سردار آزمون از علی کریمی و جواد نکونام رد می‌شود!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با زدن ۴ گل دیگر سردارآزمون ۴۰ گله شده و با پشت سرگذاشتن علی کریمی و جواد نکونام سومین گلزن تاریخ بازی‌های ملی فوتبال ایران خواهد شد.

خبرورزشی - با دو گلی که مهاجم گنبدی تیم ملی برابر بحرین به ثمر رساند تعداد گل‌های این بازیکن به عدد ۳۶ رسید. سردار آزمون با این تعداد گل در رتبه پنجم گلزنان تاریخ فوتبال ملی ایران قرار گرفته است.

در حال حاضر جواد نکونام با ۳۹  و علی کریمی با ۳۸ گل پس از علی دایی و کریم باقری رتبه‌های سوم و چهارم را به خود اختصاص داده اند. در صورتی که سردار آزمون بتواند در دو دیدار باقی مانده تیم ایران برابر کامبوج و عراق ۴ گل دیگر بزند ۴۰ گله شده و جواد نکونام و علی کریمی را پشت سرخواهد گذاشت. با توجه به ضعف مفرط خط دفاع کامبوج این احتمال هم وجود دارد که سردار آزمون در همین دیدار روز جمعه برابر این حریف گمنام به رتبه سوم بهترین گلزنان ملی ایران برسد. در حال حاضر علی دایی آقای گل جهان با زدن ۱۰۹ گل بهترین گلزن تمام ادوار تیم ملی کشورمان محسوب می‌شود.

پس از علی دایی افتخار فوتبال ایران، کریم باقری با رکورد اعجاب انگیز ۵۰ گل ملی آن هم به عنوان یک هافبک دفاعی قرار می‌گیرد که در حال حاضر به عنوان دستیار دراگان اسکوچیچ در کشور بحرین حضور دارد. رکورد ۱۰۹ گل ملی علی دایی سال‌هاست دست نخورده باقی مانده و فقط کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی توانسته به تازگی آن را تهدید کند.

در میان بازیکنان ایرانی، سردارآزمون جزو معدود مهاجمانی است که می‌تواند با ادامه این روند و با توجه به سن و سالی که دارد (۲۶ سالگی) در آینده به شکستن رکورد علی دایی هم فکر کند. بازی با تیم ملی کامبوج می‌تواند کمک شایانی به سردار آزمون برای رسیدن به این هدف بزرگ باشد. البته یکی از مشکلات حال حاضر سردار آزمون داشتن کارت زرد در دیدارهای قبلی و قرار گرفتن در آستانه محرومیت است. چنانچه سردار آزمون در بازی با کامبوج کارت زردی دریافت کند آن گاه دیدار حساس تیم ملی برابر عراق را از دست خواهد داد.

مسابقه برگشت و حساس تیم ملی ایران و عراق روز سه‌شنبه هفته آینده در بحرین در حالی برگزار می‌شود که دیدار رفت را تیم کشورمان به حریف واگذار کرده و این احتمال وجود دارد اسکوچیچ برای این مصاف حساس به سردار آزمون در پیکار با کامبوج استراحت بدهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • قلی IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
    همتون رو هم علی دایی نمیشید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی