقطع مرحله یک چهارم نهایی جام باشگاه‌ها در منطقه غرب به صورت متمرکز در امارات برگزار شد و العین میزبانی مسابقات را برعهده داشت. الهلال در حالی پا به امارات گذاشت که از وجود هفت ملی‌پوش عربستانی که چند ماه قبل در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه حاضر شده بودند، استفاده می‌کرد و انصافاً تیم قدرتمندی بود.

سرمربی و مدیران باشگاه عربستانی هنگام ورود به هتل محل اقامت خود در شهر العین مدعی شدند آنها حتماً به عنوان تیم اول صعود می‌کنند و نماینده امارات هم دوم می‌شود ولی شانسی برای استقلال ایران قائل نیستند!

حرف‌های متکبرانه الهلالی‌ها واکنش بسیار مدبرانه ناصر حجازی سرمربی فقید استقلال را در پی داشت. ناصر خان در کنفرانس قبل از بازی اول استقلال که اتفاقاً مقابل همین الهلال بود در واکنش به ادعای عربستانی‌ها گفت: فوتبال را داخل زمین بازی می‌کنند نه پشت میکروفون. ما حرف‌های خودمان را درون زمین می‌زنیم و پس از پایان مسابقه مشخص خواهد شد چه کسی با خوشحالی به هتل باز می‌گردد.

استقلال در بازی با الهلال یکی از بهترین نمایش‌های آسیایی خود را به رخ کشید و با نتیجه دو بر یک این تیم را شکست داد. اتفاقاً فرهاد مجیدی زننده یکی از گل‌های آبی‌پوشان ایرانی بود. ارزش این پیروزی وقتی بیشتر مشخص می‌شود که بدانیم رضا حسن زاده در دقیقه ۴۵ از میدان اخراج شد و استقلال یک نیمه ۱۰ نفره بازی کرد.

در پایان مسابقات مذکور، العین امارات و استقلال ایران به مرحله نیمه نهایی جام باشگاه‌های آسیا صعود کردند و الهلال مغرور، با همه ستارگانش به خاطر شکست مقابل نماینده کشورمان حذف شد.

آتش‌بازی مرد آلمانی

حذف شدن الهلال به واسطه شکست‌های متوالی در هر دو بازی رفت و برگشت فصل ۲۰۱۸ لیگ قهرمانان آسیا نیز از جمله اتفاقات ارزشمندی است که هواداران استقلال هرگز آن را فراموش نخواهند کرد.

مرحله گروهی آن مسابقات در حالی از اواخر زمستان سال ۹۶ آغاز شد که استقلال همراه با وینفرد شفر که جانشین علیرضا منصوریان شده بود به سر و شکل تاکتیکی مناسبی رسیده و با آمادگی خوبی پا به عرصه پیکارهای آسیایی گذاشت.

در آن مقطع خبری از کرونا نبود ولی دیدارهای نمایندگان ایران و عربستان به میزبانی زمین بی‌طرف برگزار می‌شد. اتفاقاً الهلالی‌ها که دوباره با استقلال هم گروه شده بودند، در رسانه‌های عربستانی گردوخاک فراوانی به راه انداخته و تأکید داشتند که آمده‌اند تا مقتدرانه راهی مراحل حذفی لیگ قهرمانان آسیا شوند. برخی از بازیکنان این تیم هم مصاحبه کرده و از مسابقات آسیایی به عنوان سکوی پرتابی برای حضور خود همراه با تیم ملی کشورشان در جام جهانی روسیه یاد می‌کردند ولی شفر قبل از مسابقه رفت با نماینده عربستان به تمام این کرکری‌ها یک جواب قاطع داد و گفت: ما می‌خواهیم در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل الهلال پیروز شویم چون برتری مقابل این تیم رمز حضور استقلال در مرحله بعد است. غیر از این هم حرفی نداریم چون قرار است ابتدا عمل کنیم و پس از آن دیگران کار ما را تحسین کنند.

اتفاقاً استقلال دقیقاً همین کار را کرد و مایه تحسین فوتبال آسیا شد. آبی‌پوشان ایرانی با هدایت مرد آلمانی، الهلال عربستان را در هر دو مسابقه رفت و برگشت شکست دادند و نه تنها جواز حضور در مرحله بعدی لیگ قهرمانان را به دست آوردند بلکه کاری کردند تا نماینده پر ادعای عربستان قعرنشین جدول شود و خاطره بسیار تلخی از آن فصل مسابقات برایش باقی بماند.

قدم گذاشتن در راه شفر و حجازی

استقلال تاکنون دو بار توانسته با پیروزی‌های ارزشمند خود مقابل الهلال، این تیم را از گردونه پیکارهای آسیایی حذف کند و در مجموع پنج مرتبه آبی‌پوشان شهر ریاض را شکست داده است.

قطعاً الهلال در شهریور ماه حریف دست و پا بسته‌ای تلقی نمی‌شود و حتماً خودش را تا آن زمان با جذب بازیکنان مناسب تقویت خواهد کرد ولی با وجود همه این راهکارها، اصلاً اینگونه نیست که آبی‌پوشان ایرانی شانس کمتری برای پیروزی و بقا در لیگ قهرمانان داشته باشند. اتفاقاً اگر استقلال بتواند در فصل نقل و انتقالات تابستانی نقاط ضعف خود را برطرف کند، حتماً مقابل حریف عربستانی دست بالا را خواهد داشت.

ناصر حجازی فقید و وینفرد شفر توانستند الهلال را با انبوه ستارگانش حذف کنند بنابراین قطعاً فرهاد مجیدی هم می‌تواند چنین کار ارزشمندی را تکرار کرده و موجب شود استقلال برای سومین مرتبه الهلال را از ادامه پیکارهای آسیایی معاف کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • آ بی دلان IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    واقعا،عرب ها فکر کردن تیم تاج از خودشون هست،که در جدول برنامه بازیها،نوشتن الاستقلال،فدراسیون فوتبال و باشگاه تاج کبیر باید اعتراض شدید الحنی نسبت به این قضیه داشته باشند،تا واسه تیم محبوب ما حاشیه درست نشود،چرا تیم تاجیکستانی را درست نوشتن،ولی مال ما را عربی نوشتن!!!!! مدیران تا کی در خواب تشریف دارید
  • فرهاد دست بسته IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    شما تیم پرستاره ناصر خان و شفر رو با تیم خلع سلاح شده فرهاد مقایسه میکنید که اصلا درست نیست حال و روز دفاع استقلال اصلا خوب نیست این تیم نتونست مهاجمان الدحیل رو کنترل کنه در حالیکه همین الان الهلال داره مهاجمانی در سطح مهاجمان الدحیل و شاید هم بهتر میخره مجیدی با این شرایط شانسی نداره بیخود دلتون رو صابون نزنید
  • جمشیدنظری IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    قطعا باتوکل برخدابابازی خوب وجوانمردانه الهلال راهم شکست میدهیم..
  • فرهاد IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    شک نکنید تاج کبیر برنده بازی خواهد بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی