طرح جنجالی عربستان به فیفا/ جام جهانی هر دو سال یک بار برگزار می‌شود
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

جانی اینفانتینو از زمانی که رئیس فیفا شده سعی بر ایجاد تورنمنت‌های جدیدتر و بزرگ‌تر دارد و حالا عربستانی‌ها به او پیشنهادی جالب داده‌اند.

خبرورزشی – فدراسیون فوتبال عربستان رسماً از فیفا خواسته که جام جهانی فوتبال را هم برای مردان و هم زنان، هر دو سال یک بار برگزار کند.

عربستان طرح خود را در این مورد ارائه داده و خواستار آن شده که تحقیقات در مورد امکان انجام آن از سوی فدراسیون جهانی فوتبال انجام شود و این طرح در روز جمعه در کنگره فیفا که با شرکت ۲۱۱ کشور عضو فیفا برگزار می‌شود، با جزئیات تشریح خواهد شد.

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا همواره تاکید داشته که جام جهانی زنان می‌تواند هر دو سال یک‌بار برگزار شود. جام جهانی بعدی زنان در سال ۲۰۲۳ در استرالیا و نیوزلند برگزار می‌شود. ایجاد تورنمنت‌های جدیدتر و بزرگ‌تر یکی از اهداف همیشگی فیفا در دوران ریاست اینفانتینو است، هر چند که اتحادیه جهانی بازیکنان فوتبال موسوم به فیف‌پرو در مورد خستگی و برنامه بیش از حد فشرده بازیکنان در صورت افزایش رقابت‌ها، هشدار داده است.

اینفانتینو در همان سال او ریاست خود در فیفا، تعداد تیم‌های جام جهانی ۲۰۲۶ را از ۳۲ تیم به ۴۸ تیم افزایش داد. این تورنمنت ۴۸ تیمی در کشورهای آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار می‌شود و انتظار می‌رود رکورد تماشاگر و درآمد در این رقابت‌ها شکسته شود.

چند ماه قبل آرسن ونگر سرمربی سابق آرسنال و رئیس فعلی کیمته توسعه جهانی فیفا نیز پیشنهاد برگزاری جام جهانی هر دو سال یک‌بار را مطرح کرد و توجیهش این بود که بازیکنان فوتبال حق‌شان است که در جام‌های جهانی بیشتری بازی کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی