نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
غرولندهایی که نگران کننده است/ کمی کی‌روش باش آقای اسکوچیچ!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نشانه‌هایی در تیم ملی دیده می‌شود که نگران کننده است؛ مثل ماجرای پنالتی‌ها و ضربات کاشته‌ای که کلی مدعی داشت.

خبرورزشی - نشانه‌های خاصی در تیم ملی دیده می‌شود که نگران کننده است. مثل ماجرای پنالتی عزت الهی یا ضربه کاشته ای که داور در نیمه دوم به سود ما گرفت و چند نفر مدعی زدن آن بودند. شاید بگویید این چیزها در همه تیمها عادی است اما همین نشانه‌های کوچک و اختلافات احتمالی است که می‌تواند دردسرهای بزرگی درست کند.

اسکوچیچ اگر می‌خواهد در تیم ملی بماند که حتما می‌خواهد، باید اقتدار بیشتری داشته باشد و یک جاهایی کاریزما و صلابت خود را نشان بدهد. این که رابطه اسکوچیچ با بازیکنان خوب باشد نه تنها بد نیست بلکه خوب هم هست اما سرمربی کروات اگر جو فوتبال ما را بشناسد حتما می‌داند که یک جاهایی باید سخت گیری کند و اقتدار لازم را داشته باشد. کی‌روش هم با بسیاری از بازیکنان رفیق بود اما هیچ کس جرات اعتراض نداشت و در ۸ سالی که او بود هرگز ندیدیم یک بازیکن جرات کند که مثلا موقع تعویض شدن واکنش منفی نشان بدهد و یا سر زدن یک ضربه کاشته حاشیه ایجاد کند.

اسکوچیچ در مقام سرمربی تیم ملی حتما باید اقتدار بیشتری داشته باشد. بازیکن ایرانی فرهنگ حرفه ای فوتبالیست اروپایی را ندارد که بداند مثلا باید به تصمیم سرمربی - ولو این که غلط باشد - احترام گذاشت. در نتیجه هیچ راهی برای سرمربی تیم وجود ندارد جز این که اقتدار داشته باشد و حتی یک جاهایی صدایش را بالا ببرد. اسکوچیچ به خاطر خودش و تیم ملی هم که شده باید گاهی اوقات قاطع تر برخورد کند و به هیچ بازیکنی باج ندهد.

کی‌روش با همین فرمول ساده اما مفید ۸ سال در ایران دوام آورد. او تازه کلی دشمن داشت که حتی بار فنی اش را زیر سوال می‌بردند اما وقتی نتیجه گرفت، مجبور شدند دست روی اخلاقش بگذارند و بگویند فدراسیونی‌ها به او باج می‌دهند و کارلوس اخلاق ندارد و ... با این حال خود بازیکنان تیم ملی می‌دانستند که نباید جلوی کی‌روش پا را از گلیم خود فراتر بگذارند و یا مثلا به خاطر یک پنالتی اعتراض کنند.

اسکوچیچ نیاز دارد که کمی کی‌روشی باشد و حتی گاهی به خاطر مصالح تیمی‌ قید استفاده از یک ستاره بزرگ را بزند. همان طور که کارلوس رحمتی را کنار گذاشت و آب از آب تکان نخورد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شمسعلی AE ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    متاسفانه این چند نفر را کیروش پررو کرده که فکر. می کنند تیم ملی ارث پدرشان است ، خدا را شکر که یکی دو نفرشان نیستند وگرنه واویلا بود
    • مانی IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      مطمنئم اگه اسکوچیچ قهرمان جهان هم بشه بازم شما ایراد میگیرید و کیروش ، کیروش می کنید . ضمنا قتدار و نظم کیروش در گلهای ژاپن کاملا عیان شد
  • سهراب DE ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    مسئله اینه که اسکوچیچ جنم کیروش رو نداره. اگه داشت که نمیذاشتنش سرمربی!
    • arash061 IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      کی‌روش اگه بله قربان گو بود هنوزم ایران بود و شما به نکته‌ی درستی اشاره کردی
  • آنالیزور IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    کی روش هم اشتباه کرد اگر کی روش این کارها را نمیکرد علی کریمی هم بطری آب را شوت نمیکرد و رویای قهرمانی به باد نمیرفت تنها راه قهرمانی یک این تیم این است که شما یک ترکیب یکدست داشته باشید تا وقتی که بعضی از بازیکنان به دنبال کسب منافع شخصی از تیم ملی هستند رسیدن به قهرمانی و حتی نزدیک شدن به آن غیرممکن است در تیمهای بزرگ و مدعی اصلی قهرمانی هم همین طور است و هدف همه بازیکنان کسب عنوان قهرمانی است نه کسب عنوان بهترین بازیکن مسابقه
  • داغون GB ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    این حرفا رو بذارین برای بعد بازی باعراق الان فقط حمایت
    • حقیقت تلخه IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      دقیقاً گل گفتی!کی‌روش که از گواردیولا بزرگتر نبود البته به زعم شما هست! ولی گواردیولا هم در بایرن که بود یه بازی با روبن سر زدن پنالتی مشکل پیدا کرد و روبن حرفشو گوش نداد حالا باید کی‌روش رو چماق کنن و بزنن تو سرگواردیولا؟!!! باز تا دیدن تیم داره نتیجه میگیره شروع کردن به بهونه های عیب و مقایسه های عجیبتر! خب این جوری مقایسه کنیم: کی‌روش هم راه بردن بحرین در زمینش رو از اسکوچیچ یاد بگیره!!!
  • احسان شاهرخ IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    چرند محض هست حرفات حاشیه نداره تیم ملی شما واسش درست کن!!!!! الان فقطططط حمایت تمام قد از تیم ملی فوتبال ایران تمااااااام!!!!!!
  • لنگ خاص IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    خبر جان لطفا حاشیه نساز
  • فاطي IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    جالبه الان يادگرفتين حمايت!!زمان جام ملت ها ايران تيم مليتون نبود كجا رفته بود حمايتتتون!!
  • شمس IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    بعد از بازی با کامبوج بنده هم عرض کردم خدمت آقایان که این رفتارهای غیر حرفه ای در تیم باعث تنش و دو دستگی خواهد شد با توجه به اینکه ایران ها وقتی غیر منطقی فکر کنن و رفتار کنن بهیچ وجه قابل کنترل نیستن و حاشیه ساز میشوند باید شرح وظایف مشخص شود و این تصمیمات از اختیارات مربی تیم است که به هر بازیکن بنا بر قابلیتی که دارد شرح وظیفه بدهد و دیگران برای بدست آوردن آن جایگاه باید به تور منطقی تلاش و مبارزه کنن تا قابلیتهای خود را به مربی تیم نشان دهند و اینکه از بزرگترهای تیم هم انتظار بیشتری هست فقط بفکر هتریک کردن و یا آقای گلی خود و گرفتن عنوان شخصی نباشند
  • محمد IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    مگه الان منظورت آدم خاصیه؟؟با تویی هستم که میگی زمان ج م آسیا حمایتاتون کجا بود!!!اولا که مگه تو آدمهایی که کامنت گذهشتن رو به شخصه میشناسی که ازشون خرده میگیری که اون زمان چرا حمایت نکردید؟؟!!! ثانیا همیشه مردم از تیم ملی حمایت کردن مخصوصا وایه ج م آسیای قبلی..
  • یاسر IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    بعضی از بازیکنان واقعاً در حد تیم ملی نیستن چه برسه ضربه پنالتی یا کاشته بزنن، مثل حاج صفی
  • امین IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    مشکل عملکرد مربی نیست،مشکل قیمت مربیه اسکوچیچ هم اگه مثل کی روش پول میگرفت تبدیل به یه بت میشد.هرچند زمان کیروشم همه میگفتن مربی باید عوض بشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی