نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
۷ |
۳
زنوزی قهر کرد؟/ دوران هزینه برای تراکتور تمام شد!
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

می‌گویند زنوزی گفته: «قید مربیان و بازیکنان بزرگ را بزنید. دوران هزینه برای تراکتور تمام شد و تا وقتی فحش بدهند، خرج نمی‌کنم.»

خبرورزشی - دوم اسفند ۱۳۹۹، رسول خطیبی برای دومین‌بار به‌عنوان سرمربی باشگاه تراکتور انتخاب شد. او البته در لیگ چهاردهم هم در یک نیم‌فصل سرمربی این تیم بود که موفق شد در ۲۲ بازی، ۱۱ پیروزی، ۵ تساوی و ۶ شکست را تجربه کند و درحالی که تیمش در رتبه نخست جدول رده‌بندی قرار داشت به دلیل اختلاف با هیات‌مدیره باشگاه، کسب ۱۱ امتیاز از ۹ بازی، کسب نتایج ضعیف در مقابل ملوان و پدیده که تازه لیگ برتری شده بودند و آنچه از نظر برادرش «بن‌بست تاکتیکی» یاد شد، سرمربیگری را تحویل تونی اولیویرا داد.

بازگشت خطیبی به تراکتور اما یک اتفاق ویژه بود. ویژه از این جهت که او قبل از بازگشت، مورد انتقاد شدید زنوزی قرار گرفته بود به‌طوری که مالک متمول تراکتور در یک گفت‌وگوی خصوصی که فایل صوتی آن سر از تلگرام درآورد، عنوان کرده بود: «به رسول خطیبی گفتم تا زمانی‌که (مالک تراکتور) باشم، تراکتور را نخواهی دید.» دقیقا ۵۴۷ روز بعد، رسول خطیبی دوباره به تراکتور بازگشت درحالی که زنوزی هنوز مالک این باشگاه بود. اتفاقی حیرت‌انگیز که البته برخی آن را به مشکلات مالی زنوزی و برخی دیگر به هواداران خطیبی در تراکتور ربط می‌دهند. بازگشت رسول اما چندان راضی‌کننده نبود و او جز صعود معجزه‌وار به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا، عملکرد خیره‌کننده‌ای نداشته است. تساوی در مقابل نفت مسجد سلیمان، مس رفسنجان، پاختاکور (رفت و برگشت)، شارجه (بازی رفت)، نیروی هوایی (بازی رفت)، نیروی هوایی (بازی برگشت)، پیکان، شکست مقابل سپاهان و پیروزی مقابل نساجی، شهرداری ماهشهر، شارجه (بازی برگشت) و نیروی هوایی (بازی برگشت) عملکرد خطیبی طی حدود سه ماه حضورش در تراکتور است. عملکردی که چندان از سوی هواداران مورد استقبال قرار نگرفته و زمزمه‌های اعتراض آنها به گوش می‌رسد. از سوی دیگر اختلاف خطیبی با شجاعی و دژاگه و اعلام جدایی آنها در مقطع فعلی باعث شد خطیبی بیشتر تحت‌فشار قرار بگیرد. او حالا حامیانش را از دست داده و کماکان به پیش می‌رود. در این میان اما یک اتفاق، خطیبی را بسیار نگران کرده است. سکوت زنوزی در مقابل اتفاقات مثبت باشگاه تراکتور نشان می‌دهد مالک باشگاه از شرایط موجود راضی نیست و تجربه نشان داده است زنوزی برای حذف مربیان تراکتور تا حصول نظر هواداران، لحظه‌ای درنگ نمی‌کند.

مالک متمول بازیکن نمی‌خرد

غلامرضا زنوزی، مالک باشگاه تراکتور میانه خوبی با هواداران این تیم دارد و تلاش می‌کند به هر اتفاقی یک واکنش نشان بدهد. او اما در مقابل صعود سرخپوشان تبریزی به مرحله حذفی لیگ قهرمانان سکوت کرد و ماه‌هاست درباره این باشگاه صحبت نمی‌کند. در نیم‌فصل نیز برخلاف رویه سال‌های قبل خود، هیچ بازیکنی را نخرید تا شگفتی‌ها بیشتر شود. درحالی که همه منتظر بودند پس از اختلاف شجاعی – دژاگه با رسول خطیبی، زنوزی وارد میدان شود اما این بار نیز مالک تراکتور سکوت کرد تا شرایط حیرت‌انگیزتر شود. زنوزی چندی پیش هم بارها درخواست واگذاری ماشین‌سازی را داد اما هیچ خریداری پیدا نشد تا هیات فوتبال از او بخواهد کماکان تا پایان فصل به تعهدات خود عمل کند و در پایان فصل (و احتمالا پس از سقوط ماشین‌سازی) انحلال این تیم را شاهد خواهیم بود.

او البته به تعهدات مالی خود عمل کرده و براساس شنیده‌ها، بازیکنان تراکتور حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد مبلغ قراردادشان را دریافت کرده‌اند. این درحالی است که هنوز چند روز از استوری مشترک بازیکنان تراکتور درباره مشکلات این تیم نمی‌گذرد. ماجرا اما جنبه عجیب و شنیده نشده‌ای دارد. براساس اطلاعاتی که به «فرهیختگان» رسیده ظاهرا زنوزی با هواداران تراکتور قهر کرده و تصمیمی برای تقویت تیم ندارد. در این‌باره شنیده‌ایم زنوزی پس از اعتراض هواداران در مقابل باشگاه که بهمن ۱۳۹۹ رخ داد، به اطرافیانش گفت که دیگر هزینه بیشتری برای تیم نخواهد کرد و قهرمانی برای او بی‌ارزش شده است. زنوزی که فعلا در خارج از کشور سکونت دارد و حدود یک ماه دیگر به ایران بازمی‌گردد چند روز پس از این اتفاقات، خطیبی را به‌عنوان سرمربی تراکتور انتخاب کرد. در این باره می‌گویند او گفته: «قید مربیان و بازیکنان بزرگ را بزنید. دوران هزینه برای تراکتور تمام شد و تا وقتی فحش بدهند، خرج نمی‌کنم.» اطرافیان زنوزی می‌گویند او از حامیان خود نیز شاکی است چراکه انتظار داشت در این شرایط به او کمک کنند اما این اتفاق رخ نداده و حامیانش سکوت کرده‌اند.

در این باره بد نیست یک نکته مهم را هم بگوییم و آن اینکه حتی استراماچونی هم به زنوزی پیشنهاد شده بود تا پس از لیگ قهرمانان جانشین خطیبی شود اما زنوزی این پیشنهاد را نپذیرفته و گفته تا زمانی‌که هواداران از او عذرخواهی نکرده‌اند، هزینه‌ای برای تیم نخواهد کرد و حتی حاضر است تیم را واگذار کند. او در این‌باره گفته: «من مدیر دولتی نیستم که از فحاشی هواداران بترسم، من از جیبم هزینه می‌کنم و قرض می‌گیرم تا تراکتور بازیکن و مربی جذب کند اما فحش می‌شنوم. تا وقتی فحش بدهند من هزینه نمی‌کنم.» ماجرا به اواسط بهمن ماه باز می‌گردد جایی‌که هواداران تراکتور با تجمع در مقابل ساختمان باشگاه و در اعتراض به نتایج ضعیف این تیم شعارهای «مالک کهکشانی کجایی؟» و «زنوزی، حیا کن؛ تراکتور را رها کن» سر دادند. اتفاقی که با عصبانیت زنوزی همراه بود و او در گفت‌وگویی مفصل با هواداران تیم عنوان کرد در صورت به مخاطره افتادن آرامش و امنیت خانواده‌اش، قید این تیم را خواهد زد. او در همان گفت‌وگوی طولانی که به صورت اینترنتی برای هواداران پخش شد عنوان کرده بود نمی‌تواند هم هزینه کند و هم ناسزا بشنود.

جیب دلالان خالی شد؟

مالک متمول باشگاه تراکتور اما هرگز مغضوب هواداران نبود اما انتشار شایعاتی پیرامون حضور چند دلال شناخته‌شده در کنار تیم و ورود و خروج متعدد بازیکنان و مربیان به این تیم که منجر به سرازیر شدن سودهای میلیاردی به جیب این دلالان نام‌آشنا شد منجر به ایجاد اختلاف و درنهایت حمله‌های گاه و بی‌گاه به زنوزی شد و ادامه پیدا کرد. از تبریز شنیده می‌شود که حتی برخی لیدرهای باشگاه نیز پشت هواداران هستند تا زنوزی را تحت‌فشار بگذارند و او را به خرید بازیکنان میلیاردی راضی کنند هرچند چند نفر از آنها معتقد بودند این فشارها روی زنوزی بی‌فایده است و حمایت از او بیش از فشار همه‌جانبه می‌تواند هواداران را برای رسیدن به مقصودشان راضی کند.

به هرحال در شرایط فعلی که زنوزی با هواداران قهر کرده، سودهای میلیاردی دلالان نیز قطع شده و به نظر می‌رسد نقش پررنگ آنها در ایجاد این فشار بی‌تاثیر نیست اما به نظر می‌رسد روش اشتباهی برای مقابله با زنوزی انتخاب شده و او فعلا تصمیمی برای بازگشت به روزهای کهکشانی تراکتور ندارد. البته ممکن است مشکلات مالی نیز در این میان موثر باشد اما به هرحال زنوزی و اطرافیانش فعلا چیزی از مشکلات مالی نمی‌گویند و اعتقاد دارند هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • لنگ درباری IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    باید قوه قضاییه به توهین های بی شرمانه و فجیع جهرمی رسیدگی کنه
    • منجلاب اخلاقی IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
      دیشب کل امکانات صدا سیما برای به نمایش گذاشتن فرهنگ زشت فوتبالی دوتیم پایتخت در نظر گرفته شده بود... مشکل امکانات نیست بلکه ذات باطن آدماست چقدر هم از خودشون متشکر هستند.
  • عامیرزا IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    بله جناب زنوزی دوران خیلی چیزا داره تموم میشه! این تجربه طبیعت و حقیقت تاریخه. خیلی از گنده ترها وبی هویتها و مزدورها ونو کیسه های اجنبی پرست تو تاریخ اومدن وتا تونستن به روح و روان وفرهنگ این مملکت ضربه زدن ولی نتونستن مسیر تاریخ این مملکت رو برای همیشه عوض کنن.هرکی باد بکاره طوفان درو میکنه.کسی که پول بده بر علیه زنده ومرده حریف فحاشی کنن و جلو دوربینها بشینه با سفاحت ودلقک بازی واژه بزرگ نام حریف رو که نماد تاریخ و تمدن مملکت هم هست تمسخر کنه وفارت ناشتا صادر کنه وذوق کنه وبخنده امروز همونا که مهره و واجب بگیرش بودن به خودش خنجر میزنن وبه فوش وفضاحتش میکشن! کارما همه رو روسیاه میکنه آقای تاکسی بار ضایعاتی سابق و تاجر امروزی! از کرامات دولت پاکدستان مموتی عابیدل! که حالا میخاد برگرده تا نشون بده پررویی و وقاحت وعوامفریبی تنها عصاره فضائل مکتب جعل و دروغ وتبانی دوپینگیان نادی ال تری دی و حامیان و دلدادگانشونه.الخ
    • تیام IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
      عامیرزا جون شما فعلا به شجره طویل و ناتمام دوتیم حکومتی پاکدامنت برس که میلیارد میلیارد دارین از جیب ملت خرج فحش دادن و توهین هانتون میکنید. دیشب هم که داشتین طبق همین فرهنگتون که بهش اشاره فرمودین از خجالت هم درمیومدین...!
    • حمید IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      ما بیاییم فرهنگ و از شما بیت المال خورا و حکومتیا یاد بگیریم؟؟؟شماها که همیشه تو دربی هاتون از خجالت خودتون و خانواده تون در میاین و یک بازی سالم و بدون حاشیه انجام ندادین . و مقایسه اش کن با دربی تبریز که هر دو طرف رو تشویق میکنیم . شماها که به خاطر یک پنالتی از دست داده از خجالت اقای گل تون و حتی خانواده اش هم در اومدین و مقایسه اش کن با شعار عیبی یوخ . شما ها که یک پیروزی گفتن رو توهین حساب میکنین چرا حتی تو تمرینات تیمتون هم نسبت به تراختور الفاظ رکیک و توهین میکنین .امسال هم تمام میشه از سال دیگه انشالله برا بقا میجنگین مثل زمانهای قبل از عمو جونتون.و در اخر زنوزی و شجاعی و رسول و... فدای تراختور بشن اینا رفتنیند و فقط تراختور و هوادارا موندنیند
  • تبریزلی IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    اونایی که شعار میدادن ماتیم سپاهی نمیخوایم تحویل بگیرند اینم از آقای سرمایه دار طرفدار مردم آذربایجان.!زنوزی بلایی که سر ماشین سازی آورده فصل بعد هم سر تیم تراختور خواهد آورد.باید همونایی که شعار دادن بیان از سپاه عذر بخوان تا شاید قبول کنند.یک موی مردار سپاه می ارزه به صدتا سرمایه داری مثل این زنوزی بی......
  • عععع IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    اقای زنوزی خیلی نادونی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی