چلسی – رئال‌مادرید؛ جایی که قلب‌ها تند می‌زنند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

تساوی در مادرید، نبرد چلسی و رئال‌مادرید در لندن را بسیار حساس کرده و هردو تیم امیدوار هستند یک پای فینال لیگ قهرمانان اروپا باشند.

خبرورزشی - امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه استمفوردبریج لندن، دیداری برگزار خواهد شد که در پایان آن دومین فینالیست فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ لیگ قهرمانان اروپا را خواهیم شناخت. چلسی و رئال‌مادرید که در دیدار رفت در اسپانیا به تساوی رسیدند، در پی صعود به فینال هستند.

چلسی؛ آقای جدید لیگ قهرمانان
آبی‌های باشخصیت! با حضور توماس توخل در چلسی، هواداران متوجه شدند فرانک لمپاردِ محبوب چندان مربی ایده‌آلی برای تیم‌شان نبوده. استرس شکست همیشگی بود و حتی در مقطعی در ماه‌های دسامبر و ژانویه در ۸ بازی لیگ برتری ۵ شکست داشتند. تیم میانه جدولی حالا مدعی حضور در لیگ قهرمانان است و از همه مهم‌تر شانس کسب ۲ جام دارد. علاوه بر فینالیست شدن در جام حذفی، حالا با نتیجه‌ای که در دیدار رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال‌مادرید در خانه حریف گرفته‌اند، شانس فینالیست شدن‌شان بیشتر است. نمایش‌شان در مادرید نشان داد از نام و آوازه حریف هیچ ترسی ندارند. چلسیِ توخل اعتمادبه‌نفس دارد و این فاکتور مهمی برای موفقیت‌های‌شان است. اگر توخل برای دومین فصل متوالی یک پای فینال لیگ قهرمانان باشد، می‌توانیم بگوییم تبدیل به آقای جدید لیگ قهرمانان اروپا شده است.

رئال‌مادرید؛ تجربه زیزو
رئال‌مادرید تیم شکست‌ناپذیری شده، اما برای موفقیت در هفته‌های پایانی فصل فقط نباختن راه چاره نیست. رئال به برد نیاز دارد، نه تساوی. در لالیگای اسپانیا هنوز هم یکی از شانس‌های قهرمانی هستند و در لیگ قهرمانان اروپا می‌توانند به فینال فکر کنند. تساوی در مادرید مقابل چلسی نتیجه خوبی نبود، اما ناامیدکننده هم نبود. با این حال زین‌الدین زیدان نشان داده در بدترین روزها هم می‌تواند رئال را قهرمان لیگ قهرمانان اروپا کند. آن روزهایی که تیم بحران‌زده رافا بنیتس را در ژانویه ۲۰۱۶ تحویل گرفت و قهرمان کرد را به یاد بیاورید. قطعاً در حال حاضر شرایط بدتر از آن روزها نیست که قهرمانی اروپایی را شروع کردند و ۳ فصل متوالی جام گرفتند. حالا هم می‌توانند روی تجربه زیزو حساب کنند. آیا هفدهمین فینال و چهاردهمین جام در راه است؟

آخرین جدال
دیدار رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه آلفردو دی‌استفانو برنده نداشت و یک-یک مساوی شد. بنزما برای رئال و پولیشیچ برای چلسی گل زدند.

آمار بازی
۱۷) در صورتی که رئال‌مادرید فینالیست لیگ قهرمانان شود، هفدهمین فینال‌شان خواهد بود. در ۱۶ فینال قبلی، ۱۳ مرتبه پیروز و قهرمان شده‌اند.
۸) از آخرین مرتبه‌ای که رئال در نیمه‌نهایی باخت و فینالیست نشد ۸ سال می‌گذرد. سال ۲۰۱۳ به دورتموند در نیمه‌نهایی باختند.
۵) چلسی ۵ مرتبه در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان حضور داشته که ۲ مرتبه موفق شده فینالیست شود. از آن ۲ فینال هم یکی را در سال ۲۰۱۲ مقابل بایرن برده و قهرمان شده.
۰) نکته جالب و عجیب این است که رئال‌مادرید تا کنون چلسی را نبرده. در ۴ بازی قبلی ۲ مرتبه چلسی پیروز شده و ۲ بازی مساوی شده است.
۴) آبی‌های لندن این فصل در لیگ قهرمانان اروپا ۴ گل دریافت کرده‌اند. چلسی همراه منچسترسیتی تا این مرحله بهترین خط دفاعی را داشته‌اند.
۴۸) در ۴۸ مصاف قبلی با تیم‌های اسپانیایی، چلسی ۱۹ برد، ۱۷ تساوی و ۱۲ شکست داشته. بیش از هر کشوری، چلسی با تیم‌های اسپانیایی بازی کرده.
۴۳) رئالی‌ها در ۴۳ بازی با تیم‌های انگلیسی ۱۷ برد داشته، در ۱۳ بازی به تساوی رسیده و ۱۳ بازی را هم باخته است.
۳) در ۳ رویارویی قبلی با تیم‌های انگلیسی در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان، رئال ۲ مرتبه منچستریونایتد و منچسترسیتی را کنار زده و یک مرتبه به دست منچستریونایتد حذف شده است.
۱۹) در ۱۹ بازی از ابتدای ماه فوریه ۲۰۲۱ به بعد، رئال‌مادرید شکست نخورده است. ۵ بازی در لیگ قهرمانان اروپا بوده.
۲) نکته عجیب درباره چلسیِ توخل این است که ۲ گل در لیگ قهرمانان دریافت کرده و آن‌هم ۲ گل زیبا از مهدی طارمی و کریم بنزما بوده است.

مصدومان و محرومان
متئو کواچیچ تنها مصدوم چلسی است. آنتونیو رودیگر بهبود پیدا کرده و به احتمال زیاد به این نبرد خواهد رسید. رافائل واران جدیدترین مصدوم رئال‌مادرید است. او به دنی کارواخال و لوکاس واسکس اضافه شده. سرخیو راموس و فرلان مندی بهبود پیدا کرده‌اند، اما وضعیت‌شان هنوز نامشخص است. با توجه به مصدومیت واران، رئالی‌ها در تلاش هستند راموس را به این بازی برسانند. البته مارسلو هم مشکلی عجیب دارد و باید برای انتخابات در مادرید باشد. به احتمال فراوان این بازیکن باتجربه برزیلی هم نمی‌تواند در لندن بازی کند.

ترکیب احتمالی دو تیم
چلسی:
مندی، کریستنسن، سیلوا، رودیگر، آسپلیکوئتا، چیلول، کانته، جورجینیو، مانت، پولیشیچ و ورنر
رئال‌مادرید: کورتوا، اودریوسولا، میلیتائو، راموس، ناچو، مودریچ، کاسمیرو، کروس، آسنسیو، وینیسیوس و بنزما

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی