نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
تیم ملی کاملاً در اختیار صداوسیما/ پول فوتبال را نمی‌دهند اما کلی آپشن می‌گیرند 
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با توجه به روند موجود در فدراسیون عزیزی خادم به نظر نمی‌رسد آن ها عزمی جدی برای گرفتن حق پخش تلویزیونی داشته باشند.

خبرورزشی - سال‌هاست در همه جای دنیا و به خصوص کشورهای پیشرفته در فوتبال عمده درآمد تیم‌های ملی و باشگاهی از راه گرفتن حق پخش تلویزیونی تامین می‌شود. شبکه‌هایی که حق پخش بازی‌های مختلف را برعهده دارند هزینه زیادی انجام می‌دهند ولی از آنطرف درآمد فوق العاده بالایی هم از راه تبلیغات و البته فروختن حق پخش به شبکه‌های مختلف بدست می‌آورند. همین دو سال پیش بود که نمایندگان فیفا با حضور در ایران و اطلاع از برقرار نبودن قرارداد حق پخش، خواهان احیای این درآمد و گزارش دقیق در این زمینه شدند.

آنها برای اجرای این برنامه در بازی‌های لیگ برتر تاکید کردند و اذعان داشتند از این پس برنامه‌های فدراسیون‌های ملی مستقل رصد خواهد شد و مورد حمایت فیفا خواهد بود. با این حال در حال حاضر نه صدا و سیما علاقه ای به دادن حق پخش به فوتبال دارد و نه فدراسیون فوتبال اراده ای برای گرفتن حق خودش و تیم‌های باشگاهی نشان می‌دهد. صدا و سیما برای پخش زنده فوتبال‌های داخلی و خارجی تبلیغات زیادی می‌گیرد که قیمت هر ثانیه آگهی سر به فلک می‌کشد اما هیچ پولی از این درآمد میلیاردی خود به فوتبال نمی‌دهد. نکته عجیب ماجرا اینجاست که مدیران سابق و فعلی فدراسیون فوتبال در حرف گرفتن حق پخش تلویزیونی را حق خود می‌دانند و نه تنها تلاش کافی و جدی در این زمینه نمی‌کنند بلکه بهترین آپشن‌ها را در اختیار برنامه‌های صدا و سیما قرار می‌دهند در حالیکه سایر رسانه‌ها از آن محرومند.

در همین اردوی کیش بیشتر از ۴۰ خبرنگار و عکاس برای پوشش تمرینات تیم ملی راهی کیش شدند ولی جز  پوشش گرم کردن بازیکنان تیم ملی چند مصاحبه عمومی‌آن هم در سخت ترین شرایط چیز دیگری نصیبشان نشد. این در حالی بود که سه برنامه فوتبالی صدا و سیما یعنی ورزش و مردم، شب‌های فوتبالی و فوتبال برتر به راحتی اجازه گرفتن تصاویر اختصاصی را داشتند، خیلی راحت به آن‌ها اجازه می‌دادند وارد هتل محل اقامت تیم ملی شوند و مصاحبه‌های اختصاصی از بازیکنان و سرمربی تیم ملی بگیرند. درصورتیکه در این چند روز اسکوچیچ حتی یکبار به خودش زحمت نداد مقابل سایر رسانه‌ها بایستد و در مورد مسائل فنی تیم ملی حرف بزند.

حال چند سوال پیش می‌آید چه فرقی بین رسانه‌های نوشتاری و صدا و سیما وجود دارد؟ چرا آن‌ها حق ورود به اردوی تیم ملی را داشتند ولی سایر خبرنگاران از نگهبانی هتل محل اقامت تیم ملی برگشت می‌خوردند.؟ مدیران تیم ملی در زمین تمرین به بهانه کرونا در یک محوطه کوچک خبرنگاران را قرار دادند و اجازه نزدیک شدن را نمی‌دادند در حالیکه همه خبرنگاران و عکاسان ماسک زده بودند ولی مجریان تلویزیونی بدون ماسک و در فاصله ای کم از بازیکنان تیم ملی مشغول گرفتن مصاحبه اختصاصی بودند. آقای عزیزی خادم اگر شما هم مثل مدیران قبلی فدراسیون توانایی گرفتن مهم ترین حق فوتبال را ندارید حدااقل بین خبرنگاران صدا و سیما و سایر خبرنگاران فرق نگذارید و کل تیم ملی را در اختیار صدا و سیما قرار ندهید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علی FR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    شاید به این دلیل که مجریان و خبرنگاران تلویزیون ملی که جزو خواص! هستند و واکسن کووید زده اند، این اجازه ها را دریافت کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی