نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
۰ |
۵
بررسی گروه F یورو ۲۰۲۰/ گروه قهرمانان
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

گروه F یورو 2020 را می‌توان «گروه قهرمانان» نامید؛ گروهی که در آن فرانسه، آلمان و پرتغال با سابقه و ادعای قهرمانی حضور دارند و مجارستان هم در تلاش است بین این بزرگان شگفتی‌ساز شود.

خبرورزشی - ۱۱ ژوئن ۲۰۲۱ (۲۱ خرداد ۱۴۰۰)؛ جام ملت‌های اروپا پس از یک سال تعویق آغاز خواهد شد. یورو ۲۰۲۰ پس از حرف و حدیث فراوان در ۱۱ شهر مختلف قاره‌سبز برگزار می‌شود.

در گروه F، سه مدعی قهرمانی حضور دارند که سابقه قهرمانی در جام ملت‌ها را هم داشته‌اند. اصطلاح «گروه مرگ» برای این گروه کمی کلیشه‌ای است، چرا که شاید هرسه تیم فرانسه، آلمان و پرتغال راهی مرحله بعد شوند. فرانسه بی‌شک با تیمی پر از ستاره که انتخاب لیست آن برای دیدیه دشان چالش بزرگی بوده، مدعی قهرمانی است. پرتغال نشان داده هرطور شده گلیم خودش را از آب بیرون می‌کشد و نتایج خوبی می‌گیرد. آن‌ها قهرمانی ۲ تورنمنت آخر اروپا هستند. آلمان هم با وجود این که افت کرده، ولی در روزهای پایانی حضور یواخیم لو می‌تواند مدعی حضور در مراحل بالا باشد.

کشورهای اسپانیا و روسیه میزبان رقابت‌های این گروه جام ملت‌های اروپا خواهند بود.

بررسی سایر گروه‌های یورو ۲۰۲۰:


مجـارستـان

مظلوم‌ترین تیم گروه هستند! مجارها با سابقه طولانی در فوتبال جهان، در این گروه زیر سایه ۳ تیم دیگر قرار خواهند گرفت. با این حال در دوره قبلی هم مجارستان در گروهی دشوار قرار گرفته بود و صدرنشین شد. شاید همین تیم در این دوره هم باعث حذف یک تیم بزرگ شود. هیچ چیز در جام ملت‌های اروپا بعید نیست. جالب است بدانید مجارستان هیچ‌وقت در مرحله گروهی یورو حذف نشده.

ستاره: ویلی اوربان
مدافع میانی ۲۸ ساله لایپزیش که در تکل‌زنی عالی است و یک مدافع بدون حرکت اضافی به شمار می‌رود. او روی ضربات ایستگاهی هم خوب کار می‌کند و ۴ گل بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ باعث شد دومین گلزن برتر مجارستان در آن دوره ۲ ساله باشد. اوربان یکی از برترین‌های بوندس‌لیگای آلمان است.

پدیده: رولاند سالای
یک وینگر یا مهاجم دوم که در ۲۴ سالگی او هم در بوندس‌لیگای آلمان عملکرد خیلی خوبی داشته. ۸ گل و ۶ پاس‌گل در این فصل برای فرایبورگ ثبت کرده است. او می‌تواند یک جانشین خوب برای کاپیتان مجارستان آدام سالای در سالیان آتی باشد.

سرمربی: مارکو روسی
مدافع سابق ایتالیایی سال ۲۰۱۸ هدایت تیم ملی مجارستان را برعهده گرفت و آنقدر از او راضی هستند که در یورو ۲۰۲۰ هم هدایت این تیم را به دستش بسپارند. روسی از سال ۲۰۱۷ که بوداپست هونود را قهرمان لیگ مجارستان کرد، در این کشور تبدیل به یک مربی معتبر و بزرگ شد.

آمار مجارستان در یورو
تعداد حضور: ۳
رکورد: ۸ بازی، ۲ برد، ۲ تساوی و ۴ شکست – ۶ گل زده و ۸ گل خورده
بهترین عملکرد: سومی در سال ۱۹۶۴
آخرین عملکرد: حذف در مرحله یک‌هشتم نهایی در سال ۲۰۱۶

مجارستان (گروه F یورو 2020)


پرتغـــال

یکی از عجیب‌ترین قهرمان‌های یورو تا به امروز پرتغالی‌ها بوده‌اند. در دوره قبلی تیم فرناندو سانتوس تا نیمه‌نهایی بدون پیروزی در ۹۰ دقیقه بازی‌ها بالا آمد. با این حال روحیه پیروزی‌طلبی و جنگندگی سلسائوی اروپا آن‌ها را به موفقیت می‌رساند. قهرمانی در لیگ ملت‌های اروپا، پرتغال را تبدیل به یکی از مدعیان قهرمانی در یورو ۲۰۲۰ هم کرده است. آیا این مرتبه هم در گروه مرگ و ادامه مسیر موفق خواهند شد؟

ستاره: کریستیانو رونالدو
در ۳۶ سالگی هم هنوز یک فوق‌ستاره است و برترین بازیکن فوتبال پرتغال به شمار می‌رود. کریستیانو رونالدو حالا ۱۷۴ بازی ملی دارد و ۱۰۳ گل زده که سخت در پی رسیدن به ۱۰۹ گل علی دایی است. شاید این انگیزه او برای رکوردزنی به پرتغال در گروه دشواری که گرفته کمک کند. از طرفی جالب است بدانید که رونالدو هرگز در فینال‌های ملی اروپایی گل نزده. این اتفاق طبیعتاً با عدم حضورش در فینال جام‌جهانی هم برای او رخ نداده. نکته دیگر این که تا حالا دروازه آلمان و فرانسه را باز نکرده است.

پدیده: ژوآئو فلیکس
یک هافبک تهاجمی یا حتی مهاجم باتکنیک و خلاق است که در تیم ملی کشورش هنوز ندرخشیده. ژوآئو فلیکس در ۱۹ سالگی برای اولین مرتبه پیراهن پرتغال را پوشید و مترصد افتخارآفرینی با سلسائوی اروپا است. ستاره اتلتیکو با قهرمانی در لالیگای اسپانیا روحیه دوچندانی هم گرفته.

سرمربی: فرناندو سانتوس
سرمربی ۶۶ ساله تیم ملی پرتغال سابقه هدایت هرسه تیم بزرگ این کشور (پورتو، بنفیکا و اسپورتینگ‌لیسبون) را داشته. او در رده باشگاهی چندان موفق نبود و تنها افتخارش به قهرمانی لیگ در سال ۱۹۹۹ با بنفیکا برمی‌گشت، اما در تیم ملی پرتغال توانست به افتخارات بزرگی دست پیدا کند. حالا بعد از قهرمانی در ۲ تورنمنت ملی، روی تیم او حساب بیشتری باز می‌کنند.

آمار پرتغال در یورو
تعداد حضور: ۷
رکورد: ۳۵ بازی، ۱۸ برد، ۹ تساوی و ۸ شکست – ۴۹ برد و ۳۱ شکست
بهترین عملکرد: قهرمانی در سال ۲۰۱۶
آخرین عملکرد: قهرمانی در سال ۲۰۱۶

پرتغال (گروه F یورو 2020)


فـرانســه

بی‌شک فرانسه که در دو تورنمنت آخر ملی یعنی یورو ۲۰۱۶ و جام‌جهانی ۲۰۱۸ فینالیست شده، یکی از قدرتمندترین تیم‌های فعلی جهان است و شانس اول قهرمانی در یورو ۲۰۲۰ هم به شمار می‌رود. دیدیه دشان تیمی ایده‌آل در اختیار دارد که نگاه‌ها را به خودش معطوف کرده. خروس‌ها هنوز هم حسرت قهرمان نشدن در خانه را می‌خورند و می‌خواهند این دوره آن ناکامی را جبران کنند تا مثل یک دهه پیش دو قهرمانی متوالی جام‌جهانی و جام ملت‌ها به افتخارات‌شان اضافه شود.

ستاره: کیلیان امباپه
در ۲۲ سالگی دیگر یک پدیده نیست و با افتخارات فراوانی که کسب کرده و پختگی‌ای که در این مسیر به‌دست آورده، یک فوق‌ستاره شده است. کیلیان امباپه اولین جام ملت‌های خودش را تجربه خواهد کرد و می‌تواند به جمع ستاره‌هایی که هم جام‌جهانی را برده‌اند و هم یورو را، اضافه شود. او یک مهاجم کشنده است.

پدیده: کینگزلی کومن
بعد از تراژدی از دست دادن جام‌جهانی ۲۰۱۸ و تماشای قهرمانی فرانسه از خانه، حالا وقت درخشش کینگزلی کومن رسیده است. این وینگر تکنیکی و سرعتی که در رده باشگاهی افتخارات پرشماری کسب کرده و سال قبل هم همراه بایرن به شش‌گانه رسید، افتخار ملی کم دارد. او در ۲۴ سالگی هنوز در پی درخشش در جمع خروس‌ها است.

سرمربی: دیدیه دشان
کاپیتان خروس‌ها که جام قهرمانی را در جام‌جهانی ۱۹۹۸ و یورو ۲۰۰۰ بالای سر برد، حالا می‌تواند با کسب قهرمانی مشابه به‌عنوان سرمربی نامش را در تاریخ فوتبال جاودانه کند. دیدیه دشان سال ۲۰۱۲ سرمربی تیم ملی فرانسه شد و خروس‌ها با هدایت او تبدیل به یک تیم فوق‌العاده شدند. حالا با بهترین ترکیب شانس کسب یک جام دیگر را هم خواهد داشت.

آمار فرانسه در یورو
تعداد حضور: ۹
رکورد: ۳۹ بازی، ۲۰ برد، ۹ تساوی و ۱۰ شکست – ۶۲ گل زده و ۴۴ گل خورده
بهترین عملکرد: قهرمانی در سال‌های ۱۹۸۴ و ۲۰۰۰
آخرین عملکرد: شکست در فینال در سال ۲۰۱۶

فرانسه (گروه F یورو 2020)


آلمـــــان

شمارش معکوس برای پایان ۱۵ سال مانشافت با یواخیم لو. تیم ملی آلمان در این یک و نیم دهه دوران خاصی داشت، از قدرت، ثبات و افتخارآفرینی در جام‌جهانی ۲۰۱۴ با قهرمانی تا حذف ناباورانه در مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۱۸ و شکست‌های سنگین و عجیب. لو تلاش کرد نسل جدیدی را در مانشافت جا بیندازد، ولی فعلاً موفق نبوده. آیا در یورو ۲۰۲۰ پایان خوش آلمان تحت هدایت لو خواهیم دید؟ شانس آن‌ها از خیلی تیم‌های دیگر کمتر است.

ستاره: توماس مولر
دو و نیم سال دوری از تیم ملی آلمان برای ستاره باتجربه بایرن‌مونیخ پایان یافت. حالا توماس مولر دوباره پیراهن مانشافت را پوشیده و می‌تواند برای هم‌تیمی‌هایش در آلمان هم گلسازی کند. این بازیکن ۳۱ ساله ذهنیت برنده دارد. او در فصلی که گذشت با ۱۸ پاس‌گل، برترین گلساز فصل بوندس‌لیگای آلمان بود.

پدیده: کای هاورتس
بعد از گلزنی در فینال لیگ قهرمانان اروپا، حالا همه نگاه‌ها در تیم ملی آلمان به سوی کای هاورتس است. هافبک چلسی حالا شماره ۷ مانشافت را در ۲۱ سالگی برتن کرده و در اولین تورنمنت مهم ملی‌اش شرکت خواهد کرد. شاید حضور کای و چند جوان دیگر بتواند خون دوباره در رگ‌های مانشافت باشد.

سرمربی: یواخیم لو
۱۵ سال شگفت‌انگیز با تیم ملی آلمان. سال‌های اخیر و ناکامی‌های عجیب باعث نمی‌شود عملکرد فوق‌العاده این مربی صاحب‌سبک را زیرسؤال ببریم. یواخیم لو سال به سال آلمان بهتری را روانه مسابقات کرد و در جام‌جهانی به قهرمانی رساند. شاید تنها حسرتش قهرمانی در جام ملت‌های اروپا باشد. اگر این اتفاق در یورو ۲۰۲۰ رخ بدهد پایانی شیرین و ماندگار روی نیمکت آلمان خواهد داشت.

آمار آلمان در یورو
تعداد حضور: ۱۲
رکورد: ۴۹ بازی، ۲۶ برد، ۱۲ تساوی و ۱۱ شکست – ۷۲ گل زده و ۴۸ گل خورده
بهترین عملکرد: قهرمانی در سال‌های ۱۹۷۲، ۱۹۸۰ و ۱۹۹۶
آخرین عملکرد: حذف در مرحله نیمه‌نهایی در یورو ۲۰۱۶

آلمان (گروه F یورو 2020)


برنامه بازی‌های گروه F یورو ۲۰۲۰:

سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
مجارستان – پرتغال (ساعت ۲۰:۳۰ – ورزشگاه پوشکاش‌آرنا بوداپست – مجارستان)
فرانسه – آلمان (ساعت ۲۳:۳۰ – ورزشگاه آلیانتس‌آرنا مونیخ – آلمان)

شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
مجارستان – فرانسه (ساعت ۱۷:۳۰ – ورزشگاه پوشکاش‌آرنا بوداپست – مجارستان)
پرتغال – آلمان (ساعت ۲۰:۳۰ – ورزشگاه آلیانتس‌آرنا مونیخ – آلمان)

چهارشنبه ۲ تیر ۱۴۰۰
آلمان – مجارستان (ساعت ۲۳:۳۰ – ورزشگاه آلیانتس‌آرنا مونیخ – آلمان)
پرتغال – فرانسه (ساعت ۲۳:۳۰ – ورزشگاه پوشکاش‌آرنا بوداپست – مجارستان)
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی