نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
تصاویر تاسف‌بار از یک مسابقه فوتبال در ایران/ اگر اریکسن در این بازی تا مرگ می‌رفت ...
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در یکی از دیدارهای فوتبال خوزستان، به جای حضور خودروی آمبولانس، خودروی نعش‌کش کنار زمین حاضر شده بود.

خبرورزشی - دیدار تیم‌های آیندگان ملاثانی و آزادگان مسجدسلیمان در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر امید فوتبال خوزستان سه‌شنبه ۲۵ خرداد در ملاثانی برگزار شد و نکته حائز اهمیت این بود که به جای این‌که خودروی آمبولانس با تمام تجهیزات کنار زمین باشد تا در صورت رخ دادن حادثه احتمالی در این بازی بتواند کمک‌دهنده باشد، یک دستگاه خودروی نعش‌کش کنار زمین حضور داشت.

تنها مشخصه این‌ که آمبولانس کنار زمین حضور دارد، نوشته روی این خودرو بود که روی آن "آمبولانس شهرداری ملاثانی" نقش بسته بود اما در این خودروی به اصطلاح آمبولانس، حتی خبری از تجهیزات احیاکننده نیز نبود و تنها یک پتو و برانکارد در آن وجود داشت.

تصاویر تاسف‌بار از یک مسابقه فوتبال در ایران/ اگر اریکسن در این بازی تا مرگ می‌رفت ...

بر اساس گزارش ایسنا، در حالی این اتفاق در دیدار دو تیم خوزستانی رخ داد که حضور آمبولانس با تمامی تجهیزات برای هر رویداد ورزشی اعم از فوتبال ضروری است. هرچند به نظر می‌رسد این مساله مهم، بعضا در رقابت‌های استانی مغفول مانده و رعایت نمی‌شود.

تصاویر تاسف‌بار از یک مسابقه فوتبال در ایران/ اگر اریکسن در این بازی تا مرگ می‌رفت ...

سهل‌انگاری در چنین مواردی می‌تواند اتفاقات جبران ناپذیری را رقم بزند.

اگر اتفاق بازی دانمارک - فنلاند در چنین شرایطی تکرار شود ...

درباره حادثه شوک‌آوری که برای کریستین اریکسن ستاره تیم ملی دانمارک در جریان بازی این تیم برابر فنلاند رخ داد، نظرهای متفاوتی ارائه شده است اما یک نکته که از سوی مانوئل مارینا پزشک متخصص قلب و عروق قابل تامل است.

او می‌گوید: به نظر من که او دچار ایست قلب شد. در اکثر مواقعی که یک بازیکن ناگهان و بدون برخورد با کسی به زمین می‌افتد، مشکل قلبی است. به همین دلیل اولین دقایق پس از بروز حادثه برای نجات جان بازیکنی که دچار این مشکل می‌شود، بسیار حیاتی است. خیلی خوش‌شانس بودیم که یک دستگاه شوک قلبی در ورزشگاه وجود داشت. همچنین ساعات بعدی که بازیکن در بخش مراقب‌های ویژه سپری می‌کند هم بسیار حیاتی هستند تا از تکرار چنین اتفاقی جلوگیری به عمل آید.

این پزشک از وجود دستگاه شوک قلبی در استادیوم محل برگزاری دانمارک - فنلاند صحبت کرده است. اگر نخواهیم فوتبال سطح یک اروپا را با یک بازی در سطح لیگ استانی در کشورمان مقابسه کنیم اما جان بازیکنان در هر سطحی دارای ارزشی یکسان است. انتظار وجود دستگاه شوک در استادیوم‌های بزرگ و اصلی کشور هم نداریم اما وجود یک آمبولانس با حداقل‌های امکانات مراقبت‌های پزشکی برای هر سطحی از فوتبال کشورمان ضروری است.

فکر کنید اتفاقی مانند آنچه در دیدار دانمارک - فنلاند برای یک جوان فوتبالیست کشورمان بیفتد و ما حتی آمبولانس در استادیوم نداشته باشیم ...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • گرگانی GB ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    اگه اینجا بود طرف مرده بود دیگه کلیشه ای شده امکانات اونا رو نداریم. واقعا چرا نداریم ؟
  • مهدی IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    این آقایان مسئول الان با کمال پررویی در جواب این کوتاه کاری میگن تحریم ها باعث این کار شد
  • ابی IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    مگه چیشون درسته تا اینکه درست باشه
  • مهدی IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    ابزار شوک دهی خودکار به نام AED وسیله ای برای دادن شوک به شکل خودکاربه افرادیه که یهو دچار ایست قلبی میشن.بسیار کارایی داره و کار باهاش راحته، با کمی آموزش برای نصب دو پد روی سینه ی فرد بیمار توسط حتی افراد عامی میشه از اتلاف وقت جلوگیری کرد. کشورهای توسعه یافته تلاش کردن با دسترس گذاشتن این وسیله حیاتبخش در اماکن عمومی مثل ورزشگاه ها ،فرودگاه ها و مال ها و اندکی آموزش به ویژه پرسنل ثابت اون اماکن بتونن کمکی در اسرع وقت به بیمار بکنن.اما ما از این تدابیر نمی اندیشیم و آنجاها هم که لازمه وسایل و امکانات قانونی هم تهیه نمی کنیم.
  • فرهاد IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    باز هم تاسف و هزار بار هم تاسف ازین مدیران بی لیاقت بی فکر بی عرضه که فقط بلدن بچسبن ب میزشون خاک تو سرشون بره
  • حمید IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    اینجا ایران است فقط بخور بخور جایی که بی ارزش ترین جان انسان است بهترین هدیه خدا ما فقط شعار می‌دهیم آنها عمل میکنند
  • شهرام IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    اینا فقط میگن موشک درست کردیم ، واسه کشتار. !! ولی واسه بقا هیچ و هیچ چون زندگی ملت برایشان اهمیت نداره
  • شهریار IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    متاسفانه اونا کافران ولی نمیدونم چرا جان مردم براشون اهمیت داره ولی تو ایران همه اهل دین و اسلام معتقد و متدین ولی نمیدونم اون آمبولانس بیشتر حکم نعش کش داره برا قبرستون آخه عمرش با این دنیا نیس اگه نه سکته کنه بازیکن تو ایران عمرش با دنیا باشه زنده میمونه تادوساعت بعد برسه بیمارستان دوام میاره فکر کنم هزینه کردن برای جان مردم ایران نیاز نباشه بذار گوشت تن آقازاده ها باشه و هزینه برای کارای غیر ضروری دیگه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی