نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۱۲ تیم مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی را بشناسید/ سرنوشت عراق و برانکو
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

۱۲ تیم صعود کننده به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی در آسیا مشخص شدند.

خبرورزشی - البته شکست اردن مقابل استرالیا، تکلیف تیم‌های صعود کننده را تا حد زیادی مشخص کرده بود اما شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که ازبکستان نتواند از عربستان صعود کرده امتیاز بگیرد اما این اتفاق رخ داد و ازبک‌ها با سه گل بازی را واگذار کردند و از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

پیش از این صعود کره جنوبی، استرالیا، ژاپن و سوریه به مرحله بعدی قطعی شده بود و روز سه شنبه ۸ تیم صعود کرده دیگر هم مشخص شد: ایران، عراق، عمان، ویتنام، امارات، چین، عربستان و لبنان.

تیم ملی ایران با کسب پیروزی ۱-۰ برابر عراق ۱۸ امتیازی شد و به عنوان سرگروه به مرحله بعدی صعود کرد. امارات نیز در دیداری حساس، تماشایی و بسیار نزدیک، با حساب ۳-۲ از سد ویتنام گذشت و مثل ایران صدرنشینی را در هفته آخر تصاحب کرد.

علاوه بر ایران و امارات، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، عربستان و سوریه هم به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله بعدی شدند. ژاپن از هفته قبل سرگروهی را قطعی کرده بود و کره جنوبی هم با پیروزی برابر لبنان صدرنشین شد. عربستان ۳-۰ ازبکستان را شکست داد و استرالیا هم از سد اردن گذشت. نکته جالب اینکه سوریه تنها صدرنشینی است که بازی هفته آخر خود را واگذار کرد.

عمان با برانکو ایوانکوویچ پس از یک دوره غیبت دوباره به مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی صعود کرد. عراق، ویتنام و چین دیگر تیم‌هایی هستند که به عنوان برترین تیم دوم راهی مرحله بعدی شدند اما شاید داستان لبنان متفاوت از بقیه باشد.

لبنان دو هفته متوالی به کره جنوبی و ترکمنستان باخت اما با کناره گیری کره شمالی، با ۱۰ امتیاز در جدول تیم‌های دوم به شکلی باورنکردنی صعود کرد. در راه این صعود علاوه بر کناره گیری کره شمالی، میزبانی قطر از جام جهانی هم اهمیت دارد چرا که باوجود صدرنشینی این تیم به مرحله بعدی نرفت و سهمیه‌اش به یک تیم دوم دیگر رسید.

تاجیکستان هم امتیاز با لبنان به خاطرت تفاضل گل کمتر از این مرحله حذف شد و نتوانست شگفتی‌سازی‌اش را ادامه دهد.

بازی‌های مرحله نهایی در دو گروه شش تیمی برگزار می‌شود که دو تیم نخست به جام جهانی می‌روند و تیم‌های سوم دو پلی آف را خواهند داشت و در نهایت امکان کسب یک سهمیه دیگر را هم برای آسیا دارند.

۸ تیم برتر گروه ها به شرح زیر شدند:

گروه A: سوریه
گروه B: استرالیا
گروه C: ایران
گروه D: عربستان
گروه E: قطر
گروه F: ژاپن
گروه G: امارات
گروه H: کره جنوبی

۵ تیم راه یافته به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ به عنوان تیم دوم برتر به شرح زیر است:

۱- عمان
۲- عراق
۳- ویتنام
۴- چین
۵- لبنان

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • پارسه DE ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    ای کاش بجای لبنانی های مفتخور برادران تاجیک صعود میکردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی