یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
۰ |
۰
لیگ قهرمانان به این دلایل متمرکز می‌شود
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تیم های حاضر در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب مشخص شده است.

خبرورزشی - بعد از انتخاب ۸ تیم برتر مسابقات بحث میزبانی و مهمانی مسابقات داغ بود. النصر عربستان اعلام کرده بود بر اساس فرمول تعیین شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا باید میزبان تراکتور باشد به این خاطر که به عنوان صدرنشین به مرحله ی یک هشتم نهایی بازی‌ها صعود کرده است. از سویی بحث‌هایی عنوان شد استقلال که میزبان الهلال عربستان است باید در خانه ی بیطرف میزبان الهلال باشد به این خاطر که بر اساس تصمیم مارس ۲۰۱۶ تیم‌های عربستانی به ایران سفر نخواهند کرد.

حالا روزنامه ی الاتحاد امارات خبر تازه ای را در این باره منتشر کرده است. اینکه چهار دیدار مرحله ی یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و در ادامه دو بازی یک چهارم نهایی و تک بازی نیمه نهایی به صورت متمرکز برگزار می‌شود تا چهره قهرمان غرب آسیا مشخص و آماده رویارویی با قهرمان شرق شود. این اتفاقی است که فصل گذشته هم رخ داده بود و بازی‌ها در قطر برگزار شد. البته اینبار کنفدراسیون فوتبال آسیا در تلاش است از کشور دیگری برای برگزاری بازی‌ها به صورت متمرکز کمک بگیرد که گفته می‌شود تمایل کشور عربستان برای برگزاری این بازیها زیاد است. البته امارات هم بی میل نیست با توجه به حضور دو تیم در مرحله ی یک هشتم نهایی این بازی‌ها میزبان مسابقات باشد. هنوز کنفدراسیون فوتبال آسیا در این باره اظهار نظر شفافی نداشته است. این تصمیم در پی شیوع ویروس کرونا اتخاذ خواهد شد که دور از ذهن نیست.

بیشتر بخوانید:

سه تیم ایرانی در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا حاضر هستند. بر اساس قرعه ی تعیین شده پرسپولیس مهمان استقلال دوشنبه است. تراکتور هم باید در خانه ی تیم النصر به میدان برود و استقلال نیز میزبان الهلال خواهد بود. در صورت برگزاری بازی‌ها به صورت متمرکز هر سه تیم ایرانی در خارج از ایران به میدان خواهند رفت. نکته ی دیگری که به برگزاری بازی‌ها به صورت متمرکز کمک می‌کند جدا از ویروس کرونا استفاده از VAR است. در بازی‌های مرحله ی گروهی داوران اشتباهات فاحشی داشتند که به خاطر برگزاری بازی‌ها در کشورهای مختلف امکان بکار گیری از این تکنولوژی در همه بازی‌ها وجود نداشت و به همین دلیل کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت همه بازی‌ها را بدون VAR برگزار کند. این امکان وجود نداشت نمی‌شد برخی از بازی‌ها با حضور کمک داور ویدئویی برگزار شود وبرخی از بازی‌ها بدون حضور کمک داور ویدئویی. اگر بازی‌های مرحله ی یک هشتم در یک کشور و به صورت متمرکز برگزار شود آنوقت کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌تواند همه دیدارها را با حضور کمک داور ویدئویی برگزار کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی