وضعیت دیسک کمر ورزشکار المپیکی ایران پیچیده‌تر شد/ هت‌تریک حدادی در مصدومیت قبل از المپیک
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

احسان حدادی با وضعیت پیچیده مصدومیت دیسک کمرش، شاید چهارمین المپیک را از دست بدهد.

خبرورزشی - احسان حدادی، برای سومین بار با مصدومیت قبل از المپیک هت‌تریک می‌کند. اگر المپیک ۲۰۰۸ پکن عضله سینه‌اش پاره شد، یا المپیک ۲۰۱۶ ریو مینیسک زانویش را جراحی کرد، حالا دیسک کمر، او را از احسان در اوج دور کرده است. اتفاقی که شاید مثل پکن و ریو او دور مقدماتی حذف شود و نباید توقع مدال را داشت. وضعیت دیسک کمر احسان حدادی به حدی پیچیده شده که حتی شاید به المپیک توکیو نرسد. برخلاف اینکه پرتابگر شماره یک دیسک آسیا و ایران، همه برنامه‌اش را برای نتیجه درخشان در چهارمین المپیکش گذاشته بود، آن هم با مدال طلا. اتفاقی که اگر برای حدادی رقم بخورد، تلخ تر از آن نمی‌توان برایش تصور کرد.

حدادی که ۲۰ بهمن ماه به محض انتخاب‌هاشم صیامی، رئیس جدید فدراسیون راهی آمریکا شد تا زیر نظر مربی آمریکایی‌اش مک ویلکینز برای المپیک تمرین کند. او رفت، تمریناتش را هم انجام می‌داد تا ۱۵ اردیبهشت ماه که خبر مصدومیت دیسک کمرش رسید. مصدومیتی جدی که تمرینات او را برای دو هفته به تعویق انداخت. اما کم کم تمرینش را شروع کرد و حتی امیدوارانه گفت :« امیدوارم شرایطم همین طور پیش برود و نتیجه خوبی بگیرم.» پرتابگر دیسک المپیکی با اینکه تمرین می‌کند اما به توصیه پزشک آمریکایی‌اش فشار زیادی نمی‌آورد و دیسکش را بلند و رکوردی نمی‌اندازد.

حرفهای پاکباز متخصص ایرانی مقیم آمریکا مصدومیت جدی حدادی را تایید می‌کند. او می‌گوید:«احسان کمر درد دارد و عضله‌هایش سفت شده و دردش به باسن می‌خورد و تا پایش کشیده می‌شود و به همین دلیل خیلی آمادگی ندارد. در واقع دیسک ۲،۳، ۳ ، ۴ ،۵،۴ و ۵ و ۱ همه تنگ شده و سیگنالش از بین رفته ویکسری هم  حتی دیسک بیرون زده  است. مثلا متاسفانه دیسک  ۴و ۵ هم بیرون زده و هم مایه داخل دیسک وارد  کانل شده  و کانال نخاع را به یک طرف فشار می‌آورد.دیسک قبلا بلند بوده و به مرور زمان و ورزش سنگین  بسته شده وتنگ و کوچک شده است.حتی یکسری دیسک به خاطر ورزش‌های سنگین هم پاره شده است.»

متخصص ایرانی، با تاکید برشرایط بد  دیسک احسان در mri  گفت:«  علائم  اولیه  دیسک کمر احسان درد است و عصب،  کم کم با فشاری که به آن وارد می‌شود، کم کم آسیب دائمی‌می‌بیند. البته برای احسان  فعلا به آن حد نرسیده است، اما سفتی و درد عضله به خاطر همین است. چرا که mri وضعیت دیسک او را حادتر از چیزی که هست نشان می‌دهد و من واقعا متعجب شدم. البته شاید به خاطر عضله قوی کمرت خیلی اذیت نمی‌شوی، اما کم کم با بالا رفتن سن و شل شدن عضله عوارض بدتر هم می‌شود.»

پاکباز جراحی را برای حدادی تجویز می‌کند و می‌گوید:«باید دیسک را درآورد ، هر چند با مدتی تحمل، بدن دیسک را کوچک می‌کند و سفت می‌شود. البته برای درآوردن  آن باید  یا  جراحی باز کنی یا سوزنی.» با این شرایط احسان حدادی یکی، دو هفته دیگر به تهران برمی‌گردد.برمی‌گردد تا بعداز معاینه پزشکان فدراسیون پزشکی درباره مداوا، نحوه تمرین تا المپیک تصیم بگیرد.

هرچند خودش به‌هاشم صیامی‌رئیس فدراسیون دوومیدانی گفته بود:«من چهارمین حضور در المپیک را به راحتی از دست نمی‌دهم.» رئیس فدراسیون دوومیدانی هم تصمیم درباره رفتن یا نرفتن پرتابگر دیسک به المپیک را به عهده خودش گذاشته است. طوری که صیامی‌می‌گوید:« من قبلا هم گفته ام، حرف آخر درباره وضعیت احسان را متخصصان می‌زنند، چون من  متخصص نیستم . بنابراین وقتی احسان به تهران برگشت با معاینه توسط متخصصان تکلیفش روشن می‌شود. اما من معتقدم اگر پرتاب  دیسک، سلامتی احسان را به خطر نمی‌اندازد، می‌تواند به المپیک برود،چرا که خودش هم دوست دارد در المپیک پرتاب کند.»

هرچند خیلی‌ها بابت هزینه ۷۰ هزار دلاری اردوی او در آمریکا  انتقاد کردند، اما خودش می‌گوید:«انتقاد همیشه هست و کاری نمی‌شود کرد، من نمی‌توانم به خاطر کمر دردم در خانه بمانم و تمرین نکنم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی