نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
پرونده جنجالی مارادونا در جریان است/ پزشکان زندانی می‌شوند؟
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

هفت پزشک متخصص متهم به این شده‌اند که با قصور پزشکی باعث مرگ دیگو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین شده‌اند و اگر این اتهام ثابت شود به حبس طولانی مدت محکوم خواهد شد.

خبرورزشی - دیگو مارادونا در تاریخ ۲۵ نوامبر ۲۰۲۰ بر اثر سکته قلبی که چند روز پس از عمل جراحی مغزش به او دست داد، جان سپرد. از آن روز تا کنون پرونده‌ای برای تحقیق درباره شناسایی عوامل و مقصران احتمالی در وقوع این اتفاق در جریان است. پزشکی قانونی آرژانتین پیش از این گزارش داده بود که می‌شد جلوی مرگ اسطوره فوتبال این کشور را گرفت. اخیراً نشریه ایتالیایی «گاتزتا دلواسپورت» مدعی شده بود؛ پزشکان دیگو مارادونای فقید ممکن است با اتهام قتل روبه‌رو شوند، چرا که در گزارش پزشکی پرونده مرگ او به سهل‌انگاری آنها در فرآیند درمان اشاره شده است.

حالا شبکه تلویزیونی «ESPN» گزارش می‌دهد که هفت پزشک به اتهام قتل در پرونده مرگ دیگو مارادونا متهم شده‌اند. دادستان سان ایسیدرو واقع در بوینس‌آیرس که تحقیقات در مورد مرگ اسطوره آرژانتین را آغاز کرده است، از قاضی پرونده خواسته تا به متهمان اجازه خروج از کشور داده نشود. طبق این گزارش؛ اگر این هفت پزشک اتهام‌شان ثابت شود، به خاطر قصور پزشکی و نقش‌شان در درگذشت مارادونا از هشت تا ۲۵ ساله به حبس محکوم خواهند شد.

لئوپولدو لوکه جراح مغز و اعصاب که یک عمل مغزی موفقیت‌آمیز بر روی مارادونا انجام داد و روانپزشک آگوستینا کوزاچف که ستاره سابق ناپولی را معالجه می‌کرد، نام‌شان در بین هفت پزشکی است که به این اتهام قتل مارادونا متهم شده‌اند. این دو نفر هرگونه تخلف را انکار کرده‌اند. همچنین دو پرستار، یک هماهنگ‌کننده پرستار، یک پزشک و یک روانشناس نیز از جمله متهمان این پرونده هستند.

مکالمات صوتی خصوصی بین پزشکان و نزدیکان مارادونا به بیرون درز پیدا کرده و در رسانه‌ها منتشرشده که نشان می‌دهد که مارادونا قبل از مرگ به درستی توسط تیم پزشکی مراقبت نمی‌شده است. خانواده مارادونا خواستار رعایت عدالت شده‌اند و لوکه را در زمره مسئولین مرگ او قرار داده‌اند.

دفتر دادستانی یک هیئت پزشکی را تعیین کرده تا مشخص شود که آیا شواهدی مبنی بر قصور تیم پزشکی مارادونا وجود دارد یا خیر. این هیئت پزشکی در گزارشی فاش کرده که تیم پزشکی که قبل از مرگ مارادونا بالای سر او حضور پیدا کرده بودند، "به روشی نامناسب، ناکافی و بی‌اعتنا عمل کرده" و اسطوره باشگاه ناپولی را به حال خود رها کرده‌اند.

در کالبدشکافی مارادونا مشخص شد که او به دلیل نارسایی احتقانی قلب (تجمع مایعات در بدن به علت کاهش توانایی پمپاژ خون توسط قلب) در خواب در اثر ورم حاد ریوی، تجمع مایعات در ریه‌ها جان خود را از دست داده است.

همچنین در گزارش سم شناسی آمده است که هیچگونه مواد الکلی یا مواد غیرقانونی در جسد ماردونا وجود نداشته، اما وجود داروهای روانگردان برای درمان اضطراب و افسردگی تأیید شد.

قرار است متهمان این پرونده برای ادای توضیحات در تاریخ ۳۱ مِی (۱۰ خرداد) در دادگاه حاضر شوند.

بیشتر بخوانید: 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • سمی IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    نامه از سمی به مارادونا سلام مارادونا من شما را از بچگی دوست داشتم این نوشته در مورد دوست داشتن خطاب به آقای مارادونا نوشتم سلامت باشید همین پدر ومادر دروغی که با آنها در یک خانه زندگی میکردم گریم سینمایی کرده بودند خودشان همان پزشکان مقصر هستند پدر ومادر را مجازات کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی