واکنش فدراسیون فوتبال درباره ادعای ۳ بر صفر شدن بازی با کامبوج
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فدراسیون فوتبال در خصوص احتمال ۳ بر صفر شدن بازی با کامبوج بیانه‌ای صادر کرد.

خبرورزشی - تیم ملی فوتبال ایران در دور برگشت انتخابی جام جهانی به مصاف کامبوج رفت و این تیم را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد.

بعد از این دیدار، برخی رسانه‌ها با اشاره به پوشیدن شماره ۱۱ وحید امیری توسط میلاد سرلک در برابر کامبوج اشاره کردند و این اتفاق را تخلف دانستند.

همچنین در این دیدار مرتضی پورعلی‌گنجی در حالی شماره هشت ایران را به تن داشت که پیش‌تر احمد نوراللهی در دور رفت همین نسابقات با این پیراهن به میدان رفته بود.

با توجه به این اتفاق، برخی رسانه گمانه‌زنی کردند که این اتفاق ناشی از سهل‌انگاری مسئولان تیم ملی بوده و احتمالا با برخورد فیفا و سه بر صفر شدن نتیجه بازی همراه خواهد شد.

فدراسیون فوتبال در توضیح این اتفاق و رد ادعای تخلف از سوی تیم ملی و سه بر صفر شدن بازی به سود رقبا نوشت: «با استناد به بند ۵ ماده ۲۴ آیین نامه برگزاری مسابقات جام جهانی شماره پیراهن‌ها می‌بایست از ۱ تا ۲۳ و به صورت پشت سر هم باشد. از آنجایی که بدلیل شیوع بیماری کرونا در ثبت اسامی بازیکنان طبق آخرین بخشنامه که از سوی کنفدراسیون صادر شد، فدراسیون‌ها می‌توانستند ۲۸ بازیکن در لیست ثبت کنند، پس از مصدومیت وحید امیری، میلاد سرلک که پیش از این در لیست کلی ثبت شده بود به لیست بازیکنان تیم در منامه اضافه شد. اما از آنجایی که طبق قانون نباید شماره پیراهن‌ها از عدد ۲۳ بیشتر باشد، شماره امیری به وی اختصاص یافت.

ذکر این نکته خالی از لطف نخواهد بود که اخطار با نام بازیکن ثبت می‌شود و نه شماره پیراهن وی، به عنوان مثال رحمان احمدی در تیم پرسپولیس دارای اخطار و محرومیت بود اما فصل بعد با سپاهان به میدان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا رفت و به دلیل تخلف، بازی سپاهان ۳ بر صفر شد. در حالی که شماره پیراهن احمدی در سپاهان و پرسپولیس یک عدد نبود. در نتیجه اخطار روی اسم بازیکن ثبت می‌شود.»

همچنین این ادعا در حالی مطرح شده بود که در دور رفت همین مسابقات مسعود شجاعی و رامین رضاییان شماره‌های هفت و ۲۳ را به تن داشتند و حتی شجاعی به علت اخراج مقابل عراق، جلوی کامبوج محروم بود اما در غیاب کاپیتان و مدافع راست سابق تیم ملی، علیرضا جهانبخش و مهدی قایدی شماره‌های هفت و ۲۳ را به تن کرده‌اند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مانی IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    ۳ بر صفر که هیچ اگه ۳۰ بر صفر هم بشه اهمیتی نداره چون نتایج کامبوج حذف میشه
    • طرفدار تیم ملی TR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      اینکه ما 3 امتیاز رو از دس بدیم مهمه. اونم با سهل انگاری
    • قانعی IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      نه عزیز من نتیجه کامبوج در صورتی که تیم دوم شه، به حساب نمیاد. ولی تو این گروه مهمه، یعنی اگه به کامبوج ببازیم تو گروه سوم میشیم
    • Zahra IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      ولی تو نتایج ایران ک تاثیر داره =/
  • مرتضی US ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    با سلام. امتیازات و گلها در مقابل کامبوج در داخل گروه ایران احتساب میشه ولی موقعی که تیم های دوم تمام گروه ها را با هم مقایسه میکنند, آن موقع امتیازات و گلها در مقابل ضعیف ترین تیم هر گروهی حذف میشه. این هم یکی دیگر از شاهکارهای کنفدراسیون فوتبال آسیاست. البته مقصر اصلی خود ما هستیم که حالا در تنگنا قرار گرفتیم.
  • میلاد DE ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    خب حالا که اخطار رو اسم بازیکن چرا حاج صفی با وجود پنج اخطار چهار تا در تراکتور یه دونه در سپاهان مقابل پرسپولیس محروم نشد آقای فدراسیون؟!
    • حمید علوی CA ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      میلاد جان همونطور که گفتی اخطار روی اسم بازیکن هست. یعنی بازیکن اخطارش رو با خودش به تیم جدیدش میبره. بنابراین با این شرایطی که میگی، قاعدتا حاج صفی در سپاهان میبایست از یه بازی محروم میشد. اگر نشده یعنی فساد و زد و بند.
  • H IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    بیا همینو کم داشتیم کامبوج هم دست به یکی کرده ایران نره دور بعد
  • کاوه IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    فرقی نداره حتی اگر بازی سه صفر بشه بازهم به دلیل تفاضل گل بالا با ۱۲ امتیاز تیم دوم جدول باقی میماند
  • رضا IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    خود مسئولین نمیخوان ایران ب جام‌جهانی بره ختم کلام وگرنه چطور بهانه میدن ... جمع کنید خودتون رو بازیکنان سلیقه ای و نفوذی وطن فروشتون رو ، وووووو
  • فرساد IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    از وقتی فوتبال میبینم والان ۳۶سالمه شد ما یه بار حرص تیم ملی و نخوریم...!!!این دیگه چه داستانی بود..اگه جدی شد دیگه فوتبال نگاه نمیکنم
  • غضنفر UA ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    آخه قشنگم مگه تا حالا بی دردسر نون خوردی مگه نفس راحت کشیدی بابا ما همه محکوم هستیم به اینکه بد موقعی به دنیا. اومدیم یا صد سال پیش بایستی بدنیا می اومدیم یا صد سال بعد همش بد بختی نداری تحریم جنگ درگیری ، کافر ، مسلمون ، بابا بخدا پدر ما در اومد وا بدید سر اون گدی که قبول دارید
  • پوکرررررررررررر IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    الان باز یه عده وطن فروش ... مال ، دست بکار میشن ایمیل میزنن به فدراسیون فوتبال کامبوج و هی ماساژ میدن ، هی ماساژ میدن
  • بهادر IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    سپاهانیای تیم ملی عشقه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی