آرژانتین – اروگوئه؛ جنگ جام‌داران قدیمی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در کوپا آمریکای 2021 یک مرتبه دیگر گذر پرافتخارترین تیم‌های تورنمنت یعنی آرژانتین و اروگوئه به هم خورده است.

خبرورزشی - بامداد روز شنبه از ساعت ۴:۳۰ در یکی از حساس‌ترین نبردهای منطقه جنوب یا گروه A کوپا آمریکای ۲۰۲۱ آرژانتین در ورزشگاه مانه گارینشای شهر برازیلیا به مصاف اروگوئه خواهد رفت؛ نبردی بین پرافتخارترین تیم‌های این تورنمنت قدیمی که به «کلاسیکو دل‌ریو لاپلاتا» معروف است.

آرژانتین؛ بزرگی‌ات را نشان بده

منفی‌گرایی عجیبی حول فوتبال ملی آرژانتین است و همیشه برای تورنمنت‌های بزرگ و مهم استرس دارند. لیونل مسی سال‌هاست که در حسرت یک قهرمانی ملی مانده و علاوه بر مردم آرژانتین، همه فوتبال‌دوستان منتظر هستند سرنوشت آلبی‌سلسته را ببینند. آرژانتین در بازی نخست مقابل شیلی عملکرد خوبی داشت، ولی خوش‌شانس نبود. مسی و یارانش در بازی‌های بزرگ باید خودی نشان بدهند و دومین بازی‌شان هم یک بازی بزرگ و تاریخی دیگر است. اگرچه ۴ تیم از این گروه ۵ تیمی صعود خواهند کرد و دغدغه صعود ندارند، ولی آرژانتین می‌خواهد شخصیت تیمی‌اش را ارتقا ببخشد.

اروگوئه؛ برگی جدید از تاریخ

بعد از خوردن قرعه استراحت به اروگوئه در اولین هفته، این تیم از نبرد با آرژانتین که مهم‌ترین بازی‌شان در منطقه جنوب کوپا آمریکا است، کار خودش را آغاز خواهد کرد. لاسلسته هم شرایط بهتری نسبت به آرژانتین ندارد، اما فشار روی آن‌ها حداقل در دنیای فوتبال کمتر بوده. تیم اسکار تابارس در دو بازی پیش از کوپا آمریکا در انتخابی جام‌جهانی یک گل هم نزد و این اتفاق خوبی برای‌شان نیست. به طور کلی در انتخابی جام‌جهانی عملکردی دور از انتظار داشته‌اند. پرافتخارترین تیم کوپا آمریکا بعد از قهرمانی در سال ۲۰۱۱ دیگر به نیمه‌نهایی هم نرسیده و در پی شکستن این طلسم است.

آخرین جدال
نوامبر سال ۲۰۱۹ در دیداری دوستانه، آرژانتین و اروگوئه به تساوی ۲-۲ رسیدند. آگوئرو و مسی برای آرژآنتین و کاوانی و سوارس برای اروگوئه گل زدند.

آمار بازی
۱۹۴) باورش هم سخت است، ولی خوب است بدانید نبرد آرژانتین و اروگوئه آنقدر قدیمی بوده که حتی از برخی از تیم‌های باشگاهی یک کشور هم بیشتر مقابل هم قرار گرفته‌اند. در ۱۹۴ بازی آرژانتین موفق شده ۸۹ مرتبه پیروز شود و اروگوئه ۵۹ بازی را برده، در حالی که ۴۶ بازی مساوی شده است.
۳۱) آرژانتین و اروگوئه ۳۱ مرتبه در کوپا آمریکا به مصاف هم رفته‌اند. ۱۴ بازی را آرژآنتین برده و ۱۳ بازی را اروگوئه. ۴ بازی هم مساوی شده است.
۲۹) تنها تیم‌هایی که تعداد قهرمانی‌شان در کوپا آمریکا ۲ رقمی شده، اروگوئه و آرژانتین هستند. اروگوئه ۱۵ قهرمانی داشته که آخرین آن‌ها به سال ۲۰۱۱ برمی‌گردد و آرژانتین هم که ۱۴ مرتبه قهرمان شده، آخرین جامش را سال ۱۹۹۳ گرفت.
۱۲۰) اولین دیدار آرژانتین و اروگوئه ۱۲۰ سال قبل برگزار شد. در ماه مِی سال ۱۹۰۱، آرژانتین موفق شد ۳ بر ۲ اروگوئه را شکست دهد.
۳۰) اسکار تابارس سرمربی ۷۴ ساله و کهنه‌کار اروگوئه که از لیونل اسکالونی هم‌تایش روی نیمکت آرژانتین ۳۱ سال بزرگ‌تر است، ۳۰ مرتبه در کوپا آمریکا مربیگری کرده. تابارس برای هفتمین دوره در این تورنمنت مربیگری می‌کند و در رکورد بیشترین دوره حضور به گیرمو استابیله و اِرنان داریو گومس رسیده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی