اتریش – مقدونیه‌شمالی؛ کم‌شانس‌ها
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مقدونیه شمالی مهمان جدید یورو در اولین دیدارش در تاریخ این مسابقه به مصاف اتریش خواهد رفت که معمولاً نتایج خوبی در این مسابقات نگرفته.

خبرورزشی - نخست دیدار از گروه C یورو ۲۰۲۰ در ورزشگاه ملی بخارست رومانی برگزار خواهد شد. اتریش و مقدونیه‌شمالی از ساعت ۲۰:۳۰ به مصاف هم خواهند رفت.

اتریش؛ اولین برد و اولین صعود

نه سابقه اتریش در یورو خوب بوده، نه در حال حاضر شرایط‌شان به گونه‌ای است که بگوییم مدعی صعود هستند. با این حال افزایش تعداد تیم‌های جام ملت‌ها باعث می‌شود هر تیمی خودش را مدعی صعود بداند. فرانکو فودا توانسته تیمش را به مرحله نهایی برساند و نمی‌خواهد فرصت کسب اولین برد در تاریخ جام ملت‌ها را از دست بدهد. شاید مقدونیه تازه‌وارد حریف خوبی باشد که این طلسم را مقابلش بشکنند. شاید پس از آن شانس صعود هم داشته باشند.

مقدونیه‌شمالی؛ اشتیاق

برای این که پیش‌بینی کنیم مقدونیه چه راهی را در یورو ۲۰۲۰ خواهد رفت، کار آسانی نداریم. تیمی که آلمان را در انتخابی جام‌جهانی برده و به طور کلی پیشرفت کرده، ولی تجربه‌ای در جام ملت‌ها ندارد و شاید همین کار دست‌شان بدهد. در هر صورت دوره قبلی هم تیم‌های تازه‌واردی بودند که همه را شگفت‌زده کردند. چه بسا مقدونیه هم به جمع این تیم‌ها بپیوندد. به نظر می‌رسد شروع کار مقابل اتریش برای‌شان بد نباشد. روی کاغذ حداقل اتریش قوی‌تر از هلند و اوکراین نیست.

آخرین جدال
نوامبر سال ۲۰۱۹، در انتخابی یورو ۲۰۲۰، اتریش ۲ بر یک از سد مقدونیه گذشت. آلابا و لاینر برای اتریش و استویانوفسکی برای مقدونیه گلزنی کردند.

آمار بازی
۲) اتریش و مقدونیه فقط ۲ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که هر ۲ بازی را اتریش برده است. این بازی‌ها در انتخابی یورو ۲۰۲۰ بودند.
۲) این سومین حضور اتریش در جام ملت‌ها خواهد بود. ۲ حضور قبلی این تیم بدون موفقیت و صعود از مرحله گروهی تمام شده.
۱) مقدونیه‌شمالی یکی از تیم‌هایی است که اولین حضورش در یورو را جشن خواهد گرفت. فقط این تیم و فنلاند سابقه حضور در جام ملت‌ها را نداشته‌اند.
۰) اتریش در ۲ حضور قبلی‌اش در جام ملت‌های هنوز موفق نشده پیروزی کسب کند. ۲ تساوی در دوره‌های قبل داشته‌اند که یکی از آن‌ها دوره قبل مقابل پرتغال قهرمان بود.
۴) پیشرفت مقدونیه محسوس بوده. این تیم ۳ برد در ۴ بازی آخرش داشته که یکی از آن‌ها مقابل آلمان بوده.
۱) اتریش در ۵ بازی آخرش که در سال ۲۰۲۱ بوده، فقط یک برد داشته و آن‌هم مقابل جزایر فارو بوده.

مصدومان و محرومان
یولیان باومگارتلینگر و کونراد لایمر، مصدومان اتریش هستند که بعید است به بازی نخست تیم‌شان برسند. ایلیا نستروفسکی هم تنها مصدوم مقدونیه برای این دیدار است.

ترکیب احتمالی دو تیم
اتریش:
باخمن، لاینر، دراگوویچ، هینترگر، اولمر، باومگارتنر، ایلسانکر، گریلیتش، آلابا، کالایدژیچ و زابیتسر
مقدونیه‌شمالی: دیمیتروفسکی، ریستِفسکی، موسلیو، ولکوفسکی، ریستوفسکی، باردی، آدمی، الماس، آلیوسکی، پاندف و ترایکوفسکی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی