نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
برای باخت یک تیم گریه کردم/ حسرت کی‌روش را می‌خورم؛ از دوره سیاه حرف می‌زنم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

نیما شاهرخ شاهی بازیگر سینما و تلویزیون معتقد است بردن عراق از نان شب هم برای ما واجب‌تر است.

خبرورزشی - امید یوسفیان؛ نیما شاهرخ شاهی جزو بازیگرانی است که اطلاعات فوتبالی بسیار بالایی دارد و معمولا کمتر فوتبالی را از دست می‌دهد. شاهرخ شاهی با اینکه استقلالی است ولی ترجیح می‌دهد در مورد مسائل مربوط به تیم محبوبش و کلا رقابت‌های باشگاهی صحبتی نکند. با این حال نیما در خصوص تیم ملی و مخصوصا دیدار حساس مقابل عراق با شور و هیجان زیادی حرف می‌زند و معتقد است جنس بازی این تیم مقابل تیم ملی ما همیشه فرق دارد و به هیچ وجه عراق تیم راحتی برای ما نخواهد بود. گفت‌وگوی خبرورزشی با این بازیگر سینما و تلویزیون را در ادامه می‌خوانید.

تیم ملی را در این چند بازی چطور دیدی؟

خب نتایج تیم ملی در این ٣ بازی نشان می‌دهد تیم ما عملکرد خوبی داشت و گرفتن ٩ امتیاز به خصوص شکست دادن بحرین در خاک خودش ما را به صعود امیدوار کرده است. متاسفانه در بازی‌های دور رفت دو شکست خیلی بد مقابل عراق و بحرین داشتیم که اگر یک مساوی هم از این دو تیم می‌گرفتیم کارمان آنقدر سخت نمی‌شد.

بازی با عراق را چطور می‌بینی؟

واقعیت را نمی‌شود کتمان کرد. تیم ملی ما با عراق در سال‌های اخیر همیشه مشکل داشته و سال‌هاست در بازی‌های رسمی‌نتوانستیم این تیم را شکست دهیم. جنس بازی عراق مقابل ما با سایر دیدارها فرق می‌کند و آن‌ها هرچه دارند می‌گذارند تا ایران را شکست دهند. من فکر می‌کنم دوندگی بازیکنان عراقی جلوی ما بیشتر می‌شود و با تعصب زیادی جلوی تیم ملی ما قرار می‌گیرند. به نظرم اگر گل اول را نخوریم و در دقایق ابتدایی بتوانیم بازی را کنترل کنیم قطعا می‌توانیم عراق را شکست دهیم. به خصوص اینکه بچه‌های ما انگیزه فوق العاده زیادی دارند و قطعا بهترین بازیشان را مقابل عراق برگزار می‌کنند. آنقدر دور رفت بد نتیجه گرفتیم که می‌ترسیدم حتی جام ملت‌های آسیا را هم از دست بدهیم. خودم برای این بازی کمی‌استرس دارم ولی امیدوارم بچه‌ها همان بلایی که سر بحرین آوردند را سر عراق هم بیاورند.

به نظرت ستاره تیم ملی تا اینجا چه کسی بود؟

همه بچه‌ها خوب بودند و با تمام وجود بازی کردند. خب زوج مهدی طارمی‌و سردار آزمون مطابق انتظار فوق العاده بودند. به نظرم مهدی و سردار در آسیا بهترین هستند. با این حال بازیکن مورد علاقه من که به شدت طرفدارش هستم  مهدی قایدی است. قایدی حداقل ۱۵ سال می‌تواند در تیم ملی بازی کند. به جرات می‌گویم بعد از علی کریمی‌فقط قایدی را دیدم که می‌تواند به راحتی چند بازیکن را دریبل بزند. دو سال دیگر به شما می‌گویم که مهدی در چه تیم بزرگ اروپایی بازی خواهد کرد.

یادم می‌آید از طرفداران سرسخت کی روش بودی نظرت در خصوص اسکوچیچ چیست؟

بله واقعا کی‌روش نعمتی برای فوتبال ما بود و به راحتی او را از دست دادیم. من هنوز هم حسرت رفتن کی‌روش را می‌خورم. زمان او در مقابل تیم‌های آسیایی نگرانی نداشتیم و در جام جهانی هم با اینکه در گروه سختی بودیم توانستیم ۴ امتیاز بدست بیاوریم که نتیجه خوبی بود.

به نظرم اسکوچیچ را هنوز نمی‌شود قضاوت کرد و چون مقابل تیم‌های گردن کلفت قرار نگرفته‌ایم. با این حال معتقدم روی غیرت و توانمندی بازیکنانمان فعلا پیش می‌رویم ولی امیدوارم بهترین‌ها برای تیم ملی رقم بخورد.

به نظرت این تیم ملی می‌تواند به جام جهانی صعود کند؟

پتانسیل بچه‌ها خیلی زیاد است و ما همین حالا دو تیم ملی سرحال و آماده در اختیار داریم. ضمن اینکه این نکته را فراموش نکنید بازیکنان ما قدر رفتن به جام جهانی را به خوبی می‌دانند و متوجه می‌شوند که در صورت صعود چه قیمتی پیدا می‌کنند. از آن طرف هم خدایی نکرده اگر حذف شویم یک نسل از فوتبال ما نابود می‌شود و خود بازیکنان بیشترین ضرر را می‌کنند.

در مورد ویلموتس چه صحبتی داری؟

واقعا نمی‌خواهم در موردش و البته جزئیات ماجرای ویلموتس صحبت کنم. فقط می‌توانم بگویم دوران ویلموتس کاملا سیاه و فاجعه بار بود.

از آنجایی که می‌دانم بازی‌های اروپایی را به شدت دنبال می‌کنی اول بگو خودت طرفدار چه تیمی هستی و پیش بینی‌ات از تیم قهرمان چیست؟

من که سال‌هاست آلمانی تیر هستم و وحشتناک این تیم را دوست دارم. اولین بار بعد از شکست آلمان از هلند در ۱۹۸۸ گریه کردم. از آنجا فهمیدم چفدر آلمان را دوست دارم. جالب است بگویم من به خاطر رفتن کلینزمن، ماتئوس و برمه به اینتر طرفدار این تیم شدم. با این حال فکر نمی‌کنم آلمان امسال بتواند قهرمان یورو شود و اسپانیا را قهرمان می‌دانم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شمسعلی IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    من هم حسرت کی‌روش رو میخورم بعد از اینکه تو دربی می‌باختیم دلخوش بودیم به بیانیه های کی‌روش تا از غم باختمون کم کنه ، حالا به چه امیدی دربی بازی کنیم؟ بعد از باخت چه کنیم ! اوایل که اومده بود چه قدر بخاطر رحمتی علیش شعار دادیم: کی‌روش یادت باشه سید باید باشه ، هنوز نمی‌دونستیم چه مرهمیه خخخ
  • کیسه کش منفور AE ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    نمی دانم این کیروش تا کی میخواسته سر مربی ایران باشد که این کیسه کشا دیگر ول کن نیستند بلاخره ۱۰۰ سال دیگر هم میماند یک روز باید میرفت و ما مجبور بودیم مربی دیگری بیاوریم بعدش آقای شاهرخ شاهی شاید کیروش اینبار دیگر شانس همراهیش نمی کرد چون هشت سال در ایران سر مربی بود و هیچگاه به حز کره جنوبی با غولهای دیگر آسیا بازی نکرد، تا جام ملتها و ژاپن که آن افتضاح به بار آمد پس خدا را شکر کنید که رفت و عیارش بیشتر معلوم نشد اگر چه در کلمبیا همه چیز بر ملا گردید که دیگر لازم به توضیح نیست
    • عادل IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
      به نظر شما عربستان و ژاپن قول بودند يا آرژانتين و اسپانيا و پرتغال و شيلی و سوئد و....؟؟ برزيل هم از آلمان يکبار 6-0 باخت ولی همه فهميدند که آن روز روز بد برزيل بود و ممکنه برای همه تيم ها اتفاق بيافته !! اگر صادقانه تر به موضوع نگاه کنيد عينک قرمز را از چشمان قشنگتتون دربياريد می بينيد که اگر ما جلوی ژاپن و عربستان (از شانس اين تيم ها بود )بازینداشتيم ولی از بدشانسی تيم هائی مثل قطر و کره جنوبی و امارات و چين و بازيهای زيادی را از آنها برديم !!! جهت اطلاع شما ما جلوی ژاپن بدشانسی آورديم که در بازی قبلی طارمی دوکارته شده بود و درآن بازی بازيکنان آن اشتباه فاحش را انجام دادند و باعث شدند که تمرکز تيم بهم بخورد !! اگر يادتان باشد کی روش خيلی تاکيد داشت که بازيکنان برای تمرينات روحی روانی بيشتر زمان بيشتری را برای حضور در اردوهای تيم ملی نياز دارند و....! ولی متاسفانه منتقدين عنوان می کردند که تيم ملی ايران هم مثل تيم ملی آلمان فقط بايد در زمان فيفا دی ها اردوهای تيم ملی برگزار کند !! به هر حال برای تيم ملی و اسکوچيچ آرزوی موفقيت می کنم و تا عمر دارم اولويت اول و آخرم تيم ملی هست و بس ...
  • sohrab RU ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    "من هنوز حسرت کی‌روش را می‌خورم زمان او جلوی تیم های اسیایی نگرانی نداشتیم" نقل به مضمون اول اینکه کی‌روش ۸سال مربیه تیم ملی بود که معمولا به ندرت پیش میاد یک سرمربیه فوتبال ۸سال زمان دراختیارش باشه ضمن اینکه اگه گل به خودیه مدافع مراکش نبود(خوش شانسی ای که در کل تاریخ فوتبال هر کشوری شاید اتفاق نیفته که در سطح جام‌جهانی وبازی ای ۷۰به ۳۰ بوده بنفع حریف جریان داشته دراخرین ثانیه ها مدافع حریف گل به خودیه سه امتیازی بزنه‌برات) آمار ایشون دوامتیاز از دوجام جهانی بوده پس اینقدر ذوب‌در کی‌روش بودن کیسه‌ها بدلیل ناکامی‌هاشون جلو رقیب وزاویه‌ی کی‌روش با رقیب،، رو با مغلطه کردن ماله نکش پرواضحه که این اطلاعات فنی‌ش از متوسط روبه پایین‌ها کمی‌پایین‌تره اما اینکا کیسه ورزشی با کاردن چنین خبرهایی رویای بازگرداندن کی روش رو تبلیغ کنه اصلا هم عجیب نیست (البته برای انان که اهل اندیشه‌اند)
  • نوروزی IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    استقلالیها اکثرا از رفتن کیروش ناراحتن درضمن مهدی ترابی خیلی بهتر از مهدی قائدی هست
  • محسن IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    متاسفانه همیشه تعصبات بیجا کار دست ما داده ، اگر به حرف دوستان آبی یا قرمز باشه میگن یحیی گل محمدی و فرهاد مجیدی از کی‌روش بهتر هستند ، اما باور کنید بعد از آمدن کی‌روش رفتن به جام جهانی برای ما عادی شد ، ملبورن را یادتان هست حس میکردیم از خوشحالی که فینال را برده ایم ، کیروش باید میماند ولی باید با یک برنامه منسجم تیم پایه بهش می‌دادیم تا بعد از چند سال تیمی متحول و استخون دار داشته باشیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی