نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
نویدکیا: هواداران با موتور جلوی اتوبوس تیم نیایند/ شاید دیدگاه‌های من برای برخی بازیکنان جذاب نباشد
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: روز سختی برابر مس رفسنجان خواهیم داشت و باید نسبت به بازی‌های گذشته تلاش خود را مضاعف کنیم تا بتوانیم امتیازهای لازم را از این دیدار کسب کنیم.

خبرورزشی - محرم نویدکیا عصر شنبه در نشست خبری پیش از دیدار فردای تیمش برابر مس رفسنجان در هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: در هر دو بازی خود برابر مس رفسنجان در لیگ برتر و جام حذفی به سختی آنها را شکست دادیم. مس فوتبال بسیار خوبی ارائه می‌کند و از ابتدای فصل همین عملکرد را داشته است. مس رفسنجان بازیکنان و کادر فنی خیلی خوبی دارد و کیفیت خوبی از خود در فوتبال ایران ارائه کرده است.

وی افزود: قطعاً بازی سنگینی مقابل مس خواهیم داشت. شاید این تیم در چند هفته گذشته نتایج چندان خوبی نگرفته باشد اما این باعث نمی‌شود که این تیم را از نظر کیفی خوب آنالیز نکنیم چون مس از نظر کیفی تیم بسیار خوبی است و فوتبال را از عقب زمین رو به جلو بازی می‌کند و پله پله پیش می‌آید. روز سختی برابر این تیم خواهیم داشت و باید نسبت به بازی‌های گذشته تلاش خود را مضاعف کنیم تا بتوانیم امتیازهای لازم را از این دیدار کسب کنیم. نیاز به تمرکز بالایی داریم واگر نتوانیم تمرکز صد درصد داشته باشیم به مشکل برمی‌خوریم و ممکن است امتیاز از دست بدهیم.«دیدار تیم‌های منچستریونایتد و لیورپول با حواشی زیادی از سوی هواداران لیورپول همراه بود اما با وجود این حواشی هیچ‌کدام از مسئولان دو تیم درباره تیم رقیب و این رفتارها مصاحبه نکردند. شما به عنوان سرمربی سپاهان اخلاق حرفه‌ای را وارد فوتبال ایران کرده و تلاش کرده‌اید از حواشی دور باشید اما گویا برخی در فوتبال ایران از این موضوع استقبال نمی‌کنند.»

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در پاسخ به این سوال گفت: فکر می‌کنم بحث من درباره این موضوع طولانی می‌شود و خیلی هم جذاب نخواهد بود. تنها می‌توانم بگویم از زمانی که مسئولیت تیم سپاهان را قبول کردم تلاش کردم تا جایی که امکان دارد تنش را از باشگاه و هواداران دور کنم و حتی تلاش کردم همین دیدگاه را به بالادستی‌های خود از جمله سرپرست و مسئولان تیم بگویم و اینکه دوست دارم تیم را با این سبک اداره کنم. شما دیدید زمانی که رضا فتاحی پشت خط آن برنامه تلویزیونی آمد تلاش کرد با ادبیات محترمانه صحبت کند و من هم همین‌طور.  

نویدکیا گفت: از روز اول گفتم با هیچ‌کس بحث، جنگ روانی، درگیری و کری‌خوانی‌های بیش از حد نداریم و دلمان می‌خواهد راه خود را برویم و تا جایی که می‌شود تیم خود را با آرامش و بازی به بازی به سمت جلو ببریم. کاری هم به بقیه تیم‌ها نداریم و هرکس هر طور که مختار است می‌تواند تیمش را اداره کند. تصمیم گرفتیم امسال با این سبک جلو برویم و در نهایت باید ببنیم دیدگاه‌مان به درد فوتبال‌مان می‌خورد یا خیر. در همه جای دنیا در فوتبال ممکن است تنش به وجود آید ولی موضوع اینجاست که همیشه تنش‌ها را گردن هواداران می‌اندازیم ولی امیدوارم کمی کلاه‌مان را بالاتر بگذاریم و نمی‌شود تمام حواشی را به گردن هواداران انداخت و ما اهالی فوتبال نیز در اتفاقاتی که می‌افتد مقصر هستیم. در یکی دو سال گذشته هواداری در ورزشگاه‌ها نیست اما این تنش‌ها به وجود می‌آید پس باید سری هم به خودمان بزنیم.

وی درباره سالگرد قهرمانی سپاهان در لیگ چهاردهم بیان کرد: آن روز، روز بسیار عجیبی بود. ما تیم چهارم جدول بودیم اما هر ۶ دیدار آخر خود را بردیم و ۱۸ امتیاز گرفتیم که رویایی و فوق‌العاده بود. اتفاقی هم در تبریز افتاد و تراکتور تا لحظات آخر ۳ بر یک از حریفش پیش بود. این اتفاقات لذت‌بخش بود چون می‌دانستیم تراکتور جلو است و فکرش را نمی‌کردیم قهرمان شویم. درنهایت بازی تبریز مساوی شد و ما قهرمان شدیم. فکر می‌کنم آن روز نه تنها برای هواداران سپاهان بلکه برای تمام مردم اصفهان یک روز به‌یادماندنی شد چون در اوج ناامیدی همه چیز برای ما فراهم شد و باید خدا را شکر کنیم چون فکر می‌کنم آن لجظه برای همه لذت‌بخش بود.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره بی‌دقتی بازیکنانش در زدن ضربات آخر و همچنین دفع توپ با وجود ارئه بازی‌های باکیفیت تصریح کرد: باید قبول کنیم که در برخی بازی‌های چندان هم کیفیت بالایی نداشتیم. برابر پرسپولیس در نیمه اول تیم باکیفیتی نبودیم و ضعیف‌تر از پرسپولیس بازی کردیم و تیم سرحال نبود. همچنین در نیمه نخست بازی با خوشه‌طلایی ساوه بی‌کیفیت و بی‌برنامه بودیم. اما می‌توانم بگویم که به شرایطی رسیده‌ایم که داریم تلاش می‌کنیم روز به روز بهتر شویم؛ چه در خط دفاعی چه در خط هجومی. مشکلاتی هم داریم که تلاش می‌کنیم پله به پله آنها را رفع کنیم. باید این واقعیت را قبول کنیم که وقتی سرمربی یک تیم تغییر می‌کند بازیکنان باید با دیدکاه سرمربی جدید جلو بروند که نیاز به زمان دارد. شاید دیدگاه‌های من برای برخی بازیکنان زیاد جذاب نباشد و برای برخی خیلی جذاب باشد اما دلم می‌خواهد فوتبالی بازی کنیم که از عقب زمین خوب بازیسازی کرده، توپ را در زمین بچرخانیم، از تمام فضاهای زمین استفاده کنیم و تنوع بازی خود را بیشتر کنیم. نمی‌گویم در این امر خیلی موفق بوده‌ایم اما تلاش داریم روز به روز بهتر شویم.

نویدکیا در پاسخ به اینکه برای آرام شدن فضای پرتنش این روزهای فوتبال ایران چه پیشنهادی دارد، اضافه کرد: نمی‌توانم در این خصوص نظری دهم. اگر اشتباه نکنم یکی از سایت‌ها زمانی نوشته بود من رکورددار بازی در دیدارهای سپاهان و پرسولیس هستم و فکر می‌کنم ۲۷ یا ۲۸ بازی انجام داده‌ام. زمانی که بازی می‌کردم پیش و پس از بازی با خیال راحت غذا می‌خوردم و استراحت می‌کردم و فکرم مشغول بازی بود اما الان که مسئولیت فنی تیم با من است از چند روز قبل از بازی وضعیت خواب و خوراک و شرایط روحی و روانی‌ام با زیمن بازیگری تفاوت دارد و پس از بازی هم همین‌طور و در اوج استرس، عصبانیت یا شادی هستم. بنابراین آدم‌ها اشتباه‌ترین تصمیمات زندگی خود را در دو زمان می‌گیرند؛ وقتی خیلی ناراحت هستند و وقتی خیلی خوشحال‌اند چون تمرکز لازم را ندارند. تلاش می‌کنم بتوانم در این دو حالت کمی خود را کنترل کنم و این تنها کاری است که تلاش کرده‌ایم در این ۷-۸ ماه انجام دهم. نمی‌خواهم بگویم رفتارم ایده‌آل بوده و ممکن است رفتارم در زمان‌هایی از دستم در رفته و انتقادات فنی هم کرده‌ام که برای خودم جذاب نبوده باشد، هر چند ممکن است برای هواداران یا رسانه‌ها جذاب بوده باشد. بعضی وقت‌ها باید بتوانم خود را بیشتر از این کتترل کنم.

وی خاطرنشان کرد: با هواداران به اندازه کافی صحبت‌ کرده‌ام که گویا زیاد هم تأثیر نداشته است. این حرف‌ها را اول برای سلامتی خودشان مطرح می‌کنم چون سلامتی هواداران سپاهان خیلی برای من مهم است و دلم نمی‌خواهد به خاطر برد، باخت و حتی قهرمانی یک نفر به کرونا مبتلا شود و آسیبی به خود و خانواده‌اش برسد. از هواداران خواهش می‌کنم تا جایی که امکان دارد مراقب سلامتی خود باشند، با موتور جلوی اتوبوس تیم نیایند تا بازیکنان سر وقت به ورزشگاه برسند و بتواینم با تمرکز به راه خود ادامه دهیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • gaber IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    خدا بهت پیروزی و معرفت داشته را دو چندان کنه ممنون از ادبیات و اخلاق خوبت بعنوان یک پرسپولیسی دعایت میکنم
  • غضنفر IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    تا دو هفته پیش گمان میکردم این با بقیه فرق داره، اما بقول دوستی که میگفت کسی که در مکتب سپاهان پرورش یافته نمیتونه جور دیگه ای باشه. محرم فقط قشنگ حرف میزنه اما در بزنگاه دستش رو میشه. رفتاری که تیم خشن سپاهان هفته گذشته در بازی با پرسپولیس داشت تاکتیک اتخاذ شده از سوی سرمربی تیم بود یا موتور سواران هوادار سپاهان، تناقض گویی و آسمون و ریسمون بافتنی که با گوش مبارک شنیده بودند هم بواسطه هوادار حرف گوش نکن بوده؟! الانم چون دستش برای مخاطب رو شده سعی در تطهیر خود داره، اما رفیق شفیق ساکت نمیتونه تا این حد متفاوت باشه
  • ابد IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    طرف خودش از دست هواداراشون شاکیه بعد ببین این جگاعت با تیم حریف چکار می کنن
  • ب IR ۰۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    عزیزم مردفقط مردروزهای سخت نبایدباشه.. بایدتوروزهایی که میگذره وقتی یه حرف میزنی،،، نبایدهمون حرف هارا برعکس تکراری... چیشدتاچشم پرسپولیسوندیدی خوب میتازوندی میگفتی پرسپولیس شخصیت قهرمانی وافتخار ایران وکادرفنی خوب... چون دیدی دوبازی کمترهفت امتیازبالاترگفتی دیگه بم نمیرسه.. حالا که توشهرزیبای اصفهان اینقدتوشهراذییت کردن هواداران ولی توزمین اینقدفشارگلوهم زدیم باهزارزحمت توپ به پای خودمون خوردگل شد.. شدیم بی شخصیت شدیم ابروبرایران.... شدیم کادرفنی که بازیکنارابه افتادن رزمین تشویق... اقای محرم کمی انصاف داشته باش ازفوتبال خوبیش میمونه اینقدمردن ورفتن انسانیت مردانگیم ارزوست
  • ناشناس IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    محرم گرامی از اظهار نظر مغرضان و نااگاهان غمی به دل راه نده چون با هوچی گری چند ساله جام گرفتند لطفا به همین روش و سیاق به کار ادامه بده شاید بقیه هم کمی یاد بگیرند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی