نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
پدیده‌ای به نام دشمن خانگی تیم ملی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اسپانیا در کشور خودش در جام ملت‌های اروپا نه چمن خوبی دارد و نه هواداران خوبی!

خبرورزشی - تیم ملی اسپانیا در اولین بازی خود در جام ملت‌های اروپا مقابل سوئد متوقف شد. این تیم در کشور خودش و در شهر سویا میزبان حریف بود، شهری که به شب‌زنده‌داری‌ها و فرهنگ خاص خود مشهور است و داستان‌ها و رمان‌های زیادی در مورد آن نوشته شده است.

با این وجود تفاوت اسپانیا با دیگر میزبان‌های جام ملت‌های اروپا دست کم تا این لحظه در این بود که هیچکدام از آنها در جریان بازی با پدیده اعتراض هواداران و هو شدن بازیکن خودی مواجه نشدند. اما لوئیس انریکه و شاگردانش با دو مورد عجیب به عنوان میزبان مواجه بودند: «هو شدن بازیکن خودی و چمن بی‌کیفیت ورزشگاه.»

هو شدن

اعتراض به آلوارو موراتا و هو کردن او از نیمه اول آن هم به دلیل عملکرد داخل زمین یکی از مواردی بود که تیم ملی اسپانیا تقریباً در تاریخ خود با چنین موردی در سطح ملی و تورنمنت‌های مهم مواجه نشده بود. سابقه داشته که مربیانی مثل خاویر کلمنته یا لوئیس آراگونس مورد هجمه هواداران قرار بگیرند.

در مورد بازیکنان هم مواردی مثل جرارد پیکه یا لوئیس سوارس بازیکن اسپانیایی در دهه ۸۰ که در ورزشگاه برنابئو هو شدند یا دی استفانو که در نوکمپ هو شد وجود داشت اما در هیچکدام از این موارد دلیل فنی و عملکرد بازیکن درون زمین دلیل این اتفاق نبود.

موقعیتی که موراتا در دقیقه ۳۸ بازی از دست داد باعث شد باعث ایجاد اختلاف بین تماشاگران شد. گروهی به اعتراض پرداختند و گروه دیگر با اشاره لوئیس انریکه به حمایت از بازیکن پرداختند. موراتا اما باز هم مورد اعتراض قرار گرفت چون یک موقعیت دیگر را هم از دست داد. او البته سابقه هو شدن در ورزشگاه متروپولیتونا توسط هواداران اتلتیکومادرید زمانی که برای این تیم بازی می‌کرد را هم داشت.

لوئیس انریکه بابت اینکه موراتا را به مورنو در ترکیب اصلی ترجیح داد، مورد انتقاد قرار گرفته است. او بعد از خط زدن سرخیو راموس و انتخاب نکردن هیچ بازیکنی از رئال‌مادرید هم تحت فشار رسانه‌ها قرار داشت و حالا به نظر می‌رسد این فشارها باعث خواهد شد که او تمرکز خود را بیشتر از دست بدهد. مربی‌ای که با انتخابهای لجوجانه همواره جنجال‌ساز می‌شود.

عملکرد موراتا در این بازی باعث شد هواداران چلسی نیز به این موضوع واکنش نشان دهند. آنها در توئیتر و سایر شبکه‌های مجازی به اینکه این تصاویر و این عملکرد از موراتا برای آنها آشناست اشاره کردند. موراتا سال ۲۰۱۷ با انتفالی گرانقیمت از رئال‌مادرید به چلسی رفت اما در این تیم ناکام بود و هواداران چلسی تاکید کردند که این موقعیت‌هایی که موراتا از دست داد آن‌ها را یاد روزهای تاریکی که در چلسی داشت انداخته است.

یکی از هوادران چلسی نوشته بود: «ما هواداران چلسی شایستگی دریافت مدال بابت تحمل کردن موارتا و ایگواین در تیم‌مان را داریم.»

چمن ورزشگاه

کیفیت چمن ورزشگاه لاکارتوخا شهر سویا نیز یکی دیگر از مواردی بود که در این بازی مورد انتقاد قرار گرفت. ورزشگاهی با چمن خشک که در مواردی حتی سوخته بود و سرعت دادن در آن کاملاً مشکل بود. این شرایط البته برای هر دو تیم وجود داشت اما مسئله این بود که سوئد اصلاً به دنبال مالکیت توپ نبود و از این نظر مشکلی نداشت. آنها مالکیت توپ را ۷۵ به ۲۵ به اسپانیا واگذار کردند اما به نتیجه مورد نظر خود رسیدند و چمن ورزشگاه نیز به آنها کمک کردند.

خود اسپانیایی هم می‌دانند که در میان ۱۱ ورزشگاهی که میزبان رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ هستند آنها بدترین ورزشگاه را دارند و اینکه در دو بازی آینده مقابل لهستان و اسلواکی نیز کار بسیار سختی را با این شرایط در پیش خواهند داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ایلیا IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    بعد ما دعا میکنیم یه دفعه بازی بدون حاشیه ببینیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی