نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
پریا اسکندری
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پریا اسکندری یک مدیر در کورت است و بازی سینگل او چندین برابر دوبلش به چشم می آید. نگاه تکنیکی و متفکر او نشان دهنده این است تنها بازی کردن برایش جذابیت بیشتری دارد وکورت بدمینتون قلمرواش است و آن را با کسی تقسیم نمی کند.

خبرورزشی : پریا اسکندری بازیکن پرتلاشی است که با وجود سن کم ,  و در آستانه بیست سالگی، خود را به بدمینتون ایران ثابت کرده است و امروز یک مهره شناخته شده برای بدمینتون کشور است. درخشش اسکندری مقابل "ساروسی" مجار که این روزها المپیکی شده است اولین گام جهانی امید بخش برای دختر با استعداد بدمینتون ایران بود. بازی که پر از فراز و نشیب فنی بود و برای ملی پوش بدمینتون پر از تجربیات ارزشمند.

پریا اسکندری

اسکندری یک مدیر در کورت است و بازی سینگل او چندین برابر دوبلش به چشم می آید. نگاه تکنیکی و متفکر نشان دهنده این است که تمایلی به مشورت با کسی در بازی ندارد و برای پریا کورت بدمینتون قلمرواش است و آن را با کسی تقسیم نمی کند.
اما اگر بخواهیم بازی ملی پوش بدمینتون کشور را مورد نقد و بررسی قرار دهیم باید بگوییم اولین نقطه قوت ، دراپ های معمولی ولی با دقت است معمولی از این جهت که کراس در ضربه و قصد فریبی در ضربه به وفور دیده نمی شود ولی دقت بالا برای نشانه رفتن برای یک امتیاز کافی است.استفاده از دراپ های کلاسیک یک نکته مثبت در بازی اوست.

در نگاه اول پریا اسکندری یک بازیکن تهاجمی است و در بازی های داخلی میل زیاد به زدن اسمش در او دیده می شود اما این میل در مقابل حریف های بین المللی به طرز مشهودی افت می کند و خبری از اسمش های پی در پی نیست.البته این مورد قابل تامل است که تاکتیک هر بازی برای مربیان و بازیکنان متفاوت است و عدم استفاده اسمش در مسابقات برون مرزی را پای نگاه تاکتیکی تیم فنی می گذاریم. اما فارغ از این فرضیات باید گفت اسمش شگرد پریا است و در بازی مقابل ساروسی استفاده از اسمش های کراس در گوشه های زمین او را بازیکن تهاجمی و توانمند نشان داد.

پریا اسکندری

مورد جالبی که در بازی و ریتم اجرای پریا اسکندری در بدمینتون نت اسکیل مناسب داشتن اما عدم بهره گیری از آن است. کمتر بازیکنی در جهان بازی لب تور قابل قبول و مطمئنی دارد و آن را نادیده می گیرد.

ملی پوش بدمینتون کشورمان علیرغم داشتن نت اسکیل خوب و دیدنی میل به استفاده از آن ندارد و این تنها یک دلیل دارد که از نظر روحی باید مورد جراحی در بازی قرار بگیرد که چطور بازیکنی اینقدربا چشم باز لب تور را هدف قرار می دهد اما از جانب حریف، و درست زمانی که حریف از این حربه استفاده می کند بازیکن ما تنها پاسخی برای آن می دهد و شروع کننده این نبرد در لب تور نیست.بازی در لب تور جسارت می خواهد که باید اسکندری این طلسم ترس را بشکند.


همانطور که عنوان شد پریا اسکندری بازیکنی تهاجمی است و بازیکنی است که باور دارد که ضرباتش نباید برگشتی داشته باشد و اگر کار به رالی کشیده شود و سناریوی بازی تغییر کند کار برای ملی پوش ما گره می خورد. دفاع ضعیف یکی از مشکلاتی است که در بازی اسکندری مشهود است. دفع شاتل در شرایط بی هدف و ارسال به وسط زمین حریف و ساخت موقعیت بی نظیر برای رقیب ترسناک ترین جای بازی پریا است.


نکته پایانی در تحلیل بازی دختر ملی پوش بدمینتون استفاده بیش از حد در تاس های بلند و کم سرعت است و اینقدر به این کار ادامه می دهد که فرصت یک کراس اسمش خوب برای حریف مهیا شود. سوال اینجا مطرح می شود که بازیکنی که برای زدن تاس های بلند برنامه ای ندارد چرا باید آن را در دستور کار قرار دهد.

در پایان باید گفت: با توجه به بازی های کم برون مرزی و تمرین نکردن با شاتل های استاندارد در مجموع بازی پریا اسکندری نمره قبولی در سطح بین المللی را کسب می کند،بازیکنی که از بدمینتون را به خوبی می داند و آمادگی بدنی بالایی درمسابقات از خود نشان می دهد. رفع مشکلات فنی می تواند از او یک ستاره مناسب با سبک تهاجمی و موفق بسازد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی