تعریف پیشکسوت پرسپولیس از گلزن جنجالی سرخ‌ها/ حرکت او بی‌نظیر بود!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مرتضی کرمانی مقدم مهاجم سابق سرخ‌ها می‌گوید با شکست دادن استقلال در دربی پرسپولیس به قهرمانی بسیار نزدیک شده است.

خبرورزشی - مرتضی کرمانی مقدم که یک نیمه دربی را دیروز از دست داده است در خصوص این بازی با خبرورزشی گفت‌وگو کرد.

پرسپولیس دربی را برد درحالی که مثل همیشه بازی نکرد. قبول دارید؟
من نیمه اول بازی پرسپولیس و استقلال را ندیدم. ما به همراه تیم بادران (کرمانی مقدم دستیار محسن عاشوری در تیم دسته اولی بادران است) با گل ریحان بازی داشتیم و نتوانستم نیمه اول این بازی را ببینم. البته خوشحالم هم بادران برد و هم پرسپولیس!

نیمه دوم را که دیدید؟
تا حدودی دیدم ولی به هر حال دربی یک بازی سنگین و حساس است. مسابقه معمولی نیست و زمانی هم که ما بازی می‌کردیم همین طور بود. آن قدر قبل دربی روی همه ما زوم می‌شد که شاید نمی‌توانستیم مثل همیشه باشیم و به هرشکل خوشحالم پرسپولیس یک بازی ۶ امتیازی را برد.

۶ امتیازی؟
بله، دربی ۳ امتیازی نیست. ۳ امتیاز شما می‌گیرید و ۳ امتیاز هم اجازه نمی‌دهید رقیب مستقیم شما بگیرد.

خیلی‌ها معتقدند با این برد شانس قهرمانی پرسپولیس زیاد شد؟
من فراتر از آن می‌گویم اسب قهرمانی پرسپولیس با شکست استقلال زین شد. به یحیی گل محمدی، مربیان پرسپولیس و همه بازیکنان غیرتمند این تیم تبریک می‌گویم. با جان و دل بازی کردند و مزد خود را هم گرفتند. انشالله بی حرف پس و پیش پنجمین قهرمانی پرسپولیس را نیز جشن خواهیم گرفت.

گل عیسی آل کثیر را دیدید؟
اتفاقا دوست داشتم به این نکته اشاره کنم که عیسی آل کثیر خیلی فنی گل زد و کسی شاید خیلی به این مسئله توجه نکرده باشد.

دوست دارید شما بیشتر و فنی تر درخصوص گل آل کثیر صحبت کنید؟
اگر دقت کرده باشید در دقیقه ۵۵ و لحظه شوت شهریار مغانلو به سمت دروازه استقلال، عیسی آل کثیر یک نیم دور مدافعان استقلال را می‌زند و سپس برای قطع توپ همبازی خود و ریباند دفع ناقص رشید مظاهری به تو می‌زند. شاید به همین خاطر مدافعان استقلال ابتدا تصور کردند او در آفساید بوده است درحالی که با زیرکی و هنرمندانه به قول ما فوتبالی‌ها خط آفساید مدافعان حریف را شکست. به نظرم این اوج کار او بود و امیدوارم این پسر خوب با همین روند بتواند گل‌های حساس تری هم برای پرسپولیس بزند.

درگیری‌هایی هم اواخر بازی رخ داد که منجر به اخراج فرشاد فرجی شد. نظری ندارید؟
ذات فوتبال همین است. ضربان قلب بالاست و خود دربی هم بسیار حساس و به نظرم خیلی هم چیز خاصی نبود. یکسری درگیری لفظی رخ داد که دیدم عمو نصی، افشین و کریم باقری میانجیگری کردند و تمام شد.

بهترین بازیکن دربی چه کسی بود؟
همه خوب بودند و واقعا نمی‌توان اسم یک نفر را آورد اما منهای عیسی آل کثیر باید به خط دفاع پرسپولیس اشاره کنم که فوق العاده بازی کرده و از تک گل خود دفاع کردند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Roojaa IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    یادش به خیر! وقتی خودش بازیکن بود گلی زد که تور دروازه پاره شد!! نمیدونم مسابقه بااستقلال بودیا الجزایر، اگه از دوستان کسی یادش میاد، بگه.
  • محمود IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    منظورش از عمو نصی ،نصرالله عبدالهی سرپرست استقلاله.مرام و مکتب پرسپولیس به بازیکناش یاد داده چجوری حرمت بزرگترای تیمو حفظ کنن.مقایسه کنید با ادبیات سخیف و زشت بعضی پیشکسوت های استقلال،جووناشون که جای خود دارن
  • حمید علوی CA ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    یکی از “سفت ترین” بازیکنان ۴۰ ساله ی اخیر ایران، یا بهتره بگم “سفت ترین” بازیکن ۴۰ سال اخیر فوتبال ایران. (قبل از اون رو سن بنده قد نمیده و نمیدونم) واقعن انگار استخون بندی آقا مرتضی کرمانی از تیرآهن بود. جالبه که تیم ملی سمت آقای نامجو بازی میکرد که بی نهایت تکنیکی اما ظریف بود.. چه فوتبالی میدید نسل ما..
  • سلمان IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    بعدازباخت استقلال کلا بخاطردلداری میرن دنبال حاشیه و چرا خوشحالیش عجیب بود چرازمین کج بودچرا توپ سنگین بود..کسی نمیگه مجیدی چرا به ذوب باختی چرا به الدحیل باختی اونجا هم وزیرارتباطات بود؟وکسی نگفت دعواراکی شروع کرد؟ماکه برده بودیم ازاول سیاوش و غلامپور دنبال دعوابودن ولی افسوس بخاطر دلداری دادن اونا بازیکنان ماروم هم بایدمحروم کنن.بماندطرمصدومیت بازیکن اوناماتوپ زدیم ییرون اونا برعکس.ولی همیشه ما محرومییم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی