نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
 شرایط عجیب لیگ ملت‌های والیبال در ایتالیا/ برنامه کامل بازی‌های تیم ملی ایران
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تیم ملی والیبال روزهای سخت و متفاوتی را در ریمینی ایتالیا تجربه می‌کند. مسابقاتی که قرار است والیبالی‌ها در آن برای المپیک توکیو آبدیده شوند.

خبرورزشی - همه والیبالی‌ها با صدور دستورالعمل fivb می‌دانند شرایط مثل قبل نیست. در سالن تمرین خبری از رختکن نیست و در رختکن نیز خبری از دوش نخواهد بود. زمین بازی ست به ست عوض نمی‌شود. تیمی که حتی با عذر مستند پزشکی ۶ بازیکن به بازی نرساند، باخت فنی می‌خورد، تیم‌ها حق دست دادن و تبادل هدیه ندارند و داوران خط نگهدار نیز حذف شده اند و از ویدئو چک استفاده خواهد شد. اتفاقاتی که برای اولین بار شاید تیم‌ها را به نوع دیگری به چالش بکشاند. چالشی عجیب و سخت.

امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی والیبال معتقد است دستورالعمل‌های لیگ ملت‌ها برای حفظ سلامتی بازیکنان خیلی سختگیرانه است.

خوش خبر به خبرورزشی گفت: شرایط خیلی سخت است و دستور العمل‌ها نشان می‌دهد سطح سختگیری‌ها بالاست اما تیم‌ها باید تحملشان را بالا ببرند چرا که همه چیز در دسترس نیست و قرار نیست هر وقت خواستیم بازیکنان تمرین بدنسازی انجام دهند یا حتی بچه‌ها در فرصتی بتوانند با گشت و گذار در شهر حال و هوایشان را عوض کنند. زمان طولانی مسابقات هم کار را طاقت فرسا می‌کند. اما این روزهای سخت برای همه تیم‌ها است. چالشی جدید که شاید بتوان گفت تمرینی برای للمپیک است.

البته این چالش زودتر از این‌ها شروع شده و در ریمینی به اوج می‌رسد چرا که fivb جهت کنترل بیشتر برای نفرات اعزامی سقف تعیین کرده است به طوری که هر تیم بیش از ۲۵ نفر نمی‌تواند باشد. به همین خاطر تیم ملی والیبال ایران بدون ماساژور به ایتالیا می‌رود. در حالی که معمولا علیرضا پیشیاره ماساژور تیم ملی به جز بازی‌های آسیایی همیشه کنار تیم ملی بوده است اما این بار بازیکنان باید بازی‌های سنگین لیگ ملت‌ها را بدون ماساژ بعداز رقابت‌ها سپری کنند. 

البته این محدودیت تنها مختص تیم ایران نیست و خیلی از تیم‌ها ترجیح دادند ۱۶ بازیکن به ریمینی ببرند به همراه یک مربی و یک ماساژور. اما ولادیمیر آلکنو به دلیل محک بازیکنان و انتخاب ترکیب ۱۲ نفره برای المپیک، دستش را خالی نکرد و ۱۷ بازیکن همراه خود خواهد برد. ضمن اینکه کار فنی ۷ نفره نیز در کنار او خواهند بود.

قرار است بازیکنان در ریمینی دو یا سه روز یک بار تست کرونا بدهند. البته fivb برای هر تیم یک مامور بهداشت نیز تعیین کرده است. البته در تیم ملی والیبال ایران، سیامک افروزی فیزیوتراپ و پزشک این وظیفه را دارد. هرچند واکسیناسیون ملی پوشان باز هم به افروزی برای کنترل کرونا کمک می کند اما او معتقد است خیالش هنوز از این بابت راحت نیست. 

رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال مردان با حضور ۱۶ تیم از ۷ خرداد ماه در شهر ریمینی شروع می‌شود. برنامه بازی‌های تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها به شرح زیر است:

۷ خرداد
ایران – ژاپن ساعت ۱۵:۳۰ 

۸ خرداد
ایران – روسیه 

۹ خرداد 
ایران – هلند 

۱۳ خرداد
ایران – کانادا

۱۴ خرداد
ایران – ایتالیا

۱۵ خرداد
ایران – بلغارستان

۱۹ خرداد
ایران – امریکا

۲۰ خرداد
ایران – صربستان

۲۱ خرداد
ایران – آلمان

۲۵ خرداد
ایران – استرالیا

۲۶ خرداد
ایران – برزیل

۲۷ خرداد
ایران – اسلوونی

۳۱ خرداد
ایران – فرانسه

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی