نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
عکس| احمدی‌نژاد برای انتخابات ثبت نام کرد/ سیاستمداری که ریاست فدراسیون فوتبال را هم می‌خواست!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

محمود احمدی نژاد رئیس دولت‌های نهم و دهم برای چهارمین بار کاندیدای ریاست جمهوری شد. او مثل همیشه انگشتان دستش را به نشانه پیروزی بالا برد و به سمت طرفدارانش نشان داد.

خبرورزشی - جنجالی‌ترین رئیس جمهور ایران در زمینه فوتبالی را باید محمود احمدی‌نژاد بدانیم. فردی که علاقه وافرش به فوتبال از هیچ کس پنهان نبود. از حضور در فوتبال سالنی گرفته تا حضور سرزده در تمرینات تیم ملی فوتبال و در آخر تاثیر مستقیم بر اخراج علی دایی از تیم ملی بعد از شکست مقابل عربستان در ورزشگاه آزادی.

حالا دوباره او کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شده است؛ کاندیدایی که ورزشی‌ها به ویژه فوتبالی‌ها دل خوشی از او ندارند. احمدی نژاد در دو دوره ای که رئیس جمهور بود سیاسی‌ترین دوره فوتبالی ایران را رقم زد.

در این زمینه ببینید:

واکاوی یک ماجرای فوق العاده نشان می‌دهد، محمود احمدی‌نژاد در دوره ای به دنبال کسب ریاست فدراسیون فوتبال نیز بوده است، ماجرایی که به تعلیق فوتبال ایران ختم شد.

روایت جالبی درباره دخالت رییس جمهور سابق ایران و کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ در فوتبال بازگو شده است. موضوعی که شاید بتوان آن را کلید اصلی تعلیق فوتبال ایران قلمداد کرد. مصطفی آجورلو راوی این داستان گفته نشده در ورزش سه بود که به مناسبت کاندیداتوری دوباره محمود احمدی نژاد بازخوانی آن جالب توجه است.

آجورلو در سال ۱۳۸۵ و درست یک سال مانده به برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال، جلسه‌ای را با محمد علی‌آبادی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی وقت برگزار می‌کند. آجورلو در این جلسه اعلام می‌کند که با کسب تکلیف از مهندس صفایی فرهانی و هم‌چنین آقامحمدی قصد دارد برای ریاست فدراسیون ثبت نام کند. این فرد در همان جلسه به علی‌آبادی می‌گوید اگر دولت فرد خاصی را درنظر دارد، وی وارد کارزار انتخاباتی نشود.

موضوعی که طبق گفته مصطفی آجورلو باعث تعجب رئیس سازمان تربیت بدنی شده است. تا جایی که علی‌آبادی از پشت میزی که برای ناهار تدارک دیده شده بود، بلند می‌شود و می‌رود و آجورلو را در آغوش می‌گیرد و از او حمایت قاطعانه برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال می‌کند.

در این میان چند ماه می‌گذرد و روز ثبت نام کاندیداها برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال فرار می‌رسد. مصطفی آجورلو نیز به واسطه جلسه چند ماه قبل خود با علی‌آبادی به فدراسیون رفته و ثبت نام می‌کند. اما در همان روز ارتباط تلفنی مهمی از سازمان تربیت بدنی با او برقرار می‌شود.

آجورلو به واسطه همین تماس جلسه دیگری با علی‌آبادی برگزار می‌کند که محتوای همین جلسه دلیل اصلی تعلیق فوتبال ایران بوده است. علی‌آبادی در این جلسه از دست خط مهم محمود احمدی‌نژاد رونمایی می‌کند. دست خطی که پایین نامه علی‌آبادی مبنی بر معرفی چند کاندیدا برای فدراسیون فوتبال که مورد قبول دولت است، نوشته شد. محتوای این چند از رییس جمهور به این شرح است : آقای علی‌آبادی، اگر خودتان ریاست فدراسیون را قبول نمی‌کنید، من رییس فدراسیون می‌شوم.

اظهار نظر رسمی از سوی رییس جمهور قانونی کشور که بعدها فیفا در کنار اتفاقات رخ داده بعد از جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان قرار داد و ایران را متهم به دخالت دولت در فوتبال کرد و تعلیق به سراغ محبوب ترین ورزش کشور آمد. در نهایت نیز کمیته انتقالی شکل گرفت و علی کفاشیان در سال ۱۳۸۶ رقابت را از شاهرخ شهنازی برد و رییس فدراسیون فوتبال شد.

آجورلو در واکنش به اقدام احمدی‌نژاد می‌گوید: من به آقای احمدی نژاد احترام می‌گذارم. به هر حال هشت سال کار کردند و زحمت کشیدند، چه من به ایشان رای داده باشم و چه نداده باشم. اما به نظرم در حوزه فوتبال ایشان مردود است و نتوانست به فوتبال کشور کمک کند. آقای رییس جمهور برای مشروعیت خودش به فوتبال نیاز داشت؟ ایشان شعار داده بود که من شایسته سالار هستم. شایسته که بود؟ آقای علی‌آبادی بود که در مورد فیفای اسلامی صحبت کردند؟ عیب نداشت اگر من نشدم کسی دیگر از اهالی فوتبال بر روی کار می‌آمد. وقتی مزه قدرت فوتبال زیر دندان انسان‌ها قرار می‌گیرد، ممکن است مسیر فوتبال را به خطا ببرد.

در این زمینه ببینید: 

عکس| علی کریمی جواب احمدی‌نژاد را داد: اگر ۸ سال وقت داشتم ... 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • هوادار IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    و طرفدار استقلال بود و استقلال در آن سالها قهرمان میشد!
    • هفت تیرکش معروف IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      لنگ هم در اون سالها قهرمان لیگ شد. اگه استقلالی بود جلو قهرمانی ناپاک سال86 رو میگرفت
    • هاشم IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      فوتبالی ها ازش ناراحت نبودند و فقط علی دایی ناراحت بود که بعد باخت جلوی عربستان برکنار شد و درود می فرستیم بر دکتر احمدی نژاد اگه واقعا برکناری علی دایی کار اون بود.
    • موسوی IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      اینا رو الان بیان می کنن چون توی دوره احمدی نژاد اصلا کسی نمی گفت احمدی نژاد باعث قهرمانی تیمی شده. الان اینا رو مطرح می کنن چون پرسپولیس داره دائم مهندسی شده قهرمان می شه می خوان یکی رو پیدا کنن که بگن قبلا که اون بود مثلا استقلال قهرمان می شد که همه اینا روغه.توی دروه احمدی نژاد هم پرسپولیس هم استقلال و هم سپاهان قهرمان شدند. اصلا هم ربطی به دکتر نداره. این چیزا به دکتر نمی چسبه.
    • کیسه حکومتی IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      بابا محمود کیسه کش ها ثبت نام کرد کیسه در لیگ برتر ۳ قهرمانی داشت آن سه قهرمانی هم دوره بابا محمود کیسه کش ها بود رسوا و ناپاکی این ۳ قهرمانی با اعتراف واعظی آشتیانی پاکترین مقام کیسه سومی مرفاوی و مهدی امیرآبادی اعتراف در تلویزیون مصرف پودر جک تری دی و قهرمان شدن آن به وصوح روشن شد اثرات قهرمانی ناپاک کیسه ریس مافیای و رشوه به عیسی اندوی و لاپوشی دوپننگ بازیکنان کیسه و مجیدی بود در دوره احمدی نژادستم هایی که به پرسپولیس شد نپرداختن بدهی خارجی ها و کسر ۶ امتیاز هرگز از ذهن هواداران پرسپولیس پاک نخواهد شد
    • شهرام IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      دوره احمدی نژاد را ببینید چندتا تیم قهرمان شدند، چندتا تیم به مهندسی لیگ اعتراض داشتن و با دوران طلایی روحانی مقایسه کنید. منطق لنگی: احمدی نژاد استقلالی بود ولی موقع خطاب قرار دادن تیم استقلال از 6تاییها استفاده میکرد! با این احتساب آذری جهرمی هم استقلالی اصیله
  • شمسعلی IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    اخ جوون سرور کیسه ها اومد
  • رضا IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    اصطلاحا شنیدین میگن خدا در و تخته رو به هم جور کرده؟ این وضعیت رو تصور بفرمایید که احمدی نژاد از طرفداران کیسه محسوب میشه . با ورودش دوران طلایی جک تری دی ، پودرها ، ولنگاری هزینه در باشگاه محبوبش و ... خوش به حالت اف . سی . آل کیسه
  • م IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    خدا اخر عاقبتمون و از این سیاه تر نکنه
  • فرهاد IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    هواداران استقلال توجه کنند و هوشیار باشند که تو بین این خبرها فراموش نکنند که رای کمیته انضباطی فراموش نشه چون باید دو بازیکن پرسپولیس از جمله سید جلال حسینی و وحید امیری را محروم کنن قبل دربی.
    • امیرعلی IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      امردیگه
  • لنگ حکومتی IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    آخ جون احمدی نژاد که استقلالی هست اومد استقلال تو کل تاریخش سه قهرمانی لیگ داشته که هر سه زمان احمدی نژاد بوده استقلال تو کل تاریخش یک بار نیمه نهایی واقعی آسیا رفته که اونم زمان احمدی نژاد بوده من خیلی خوش حالم
  • علی IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    محمود چه قرمز باشه چه آبی به درد رئیس جمهوری که چه عرض کنم به درد مدیریت یک مجموعه ۵ نفری هم نمیخوره
  • جوادمنتظری .پرسپولیسی باوجدان IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    به نظر بنده هر وقت این ادمای دورو کنار برن وامثال علی کریمی و......وارد اداره فوتبال بشن خیلی چیزها درست وروشن میشه .همین اقای احمدی نژاد تا وقتی روی کار بود .زدوکشت،صدا های زیادی رو خفه کرد،الان شده دشمن اینا وداره همه چیز این مملکت رو اب میریزه ،شده میگه میخوان منو ترور کنن دیگه بقیه حرفارو حدس بزنید.همه ما سرکاریم.
  • علیرضا سپاهانی IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    چرا سید جلال و حسین کنعانی هنوز از دربی محروم نشدن؟ تا کی به نفع لنگ کار میکنن؟
    • کامران IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      دیگه خیلی بی انصافی السپاهانی
    • ارتش سرخ IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      کنار پرونده حماسه فرودگاه داره خاک میخوره
  • عشقپولیس IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    اولا اون کسی که باید محروم بشه پورقاز بیشعوره بعدش هم داریم میریم برای گلات قهرمانی با این هوچیکریها نمی‌تونید جلوی قهرمانی پرسپولیس کبیر رو بگیرید.
    • علیرضا سپاهانی IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      مگه خواب گلات قهرمانی ببینید
  • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    به احتمال هزار درصد رد صلاحیت میشه واقعا بعضی ها رو دارند اون از کارهاش ضد مخالفهاش در سال هشتاد و هشت این از در بیرون کردن از پنجره تو اومدنش!
  • جام های اسنپی لُنگ NL ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    آن دسته از لنگی هایی که در بالا عنوان کردن احمدی نژاد از استقلال را حمایت کرده خدمت شان عرض کنم که ؛ طرفداری احمدی نژاد از استقلال دروغ محضه و بی شاخ و دم که بدون کنتور توسط رسانه لنگی به خورد مردم داده میشه. یه سوال از لونگی ها دارم؟ در همن دوران احمدی نژاد پروین احمدی نژاد در کدوم تیم پست و جایگاه داشت؟ فداحسین مالکی مامور کدوم ریس جمهور بود که همیشه مشاغل حساس بهش داده میشد و همیشه هم منتقد داشت؟؟ اما هرگز احمدی نژاد از کنار اسم فداحسین مالکی نگذشت. در دوران کدام ریاست جمهوری حواله های واردات خودرو لوکس بصورت کلان به کدام باشگاه داده شد؟ در دوران کدام ریاست جمهوری لونگ بصورت غیر قانونی بازیکن می گرفت و صدای احدی هم در نیامد. ؟ کدوم باشگاه و اسطوره کدام باشگاه ستاد انتخاباتی و تبلیغاتی احمدی نژاد شده بود؟ چرا اینقدر خزعبلات به خورد مردم می دهید؟ مگر علی پروین خودش را برای احمدی نژاد هلاک نکرده بود؟ مگر تمام کس و کار نزدیک و سرمایه داران در زمان احمدی نژاد به پرسپولیس سرازیر نشدن ؟؟ وجود داشته باشید وحقیقت رو بگید..
  • علی US ۰۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    صلاحیتش به درستی رد خواهد شد. بیچاره ملتی که کاندید و نجات دهنده اش آدمی باشه که 800 میلیارئ دلار در آمد نفت در دوره 8 ساله اش گم و گور شده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی