شرایط صعود ایران به دور پایانی انتخابی جام جهانی/ ۳ امتیاز واجب تر از نان شب
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کسب هر نتیجه‌ای به جز برد مقابل عراق کار ایران را برای صعود به اما و اگر می‌کشاند.

خبرورزشی - تیم ملی فوتبال ایران با برتری قاطع ۱۰ بر صفر مقابل کامبوج موفق شد سومین بازی دور برگشت خودش را هم با پیروزی پشت سر گذاشته و حالا تنها یک گام دیگر تا پایان این مرحله و مشخص شدن تکلیف صعودش به دور بعد دارد و آن هم دیدار تعیین کننده و حیاتی برابر عراق است که روز سه شنبه برگزار خواهد شد و تکلیف صعود شاگردان اسکوچیچ روشن می‌شود.

بررسی شرایط صعود ایران به دور پایانی مقدماتی جام جهانی/ ۳ امتیاز واجب تر از نان شب

این سه پیروزی هنوز باعث نشده ایران بتواند جای عراق را در جدول بگیرد و همچنان با اختلاف ۲ امتیازی نسبت به این تیم در جایگاه دوم جدول گروه قرار دارد و همین موضوع نشان می‌دهد ملی پوشان ما برای صعود به عنوان سرگروه نیاز به ۳ امتیاز بازی مستقیم دارند و امتیاز دادن در این بازی حکم صعود مستقیم عراق را امضا می‌کند.

از سوی دیگر تیم های دوم هم تحت شرایطی شانس صعود دارند و ایران دومی خودش را در گروه قطعی کرده چرا که تفاضل گل +۲۹ مقابل تفاضل +۷ بحرین غیر قابل جبران است ولی گرفتن امتیاز از بازی با عراق و تفاوت بین تساوی و شکست برای جایگاه دومی از این لحاظ حائز اهمیت است که وضعیت ایران را در جدول تیم های دوم بهبود می‌بخشد.

بررسی شرایط صعود ایران به دور پایانی مقدماتی جام جهانی/ ۳ امتیاز واجب تر از نان شب

 در جدول تیم های دوم گروه های ۸ گانه آسیا ۵ تیم به دور بعد صعود خواهند کرد و در این جدول امتیازات کسب شده مقابل تیم انتهای جدول هر گروه محاسبه نمی‌شود و ایران بدون احتساب ۶ امتیاز و +۲۴ تفاضل گل برابر کامبوج در این جدول قرار می‌گیرد و در حال حاضر در جایگاه چهارم این جدول قرار دارد.

جایگاه تیم های حاضر در این گروه در پایان هفته بعد مشخص خواهد شد ولی قرقیزستان در این جدول شانس صعود ندارد و چین و اردن هم ۷ امتیازی هستند و این یعنی اگر ایران از عراق یک مساوی بگیرد با ۱۰ امتیاز احتمال صعود زیادی دارد. هرچمند وضعیت تفاضل ایران در این جدول به گونه ای است که تساوی ایران و پیروزی آن تیمها منجر به برتری آنها می‌شود. چین باید به مصاف سوریه ای برود که صعودش به عنوان تیم نخست قطعی شده و بازی برایش تشریفاتی است و این کار چینی ها را راحت تر می‌کند و اردن هم شرایط مشابهی در گروه خود با استرالیا دارد و این یعنی شانس برد این دو تیم بالاست.

به هر جهت بهترین راه برای صعود ایران برتری بی دغدغه مقابل عراق است تا کارش به اما و اگر نکشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی