نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
پرویز برومند: مجیدی را در ماجرای وزیر به بازی گرفتند/ پرسپولیسی‌ها در دعوا تقصیر نداشتند؛ استقلال دنبال بهانه بود/ خطر فاجعه بزرگ برای استتقلال
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

پرویز برومند پیشکسوت استقلال گفت: دعواهای آخر دربی چیزی جز لوس بازی نبود و با دعوا های زمان ما زمین تا آسمان فرق داشت.

خبرورزشی - تیم استقلال در آستانه دیدار با ذوب آهن در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با شکست از پرسپولیس با روحیه ای نسبتاً ضعیف باید به این رقابت‌ها گام بگذارد. پرویز برومند در گفت‌وگو با خبرورزشی درباره دلایل شکست استقلال در دربی، گلی که رشید مظاهری دریافت کرد، درگیری‌های پایان بازی و مصاف با ذوب آهن حرف زد. متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید:

استقلال به پرسپولیس باخت. ارزیابی تان از دربی چیست؟
در واقع باید گفت بازی استقلال بد نبود ولی این شکست تا حدودی به مسائل انگیزشی و روحی و روانی برمی‌گردد.

چطور؟
استقلال باید با همان روحیه ای که در لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفت به لیگ برمی‌گشت. کادر فنی نتوانست به تیمش بفهماند فوتبال فقط در آسیا نیست بلکه در ایران، لیگ قوی تر و حریفان جدی‌تر از رقبای آسیایی هستند. مجیدی باید این روحیه را در تیم ایجاد می‌کرد که نکرد.

این باخت چه تاثیری در روند کاری استقلال داشت؟
خیلی بد شد! استقلال وقتی به ذوب آهن باخت خودش را از کورس دور کرد ولی می‌توانست با غلبه بر پرسپولیس یک بازی ۶ امتیازی را برده و دوباره به کورس برگردد. چون یک بازی هم کمتر از پرسپولیس داشت. اما دیدیم که استقلال بازی مهمی‌را از دست داد.

ایراد کار کجا بود؟
من فکر می‌کنم برخی بازیکنان به درد کار تعویضی نمی‌خورند. بازیکنی مثل فرشید اسماعیلی یا دیاباته یا امثال کسانی که یک ربع، ۲۰ دقیقه آخر به زمین رفتند، تا بخواهند به خودشان بیایند فوتبال تمام شده. این قبیل بازیکنان باید از ابتدا در زمین باشند تا اثرگذاری شان را نشان بدهند. متاسفانه این اتفاق نیفتاد و تا آنها خواستند به خودشان بیایند بازی تمام شد.

پرداخت پاداش قبل از دربی کار درستی بود؟
ما درون تیم نیستیم و نمی‌دانیم شرایط به چه ترتیب است. گاهی همین کارها باعث شارژ روحی می‌شود. شاید هم باشگاه بابت برخی بدهی‌ها خواسته دل بازیکنان را گرم کند.

رشید مظاهری روی گل پرسپولیس چقدر مقصر بود؟
ببینید من وقتی دروازه‌بان بودم گاهی برای اینکه روحیه بازیکن حریف را تخریب کنم ضرباتی که به دروازه می‌زدند را خیلی عادی و شاید به شکل مسخره می‌گرفتم طوری که به یار حریف بفهمانم برای من عددی نیست. این باعث می‌شد تا بازیکن مقابلم حساب کار دستش بیاد. درباره گل پرسپولیس باید بگویم اگر مظاهری داعیه پوشیدن دستکش تیم ملی را دارد باید شوت اول مغانلو او را مهار می‌کرد. یک توپ ساده بود که می‌شد آن را گرفت و نیازی به دفع کردن نداشت. ولی وقتی او این شوت آسان را نگرفت در ریباند گل خورد. این نوع توپ گرفتن باعث می‌شود بازیکن حریف این جرات را به خودش بدهد که حتی دفعه بعد از فاصله دورتر هم شوت بزند. چون با خودش می‌گوید من که از پشت ۱۸ شوت زدم و شوت محکمی‌هم نبود و دروازه‌بان نتوانست آن را بگیرد حتماً باز هم این کار را تکرار می‌کنم.

در پایان دربی درگیری‌هایی رخ داد که منجر به دعوا بین بازیکنان شد. فکر می‌کنید چه کسی مقصر بود؟
در این درگیری‌ها پرسپولیسی‌ها هیچ تقصیری نداشتند. آنها محق بودند که در اعتراض به تکل خشن نادری اعتراض کنند ولی بچه‌های استقلال مثل کسانی که منتظر بهانه بودند، رفتند و با شلوغ کاری خودشان را مقصر اندر مقصر جلوه دادند. نکته دیگر اینکه این اصلا دعوا نبود بلکه لوس بازی بود. در واقع همه داشتند ژست دعوا را می‌گرفتند و ادایش را درمی‌آوردند. زمان ما وقتی دعوا می‌شد اوضاع زمین تا آسمان فرق می‌کرد. همه واقعاً همدیگر را می‌زدند ولی آن روز همه دنبال لوس بازی بودند.

مجیدی را در ماجرای وزیر به بازی گرفتند/ پرسپولیسی‌ها در دعوا تقصیر نداشتند؛ استقلال دنبال بهانه بود/ درگیری لوس بازی بود/ خطر فاجعه بزرگ برای استتقلال

دخالت بهزاد غلامپور درست بود؟
متاسفم بگویم که اصلا از بهزاد توقع نداشتم. او اصلا اهل این کارها نیست. به جای این که دعوا را بخواباند، رفت و بدترش کرد. کادر استقلال یک نفر را لازم دارد که در این قبیل موارد تیم را آرام کند نه اینکه بدترش کند.

پس از بازی آذری جهرمی‌وزیر ارتباطات توییتی زد که باعث دلخوری استقلالی‌ها شد. نظر شما چیست؟
من این وزیر جوان را دوست دارم. همیشه از او حمایت کرده و می‌کنم اما باید قبول کند که این کارش در حد یک وزیر نبود. یعنی یک وزیر اینقدر بیکار است که دائم دست به کامنت باشد و بخواهد در این قبیل مسائل خودی نشان بدهد؟ طرفداری از یک تیم اتفاقاً کار خوبی است و نشان می‌دهد وزیر ما ورزشی است ولی بازی با روح و روان طرفداران استقلال کار خوبی نیست. او تازه وارد سیاست شده و قطعاً در آینده می‌خواهد در این عرصه پیشرفت کند با این شرایط او نیمی‌از مردم ایران را روبروی خودش قرار می‌دهد.

مجیدی پس از این اتفاق علیه وزیر مصاحبه کرد و خیلی‌ها او را حمایت کردند. آیا شما هم از مجیدی حمایت می‌کنید؟
الان دیگر نه! فکر می‌کنم فرهاد وارد بازی شد که برای او ایجاد کردند. مجیدی باید هرچه سریعتر خودش را از این وضعیت خارج کند و به فکر تیمش باشد. اگر ما جام حذفی را هم از دست بدهیم دیگر فاجعه اندر فاجعه رخ داده است. اما حالا می‌توانیم در جام حذفی با دو سه بازی قهرمان شویم.

بازی با ذوب‌آهن را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟
ذوب‌آهن اصلا تیمی‌نبود که بخواهد استقلال را شکست دهد. یک تیمی‌مثل استقلال باید مانند سپاهان روبروی مس رفسنجان، در همان نیمه اول به حریفش بفهماند که روبروی چه تیمی‌ایستاده است. نه اینکه بخواهید مدارا کنید، گل نزنید و بازی را به دقیقه ۷۰ و ۸۰ برسانید. این یعنی خیلی امیدوار به برد نیستید. استقلال باید از همان ابتدا خودش و قدرتش را به حریف تحمیل کند. استقلال تیم پر مهره ای است. نگاهی به تعویض‌های دربی مشخص می‌کند استقلال چه نیمکت قوی دارد. مجیدی باید قدر این تیم را بداند و این فصل نتایج خوبی بگیرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • بهمن IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    کلا در پیشکسوتان تیم پرسپولیس یک نفر رو نمیبینیم حتی یک مصاحبه جزیی بر علیه تیم یا کادر فنیشون انجام بدن،ولی برعکس استقلال اکثرا مخالف و منتقد تیم و کادر فنی هستند ،پیروز قربانی ،روانخواه، برومند، محمد مومنی، محمد تقوی،مراغه چیان ،سرخاب و ... و جالبتر اینکه خبر ورزشی و ورزش 3 هم دقیقا با این افراد دایم المصاحبه و منتقد همیشه در حال مصاحبه هستند
    • 4 در 6 IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      اينکه برومند گفت تو دعوا تقصير ندارن پرسپوليسي ها يا مثلا امثال تقوي و قرباني مدتها دارن ميگن خودتون گول نزدنيد بهونه نياريد و وزير وکيل مقصر ندونيد بريد کار کنيد تا مثل پرسپوليس قوي باشيد چون دارن حقيقت ميگن عليه کيسه ميشه؟؟؟؟ اتفاقا عليه کيسه وقتي که باخت و نتيجه نگرفتن بندازي تقصير همه جز خودت امثال شما هستين که نميزارن تيمشون نتيجه بگيرن /// تو همين دربي مجیدی اومده ميگه بازيکنا تحميل شدن // مصاحبه دو سه ماه پيشش خودم خوندم گفت کيسه از نظر بازيکن هيچ کمبود نداره // چند تا از طرفداراي کيسه اينو بهش گوشزد کردن؟؟ يچوري ميگن وزير وزير انگار کل افتخارات پرسپوليس همين 5 سال اخير بوده //پرسپوليس اين چهارتا قهرماني هم بزار کنار بازم تو قهرماني از همه جلوترررررررررررررررررررررررررررر پس اين به وزير ربط نداره ژن قهرماني داره
    • همه رنگها به جز قرمز IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      خبر ورزشی رسالت همینه. تخریب استقلال
    • بهنام IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      باهات موافقم بهمن جان! گرچه برومند بحق درستترین مصاحبه را کرده و نسبت به اونهایی که اسم بردی ( البته غیر از تقوی که یک جواهره و قدرشو نمیدونین )بهتر نظر داده ولی به عنوان یک پرسپولیسی منم میگم بجای اینا خبر ورزشی با امثال فنونی زاده و حاج دکتر فتل مصاحبه کنن حالش بیشتره !!
    • ال کثیر IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      چه عجب!!!!ی انتقادی هم از باشگاه خودتون کرديدالبته اگه ربطش به وزرا ندين
    • لنگی ها مافیای فوتبال ایران IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      به دلیل اینکه استقلال 2 بار قهرمان آسیا و دوبار نایب قهرمان آسیا و 2 بار به مقام سوم آسیا رسیده برای همین تمامی آدم ها دوست دارند روی نیمکت این تیم باشند و برای همین علیه همدیگه حرف می زنن. ولی شیشپولیس افتخاری نداره جز جام های جعلی و مهندسی شده. اگه استقلال 2018 شفر و 2020 استراماچونی رو نابود نمی کردن عین این دوس ال استقلال فینال اسیا می رفت و قهرمان اسیا هم می شد مخصوصا 2018 که 100 درصدی بود.
  • حمید IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    عریز وقتی کسی واقعیت را بگد و نخپاهید قبول کنید همین مبشد که چندین سال جام نگیرید. مطمین باش این پیشکسوتها دلشون بیشتر از تو برای تیمشون می تپد
  • سعید IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    آقای برومند یادت رفته تو دروازه استقلال چه سوتی های وحشتناکی میدادی یادت چقدر با رفتارهات حاشیه درست کردی یادته پاشنه آشیل تیم شده بودی اصلا گیرم حق با تو رشیدمظاهری دروازه خوبی نیست ولی حداقل با ادب که هست اخلاق که داره بی نزاکتی نمیکنه، جلوی مربی قد علم نمیکنه، شما خیلی خوب بودی! آقای همه چی تموم! ببخشید ما جوانیم جز خوبی از شما هیچی ندیدیم. ارادتمند حضرتعالی - لات کوچه های خلوت!
  • شمسعلی IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    اذرجون ک تو کابینه بعدی هیچ سمتی نخواهد داشت دورخیز کرده برای مجلس و به رای لنگی های اسنپی حکومتی نیاز دار و تمام این کاراش بخدا بخاطر همین رای و فالووره.وگرنه وزسر ارتباطات شاید بی ارزشترین وزر کابینه باشه وزیر نفت یا قاتصاد و انا ک نیست ولی هیچکس جز عده ای قلبلب وزرای اصلی رو نمیشناسن ولی این خودش رو با دلقک بازی انداخته سرزبون هااااا.نون دونی شده براش .مثل سپهرحیدری که دوران بازیش اصلا فوتبالست نبود و ا بالارفتن از دکل تاج فالور کسب کرد.الان مثلا یک ادمی مثل رضاجباری یک فوتبالیست کاردرست بوددددد ولی 20 هزارتا فالوور نداره ولی این یک میلیون فالور داره رمز موفیتش هم بی شخصیتب وبالا رفتن از دکل تاجه
  • ... DE ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    سالهای سال با دوچرخه سر کار رفتن فلان وزیر اروپایی را تو سر خودمان زدیم و خودمان را تحقیر کردیم که ببین! اما واقعاً اگر وزیر و کیل و مسئولین ایرانی هم این کارها را بکنند بقول دوستمان باقالی هم بارشان میکنیم؟ نه. میگوییم وزیر احمق رو ببین با دوچرخه! متاسفم که ذات مردم ما طوریه که حتی اگر وزیر و کیلی بخواهد مردمی باشد و در میان مردم باشد و رفتارش درست مثل اکثریت جامعه (از نوع مثبتش) نمی پذیرند. ببخشید مردم ما هنوز دیکتاتور پسندند شاه پسندند، مدیر و مسئولی را میخواهند که از آنها فاصله چند هزار کیلومتری داشته باشد و اگر کسی از مردم حرفی زد دهانش را گل بگیرند. یا نهایتش اصلا داخل آدم حسابش نکند. مردم ما نمی پذیرند وزیر هم از جنس آنها باشد. کری بخواند، دوچرخه که هیچ، نمی پذیرند کمتر از بنز و بی ام دبلیو داشته باشد. تازه اگر هم داشته باشد بدتر از بدتر برخورد خواهیم کرد. ما ملت یک بام و چند هواییم/
  • آنتی دروغگو! IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    کجا تو حرفش گفت "فلانی رو به بازی گرفتن"؟؟؟؟ گفت ""وارد بازی شد که برای او ایجاد کردند"". مکتب لنگی همینه دیگه. فقط شانتاژ و هوچی گری
  • شمسعلی IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    ایول داری برومند
  • شاهین IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    با اینکه از آقای برومند زیاد خوشم نمیاومد اما دمش گرم حرف حق رو زدش که تو دعوا کی مقصر بودش و دلیلش هم کمرنگ کردن باخت
  • علیرضا سپاهانی IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    آقای برومند ، خودت اگه گلر استقلال بودی همون توپ اول گل میشد به ریباند نمی کشید
  • کیسه السعودی.. IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    ادم هرازگاهی ازبودن خودش بدش میاد وقتی میبینی طرف توچشمت دروغ میگه ازراست بهتر وخجالت هم نمیکشه.. ولی بازم انسان پیدامیشه که سرسفره پدرومادر بزرگ شده بازم امیدوار میشه به ایند.. اون از کمک سرپرست بقول علی پروین یعنی کشک.. واینم ازنسل قدیم تر پیشکسوتان کیسه. که هنوز هم انسانیت نمرده.. دیگه برین کیسه کشا جمعش کنید... این ازخودتونه
  • ایران IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    نتونستم ایرادی به حرفاش بگیرم.
  • کیوان ارجمند US ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    آقای برومند لنگی شدنت را تبریک میگویم انشاالله ردای فرمز لنگ بر تنت مبارک باشه و همیشه بوی لنگ خیس بدهی
  • دلاک ضد لنگ IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    شما پیشکسوت های استقلال چی از جون این استقلال نیمه جان میخاین خجالت بکشین حتی لنگی ها هم انقد انتقاد نمیکنن و به تیم ضربه نمیزنن. ضربه ای که شما پیشکسوت های سهم خواه به استقلال در این سالها زدین کمتر از سلطانی فر نبوده چرا انقد به مجیدی حسادت میکنید قبول کنین محبوبیت مجیدی پیش ما صد برابر شماست. اقایون برومند روانخاه تقوی روشن سرخاب قربانی دست از سر این تیم بردارین و همراه هوادار باشین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی