نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
نمره نفر به نفر بازیکنان استقلال مقابل پرسپولیس/ از بهترین بازیکن استقلال تا آقای گلی که بی‌خطر است
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

استقلال در روزی که شاید استحقاق شکست را نداشت، با یک گل مقابل پرسپولیس تن به شکست داد تا قهرمانی لیگ بیستم برای مجیدی، به یک رویا تبدیل شود.

خبرورزشی - در حساس ترین دیدار از هفته بیست و دوم رقابت های لیگ برتر، استقلال و پرسپولیس در نود و پنجمین شهرآورد تهران به مصاف هم رفتند. این بازی با وجود خلق موقعیت های جدی تر از سوی شاگردان مجیدی، با تک گل عیسی آل کثیر به سود پرسپولیسی ها به پایان رسید.

بازیکنان استقلال که یک بازی نوسانی را از خود به نمایش گذاشتند، تا پیش از دریافت گل تمامی روزنه های تهاجمی حریف را بسته بودند و روی یک غافلگیری و اشتباه فردی در آفسایدگیری، مغلوب پرسپولیس شدند.

ورزش سه نفر به نفر بازیکنان استقلال که در برابر پرسپولیس به میدان رفتند را مورد ارزیابی قرار داده است:

رشید مظاهری: 

سنگربان آبی پوشان برای دومین دربی متوالی در ثبت کلین شیت ناکام بود. هر چقدر که گلر استقلال در ابتدای فصل عملکرد خوبی را از خودش نشان داد، در ادامه کمی از شرایط آرمانی دور شد. می توان مظاهری را حتی روی تک گل دربی ۹۵ مقصر قلمداد کرد. او می توانست شوت مغانلو را به هر جای دیگری دفع کند، جز آنجایی که آل کثیر مترصد دریافت ریباند توپ بود. مظاهری در این مسابقه خیلی به زحمت نیفتاد. در نیمه اول یک شوت ترابی به سمت دروازه اش آمد که خارج از چارچوب بود و شوت دیگر ترابی در دقایق پایانی که آن را مهار کرد. به نظر می رسد انتظارات از مظاهری بیشتر از اینها بود.

سیاوش یزدانی:

مدافع آبی پوشان از معدود خوب های خط دفاعی تیمش بود. یزدانی هر چند در این مسابقه در چند مرحله و در نبردهای هوایی مغلوب مغانلو شد اما او ۵ عملکرد دفاعی موفق در خط دفاعی تیمش داشت ولی پرسپولیس از تنها موقعیت جدی که در این بازی داشت، به گل رسید و بازی را برد. او خیلی بدشانس بود که نامش به عنوان زننده گل تساوی دربی درج نشد. شجاعی در آخرین لحظه ضربه سر یزدانی را از روی خط برگرداند.

نمره نفر به نفر بازیکنان استقلال مقابل پرسپولیس/ از بهترین بازیکن استقلال تا آقای گلی که بی‌خطر است

وریا غفوری:

کاپیتان استقلال روز خوبی را پشت سر نگذاشت. می توان وریا غفوری را مقصر تنها گل دربی ۹۵ قلمداد کرد. حضور او در نقطه ای از خط دفاعی که چندین متر آفساید را پر کرد، منجر به این شد تا آل کثیر با فرار از پشت مدافعین، از ریباند شوت مغانلو نهایت بهره را ببرد و دروازه مظاهری را باز کند. البته وریا در حملات بد کار نکرد و اگر دیاباته آن توپ را به وریا پاس می داد، او می توانست گل تساوی تیمش را به ثمر برساند ولی چنین نشد. 

عارف غلامی:

تنها یک قطع توپ، آمار عجیب و غریب مدافع استقلال در دربی ۹۵ بود. عارف غلامی که در بازی با ذوب آهن نیز با اشتباه مرگبار در میانه میدان منجر به گل دوم حریف شد، در این بازی نیز عملکرد خاصی از خود ارائه نداد. او حتی یک نبرد هوایی موفق نیز از خودش به جای نگذاشت و ۲ بار نیز روی هوا مغلوب پرسپولیسی ها شد. 

محمدحسین مرادمند:

او نیز همچون سه مدافع دیگر استقلال روی هوا عملکرد بدی داشت. مرادمند ۵ بار برای تصاحب توپ روی هوا تلاش کرد که در ۴ مورد ناکام بود. تنها یک قطع توپ، خلاصه عملکرد مدافع آبی پوشان در این بازی بود. به طور کلی خط دفاعی استقلال آنطور که انتظار می رفت، توسط مهاجمین پرسپولیس اذیت نشد ولی آنها برنده دربی شدند.

محمد نادری:

مدافع آبی پوشان در دومین دربی متوالی مقابل تیم سابقش ناکام بود. اگر چه نادری در این مسابقه در پست خود خوب کار کرد و بارها قایدی را از سمت چپ راه انداخت اما حملات آنها از آن جناح به نتیجه نرسید. در یکی از چندین حملاتی که استقلال به روی دروازه پرسپولیس خلق کرد، اگر تکل حامد لک نبود نادری می توانست دروازه تیم سابقش را باز کند.

هروویه میلیچ:

مدافع کروات آبی پوشان هر چقدر در نیمه اول متوسط کار می‌کرد، در ۱۵ دقیقه ابتدایی نیمه دوم اثری از او در زمین مسابقه دیده نشد و همین مسئله منجر به خروج او از بازی شد. تنها حرکت مثبت میلیچ در نیمه اول و روی یک و دوی او با مطهری شکل گرفت که شاید حتی خودش نیز می توانست با ضربه ای به سمت حامد لک، دروازه پرسپولیس را تهدید کند. میلیچ روز متوسط و شاید بدی را پشت سر گذاشت. آمار تنها ۶۰ درصد پاس صحیح برای میلیچ در دربی به ثبت رسید.

مسعود ریگی:

تنها بازیکن استقلال که در این بازی نمره بالا و قابل قبولی می گیرد، ریگی بود. هافبک آبی پوشان در میانه میدان روز بسیار خوبی را پشت سرگذاشت. ریگی عملا اجازه بازی سازی را به خط هافبک پرسپولیس نداد و با خارج کردن کامیابی نیا از روند بازی، منجر به تعویض او شد. ۷ تکل موفق و ۸ قطع توپ با آمار پاس صحیح ۹۱ درصدی، نشان از عملکرد قابل قبول ریگی دارد.

مهدی مهدی پور:

هافبک آبی پوشان در کنار ریگی به خوبی خط میانی پرسپولیس را از کار انداختند. با وجود حضور سرلک در نیمه دوم، باز هم مهاجمین سرخپوشان به خوبی تغذیه نشدند و این تیم روی یک ضربه ریباند به تک گل بازی دست یافت. مهدی پور در کنار ریگی وظایف خود را به خوبی انجام دادند و شاید تنها نکته منفی در کارنامه آنها، عدم موقعیت سازی برای مهاجمین تیم بود.

ارسلان مطهری:

مهاجم آبی پوشان نیمه اول خوب و نیمه دوم بدی را پشت سرگذاشت. او در ۴۵ دقیقه ابتدایی بارها خط دفاعی پرسپولیس را آزار داد و با ۲ شوت از راه دور نیز، شانس خود برای گلزنی را امتحان کرد. ارسلان در چند صحنه می توانست با پاس به یار هم تیمی، تیمش را در موقعیت گلزنی قرار دهد ولی این اتفاق رخ نداد. او ۶ بار بالاتر از مدافعین پرسپولیس سر زد و ۶ بار نیز در نبردهای هوایی ناکام بود.

نمره نفر به نفر بازیکنان استقلال مقابل پرسپولیس/ از بهترین بازیکن استقلال تا آقای گلی که بی‌خطر است

مهدی قایدی:

باشوی کوچک آن قایدی تند و تیز و زهردار لیگ قهرمانان آسیا نبود. او در نیمه اول یک موقعیت تک به تک را به دست آورد که توپش را به بیرون زد هر چند که در آفسایدی قرار داشت. شاید اگر اکبریان به صحنه دقیقه سوم نزدیک بود، قایدی یک پنالتی را از امیری می گرفت و روند بازی تغییر پیدا می کرد. 

شیخ دیاباته:

واژه بد، شاید کمترین تعبیر از بازی آقای گل فصل قبل باشد. دیاباته در این دیدار که از دقیقه ۶۰ به میدان آمد، پس از دریافت پاس اسماعیلی، با یک چرخش در حالیکه وریا غفوری را در کنارش داشت، با خودخواهی تمام شوتش را به آسمان زد در حالیکه پاس او به کاپیتان آبی ها که موقعیت بهتری داشت، می توانست منجر به گل تساوی شود. او در یک صحنه نیز در حالی که مشخص بود به توپ نمی رسد، برای زدن ضربه ارسالی از سمت راست عقب عقب آمد و با ضربه سری بی نتیجه، مانع از این شد که فرشید اسماعیلی از آن توپ استفاده کند. دیاباته در این بازی بسیار بد بازی کرد.

فرشید اسماعیلی:

هافبک شیرازی استقلال در ۳۰ دقیقه پایانی به میدان آمد و یک موقعیت نیز برای دیاباته ساخت ولی راه به جایی نبرد. مصدومیت اسماعیلی در آسیا، منجر به افت او شد در حالیکه این بازیکن در ۵ بازی ابتدایی لیگ قهرمانان عملکرد خوبی را از خودش نشان داده بود.

داریوش شجاعیان:

او در ۱۰ دقیقه پایانی به میدان آمد و عملکرد خاصی را به نمایش نگذاشت. شجاعیان در ۶ دربی گذشته که به میدان رفته، در ۴ مورد آن با شکست زمین بازی را ترک کرده است!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • فرهاد تنهاست IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    اتفاقا روی گلی که استقلال خورد هم عارف غلامی مقصر بود هم وریا درسته که وریا آفساید رو پرکرد اما آلکثیر بین این دو بود و هیچکدام استقرار منطقی و مسئولانه ای نداشتن
  • علی IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    فرهاد خوبه ولی بایدی دسیارخوب وبازیکن خوب هم دفاع هم وسط بگیره
  • پسران آبی IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    ولی غلامپور از همه بهتر بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی