کنایه تند به ستاره‌های استقلال/ واکنش به درخواست محرومیت ۳ جلسه‌ای آل کثیر/ تکلیف قهرمانی در دو سه هفته آخر لیگ مشخص می‌شود
منبع: ایلنا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

ضیا عربشاهی هافبک سابق پرسپولیس به موضوع حواشی اخیر در فوتبال ایران واکنش نشان داد.

خبرورزشی -  ضیا عربشاهی هافبک اسبق پرسپولیس با تمجید از عملکرد شاگردان یحیی گل محمدی به حواشی چند روز اخیر فوتبال ایران نیز واکنش نشان داد.

از دربی و تحلیل‌تان در خصوص این بازی سنتی صحبت‌مان را شروع کنیم.
 سرمربی استقلال بعد از شکست بدی که تیمش مقابل ذوب‌آهن داشت مقابل پرسپولیس تغییر تاکتیک و سیستم داد و با روش سه پنج دو تیمش را به مصاف پرسپولیس فرستاد. در این روش سرمربی استقلال عمق دفاعش را پوشش داد و با گماردن پنج هافبک که وینگرهایی مانند وریا و نادری هم آنها را حمایت می‌کردند عملاً بازی را از پرسپولیس گرفت، اما در این بین بازیکنان پرسپولیس باهوش‌تر و فرصت‌طلبانه‌تر بازی کردند و از تک‌فرصت‌های‌شان هم به نحو احسن استفاده کردند و با بهره بردن از مهاجمان خوب و بهتر به گل و سه امتیاز باارزش بازی رسیدند. در نیمه دوم سرمربی پرسپولیس با تعویض‌هایی که انجام داد عملاً ابتکار عمل را از حریف گرفت و با رسیدن به گل و حفظ آن به پیروزی باارزشی رسید. من اعتقاد دارم میلاد سرلک دیر به زمین آمد، همچنین شریفی که در کارهای دفاعی بازیکن بسیار قابلی محسوب می‌شود و باید از او بیشتر استفاده شود. در این بین به نظرم کمال و احمد خوب نبودند و نتوانستند مانند بازی‌های قبلی و آنطور که از آنها انتظار می‌رفت ارزش بالای خودشان را نشان دهند.

در رابطه با داوری دربی چه صحبتی دارید؟
 به نظرم خطا روی قایدی پنالتی نبود. البته برای دربی نباید از داوران ایرانی استفاده شود بلکه باید داور خارجی مدنظر قرار گیرد، چه‌بسا اگر داور ایرانی بهترین قضاوت را هم داشته باشد باز هم حرف و حدیث برایش به وجود می‌آورند.

از بین سپاهان و پرسپولیس شانس بیشتر را برای قهرمانی به کدام‌یک از این دو تیم مدعی می‌دهید؟
 رقابت فشرده‌ای بین پرسپولیس و سپاهان وجود دارد و به نظرم تکلیف قهرمانی در دو سه هفته آخر لیگ مشخص می‌شود.

مسئولان و کادر فنی استقلال معتقدند عیسی آل‌کثیر باید حداقل سه جلسه به‌ خاطر شادی بعد از گلش محروم شود!
 فکر می‌کنم سرمربی استقلال بعد از آنکه نتیجه نگرفت و عملاً قافیه قهرمانی را به دو مدعی دیگر باخت قصد دارد توپ را به زمین پرسپولیس بیندازد. وزیر مملکت دوستدار پرسپولیس است همانطور که قبلاً رئیس‌جمهوری ایران طرفدار پروپاقرص استقلال بود و بشدت هم از آن دفاع می‌کرد. ما باید خودمان را اصلاح کنیم و دنبال محکوم کردن این و آن نباشیم. دوستان بر روی ستاره‌های‌شان خیلی حساس هستند اما من در یکی از برنامه‌هایی که در آن حاضر شدم هم این نکته را به‌ صراحت گفتم که ستاره در آسمان خیلی زیاد داریم اما این ستاره‌ها خیلی پیش می‌آید که کم‌سو و کم‌فروغ باشند.

فکر می‌کنم حرف از ستاره در این مقطع چندان درست و منطقی نیست و بهتر است دوستانی که دائم حرف از ستاره می‌زنند به این نکته دقت کنند که تیم پرسپولیس در رنکینگ کجاست و تیم آنها کجا قرار دارد و اصلاً چه تیمی توانسته مانند پرسپولیس اینطور رکورد بزند و چهاربار متوالی قهرمان لیگ برتر شود.

به نظرتان شادی گل عیسی تحریک‌آمیز بود؟
واقعاً از این حرف مسئولان استقلال تعجب می‌کنم. عیسی گل زیبا و تعیین‌کننده‌ای زد و با هم‌تیمی‌هایش شادی‌اش را تقسیم کرد و به‌هیچ‌وجه رو به نیکمت استقلال شادی نکرد. چرا استقلالی‌ها ضعف‌های فنی‌شان را رها کرده و موارد عجیب را مطرح می‌کنند. عیسی در لیگ قهرمانان آسیا درخشید و برای ایران جنگید و بازی‌ها و گل‌های زیبایی را به ثمر رساند و البته یک‌بار با ظلم کنفدراسیون شش ماه ناجوانمردانه محروم شد، اما این بازیکن خوب با درایت کمیته انضباطی به‌هیچ‌وجه محروم نخواهد شد چون کار خلافی انجام نداده هرچند هضم گلش برای سرمربی و سایر مسئولان استقلال خیلی سخت بوده که دنبال بهانه می‌گردند تا یکی از بهترین مهاجمان فعلی فوتبال ایران را محروم کنند، اما گفتم کمیته انضباطی با رئیس کاربلدش اسیر این جوسازی‌ها نخواهد شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • پرسپولیسی شریف IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    معلوم نیست چرا همیشه کسانی که تو بازی بازنده هستن و کلا حرفی و چیزی برای گفتن ندارند، بیرون بازی حرف برای گفتن زیاد دارند..!!! دیگه قضاوت با شما...
  • شمسعلی AE ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    این زبان بسته ها آلان چندین ساله جز این دو تا سیاره حرفی ندارند بزنند آقای عربشاهی شما حساب کنید اگر آن مسابقات چهار جانبه و تیمهایی مثل هامنمن لبنان ، ۲۵ آوریل کره شمالی ، جلیتاپاتای اندونزی ، سونگور سریلانکا و نبود آنگاه این استقلالی ها چگونه میخواستند با قهرمانی با این تیمهای کج و کوله برای ما کری بخوانند ، تیمهایی که اگر کمی جستجو کنید هیچ نام و نشانی در فوتبال کشورشان ندارند انگار فقط یک چند سالی این تیمها تاسیس شده اند که با استقلال بازی کنند و دریافت پول این تیم را قهرمان کنند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی