نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۹۷ کیلوهای کشتی‌آزاد دنیا پشت سرِ ایرانی‌ها به‌خط شدند
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مسابقات بین‌المللی کشتی‌آزاد جام زیلکوفسکی لهستان از صبح امروز در شهر ورشو آغاز شد. 

خبرورزشی  در روز نخست و ۵ وزن‌اول این پیکارها، تیم منتخب کشورمان که فقط ۳ کشتی‌گیر در وزن ۹۷ کیلو داشت، اقتدار و توانمندی مدعیان تیم‌ملی کشورمان را به رخ حریفان کشیده و شرایطی به مدعیان دنیا تحمیل کردند تا همه پشت سر نامداران کشورمان به خط شده و فقط برای کسب یک مدال برنز صف ببندند. 

بنابه‌تصمیم کادرفنی تیم‌ملی قرار بود اگر آزادکاران کشورمان در خلال مسابقات باهم روبرو نشدند، یا کشتی آنها با حریفان خارجی چنگی به‌دل نزد و کادرفنی براساس عملکرد و نتایج آنها برای معرفی ملی‌پوشان ۳ وزن ۷۴، ۹۷ و ۱۲۵ کیلو به جمع‌بندی نرسید، مسابقه رودر رو برگزار شود. اما در روز نخست و وزن ۹۷ کیلوی جام زیلکوفسکی، همه اتفاقات به نفع کادرفنی تیم‌ملی کشورمان رقم خورد و هر ۳ آزادکار ۹۷ کیلوی ایران با هم روبرو شدند. 

محمدحسین محمدیان و علیرضا کریمی در نیمه‌نهایی باهم کشتی گرفتند که محمدیان با پیروزی ناپلئونی، میلیمتری و بسیار نزدیک ۲ – ۲ از سد کریمی گذشت و راهی فینال شد، کریمی نیز به رده‌بندی رفت. امشب هم علی شعبانی با محمدیان در فینالی کاملاً ایرانی و مازندرانی باهم کشتی می‌گیرند تا هر سه کشتی‌گیر کشورمان دیدار مستقیم و رو در رو با یکدیگر را برگزار کرده باشند. 

نتایج آزادکاران ۹۷ کیلوی کشورمان در روز نخست جام زیلکوفسکی به‌این شرح است: 

* محمدحسین محمدیان دوراول کالین مور (آمریکا) را ۱۱ – صفر شکست داد. دور دوم مقابل سریک باخیتخانوف (قزاقستان) ۱۰ – صفر به پیروزی رسید و در نیمه‌نهایی مقابل علیرضا کریمی، طی دیداری نزدیک، حساس، میلیمتری و نفس‌گیر موفق به کسب پیروزی ۲ – ۲ شد و به فینال رفت.

* علیرضا کریمی دیگر نماینده کشورمان درهمین گروه دور اول استراحت کرد. سپس درمصاف با آبراهام کونیدو روانو کشتی‌گیر کوبایی‌الاصل و دارنده مدال برنز جهان (ایتالیا) با نتیجه ۱۱ – یک به پیروزی رسید. همین کشتی‌گیر کوبایی‌الاصلِ ایتالیا دوراول، شریف شریف‌اف قهرمان المپیک وجهان (آذربایجان) را شکست داده بود. کریمی در نیمه‌نهایی با قبول شکست ۲ – ۲ برابر محمدیان راهی دیدار رده‌بندی شد. 

* علی شعبانی دیگر نماینده کشورمان در گروه مقابل بود که دور اول استراحت کرد. دور دوم مقابل ماگومد حاجی‌نوراف دارنده مدال برنز جهان (مقدونیه) ۹ – ۲ به پیروزی رسید. در نیمه‌نهایی علیشیر یرگالی نایب‌قهرمان آسیا  (قزاقستان) را ۷ – ۲ شکست داد و راهی دیدار پایانی شد تا در فینالی کاملاً ایرانی و مازنی، برای رسیدن به دوبنده ۹۷ کیلوی تیم‌ملی کشتی‌آزاد کشورمان به‌مصاف محمدحسین محمدیان برود. 

دیدارهای رده‌بندی و فینال ۵ وزن اول (۵۷، ۷۰، ۷۹، ۸۶ و ۹۷ کیلو) امشب برگزار می‌شود. دیدارهای۵ وزن پایانی (۶۱، ۶۵، ۷۴، ۹۲ و ۱۲۵ کیلو) نیز فردا برگزار خواهد شد که رضااطری در ۶۱ کیلو، یونس امامی و مصطفی حسین‌خانی در ۷۴ کیلو، امیرحسین زارع و امین طاهری نیز در ۱۲۵ کیلو کشتی می‌گیرند. تیم منتخب ایران در اوزان ۶۵ و ۹۲ کیلوی روز پایانی نماینده‌ای ندارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی