نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
تغییرات عجیب با وجود صعود/ اسکوچیچ به سرنوشت سرمربیان عراق و سوریه دچار می‌شود؟
منبع: مهر
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سرمربیان دو تیم ملی فوتبال سوریه و عراق باوجود صعود به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ از سمت خود کنار رفتند.

خبرورزشی - هنوز ۲۴ ساعت از اتمام مرحله دوم از رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نگذشته بود که خبر ایجاد تغییر در کادر فنی دو تیم ملی که جواز حضور در مرحله نهایی را به دست آوردند، منتشر شد.

فشارها روی «کاتانچ» سرمربی تیم ملی عراق بعد از باخت یک بر صفر مقابل ایران شدت گرفت و رسانه‌های عراق ساعاتی بعد از پایان این بازی اعلام کردند که کاتانچ اخراج خواهد شد. فدراسیون فوتبال عراق که با «هیأت عادی سازی» مدیریت می‌شود، به دنبال یک سرمربی بزرگ و بین المللی است و حتی نام «کارلوس کی روش» برای هدایت عراق مطرح شده است.

کاتانچ در حالی از سمتش اخراج شد که باوجود باخت به ایران، موفق شد عراق را به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی برساند و جواز حضور در جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا را کسب کند.

«نبیل معلول» سرمربی تونسی تیم ملی فوتبال سوریه هم بعد از باخت ۳ بر یک مقابل چین در گروه نخست مسابقات انتخابی جام جهانی، از سمتش استعفا کرد. طبق اعلام رسانه‌ها، دلیل این استعفا عدم پرداخت مطالبات معلول در ۱۵ ماه گذشته و همچنین اختلاف با رئیس فدراسیون سوریه عنوان شده است.

تغییر در کادر فنی تیم ملی سوریه در شرایطی رقم خورده است که این تیم هم جواز حضور در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی را به دست آورد و جزو نخستین تیم‌هایی بود که صعودش را به مرحله بعد قطعی کرد.

در حال حاضر وضعیت مشابهی بر تیم ملی و فدراسیون فوتبال ایران حاکم است. «دراگان اسکوچیچ» سرمربی کُروات ایران موفق شد در هر چهار بازی برگشت مرحله دوم انتخابی، به پیروزی برسد و ایران را به عنوان صدرنشین گروه C راهی مرحله نهایی کند؛ آن‌هم در شرایطی که پیش از شروع بازی‌های برگشت ایران بعد از عراق و بحرین در رده سوم جدول بود.

کاروان ایران از بحرین، محل برگزاری مسابقات به تهران بازگشت و شهاب الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال اظهارات مبهم و دوپهلویی را در ارتباط با آینده اسکوچیچ بر زبان آورد. عزیزی خادم گفت که قرارداد اسکوچیچ تمام شده است و هیأت رئیسه درباره ماندن و ادامه همکاری با او تصمیم می‌گیرد.

قرعه کشی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی روز ۱۰ تیر برگزار می‌شود و هنوز حریفان ایران در مرحله بعد مشخص نیستند اما به نظر می‌رسد دل فدراسیون فوتبال با اسکوچیچ نیست. ایجاد هر تغییری در تیم ملی در این برهه حساس نیاز به کار کارشناسی دارد و انتظار می‌رود فدراسیون فوتبال بدون بررسی عواقب تصمیماتش، اقدام جدیدی انجام ندهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • لنگ خاص IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    بوی امیر مافیا قلعه و علی لابی میاد
  • محمد IR ۰۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    ادامه همکاری با اسکوچیچ به نفع فوتبال ماست
  • م IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    حالا که مربی خوبی داریم بازهم مافیای فوتبال به دنبال منافع خودش هست تا کی به تیم ملی ظلم میکنید
  • م.ن IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    جان مادرتون اینقدر دنبال ریچ وپیچ ومیچ وپیچ ومهره نگردید
  • مهدی IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    بهترین گزینه در شرایط فعلی کارلوس کی روش است که میتوان با این مرد کارکشته ی پرتغالی صعود به دور دوم جام جهانی ۲۰۲۲ و قهرمانی ملتهای آسیا ۲۰۲۳ را هدف گذاری کرد به علاوه این تیم خوبی که الان داریم حاصل زحمات کارلوس است که میراث خوبی از خودش به جا گذاشت و با شناخت ۸ ساله از فوتبال ایران و آسیا میتونه ما را به اهدافمون برسونه و کار نیمه تمام خودش در ایران را به اتمام برساند.
  • میثم قاضی IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    ,بالاخره رییس جدید فدراسیون هم باید یه چیزی عایدش بشه هر رییسی به فکر جیب خودشه
  • حق گو IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    اسکوچیچ کارش رو عالی انجام داد هر سرمربی به غیراز اون بیاد گند میرنه به تیم ملی چون تا بخواهد بفهمه چی به چی به فنا رفتیم یا اگه هم میخواین سرمربی رو عوض کنید کی‌روش بیاد چون تیم ملی رو میشناسه و دیگه تیم خودشه و همچی رو فوت آبه ولی سرمربی عوض بشه به فنا میریم
  • محمد IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    درزمان کارلوس هم تیم ملی اینقدر مسلط وبا اعتماد به نفس کار نمیکرد ،ما حذف شده بودیم خدا و اسکوچیچ مارو نجات داد جان مادرتون بذارید بمونه ازجهنم منامه تیمُ عبورداد فقط اسکوچیچ
  • شهریار IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    با کی‌روش مثل آب خوردن میریم جام جهانی
  • rabin IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    به نظر من این خائنین به منافع ملی و تیم ملی تمامیشان که در عوض شدن مربی بخان دست داشته باشن و مربی رو عوض کنن و نتیجه نگیرن باید همشان رو اعدام کرد تا تا قرنها درس عبرتی برای بی وجوادنی امثال دلالها و کارشناسان پوشالی و مربیان بی خاصیتی که تیمهای خودشان رو به فنا دادن و برای تیم ملی کارشناسی میکنن باشد و دیگر گنده تر از خودشان حرف گذافه نزنن
  • عبدالرحیم رستمی IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    کی گفته تیم کی روشه مربیان خودما اینا رو تربیت کردند
  • مرتضی US ۰۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    سلام. رئیس فدراسیون گفتند که فرصت کافی برای تصمیم گیری جهت تعین تکلیف سر مربی گری وجود دارد، غافل از اینکه آمادگی تیم ملی اگر نه از دیروز بلکه از همین امروز باید کلید میخورد. همیشه همین عادت بد وجود داشته. وقت زیادی بآقی نمانده. تیم ملی هنوز به انسجام کافی نرسیده. بنظرم بهترین تصمیم ابقای آقای اسکوچیچ هست وبا بازیهای تدارکاتی مناسب، و اگر قراره مربی خارجی دیگری انتخاب کنند، درصورت امکان آقای کیروش بهترین گزینه خواهد بود. وقت زیادی باقی نمانده که یک سر مربی خارجی جدید انتخاب کنند. با این اهمال کاری ها، درست قبل از شروع مسابقات فدراسیون دومرتبه کاسه چه کنم چه کنم بدست میگیره. ژاپن،کره،استرالیا که جای خود دارند، عراق و عربستان بخصوص با سرمربیگری رنا رقبای سرسختی خواهند بود. از عمان با سر مربیگری برانکو هم نباید غافل شد. مرتضی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی