نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
عادت جدید کشتی‌گیران؛ برپایی فینال ایرانی در جام‌های خارجی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مسابقات بین‌المللی کشتی‌فرنگی جام وهبی امره فرداشب (یکشنبه) بامعرفی نفرات و تیمهای برتر به‌پایان می‌رسد. تیم‌منتخب کشتی‌فرنگی کشورمان با ۱۵ کشتی‌گیر در ۸ وزن بدون نماینده در اوزان ۹۷ و ۱۳۰ کیلو به‌مصاف حریفان رفت.

خبرورزشی - درپایان مرحله‌مقدماتی ۵ وزن اول ۵۵، ۶۳، ۷۲، ۸۲ و ۹۷ کیلو، تیم ما با ۸ کشتی‌گیر سجاد عباس‌پور، پویا دادمرز، میثم دلخانی، محمد نوربخش، محمدرضا مختاری، امین کاویانی نژاد،محمدناقوسی ورسول گرمسیری (بدون نماینده‌ای در ۹۷ کیلو) به مصاف حریفان رفت و ۳ کشتی‌گیر را به‌فینال فرستاد، یک‌نفر به رده‌بندی راه یافت و ۲ فرنگی‌کار نیز در گروه بازنده‌ها و شانس مجدد برای کسب مدال برنز کشتی گرفتند.

پیکارهای ۵ وزن دوم ۶۰، ۶۷، ۷۷، ۸۷ و ۱۳۰ کیلو نیز امروز آغاز شد که مهرداد مردانی، امید آرامی، محمد الیاسی، محمد اسدی، پرهام قنبری، رامین طاهری و ناصر علیزاده نمایندگان کشورمان در ۴ وزن بدون نماینده در ۱۳۰ کیلو، کشتی گرفتند و فردا شب (یکشنبه) با معرفی نفرات‌برتر و تیمهای برتر، چراغ این رقابتها تا سال آینده و دوره بعدی، خاموش می‌شود.

باتوجه به‌ شیوع‌کرونا و کاسته شدن ازحضور کشتی‌گیران خارجی درمسابقات بین‌المللی به‌میزبانی کشورمان، محمد بنا و غلامرضا محمدی سرمربیان و کادرفنی تیمهای‌ملی کشتی‌آزاد و فرنگی، به‌منظور حفظ شرایط حضور درمسابقه و محک‌خوردن کشتی‌گیران ایرانی درمصاف با مدعیان خارجی، گروهی از کشتی‌گیران موردنظر و مدعی تیمهای‌ملی را در مسابقات بین‌المللی برون‌مرزی محک‌زده و عملکرد آنها در رویارویی با حریفان خارجی را ملاک تصمیم‌گیری قرار داده و حتی انتخاب و معرفی ملی‌پوشان المپیکی کشورمان در اوزان ۷۴، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوی کشتی‌آزاد، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوی کشتی‌فرنگی نیز به‌نتایج و عملکرد مدعیان در جام‌های زیلکوفسکی و پیت لاسینسکی لهستان موکول شد.

پیرو همین تصمیم، بررسی عملکرد تعدادی از مدعیان عضویت در تیمهای‌ملی کشتی‌آزاد و فرنگی اعزامی به مسابقات قهرمانی‌جهان ۲۰۲۱ نروژ که حدود دوماه بعداز المپیک توکیو برگزار می‌شود، نیز در دستورکار قرار گرفت و اعزام تعدادی از مدعیان تیم‌ملی کشتی‌فرنگی به جام وهبی امره انجام شد (فردا شب این رقابتها به پایان می‌رسد) و برخی از مدعیان تیم‌ملی کشتی‌آزاد نیز به‌زودی در جام یاشاردوغو کشتی می‌گیرند.

درحالی‌که کادرفنی و کشتی‌گیران اعزامی کشورمان، مهم‌ترین هدفشان از حضور درمیادین بین‌المللی و جامهای برون‌مرزی، معرفی ملی‌پوشان اعزامی به المپیک توکیو و جهانی اسلو بوده، ولی طی این مدت به عادتی شیرین، غرورانگیز و امیدوار کننده خو کرده‌اند که موجب دلگرمی کادرفنی و علاقمندان کشتی است. به‌رغم همه نگرانی‌هایی که در ایام کرونا وجود داشته و دارد، اما گویا کشتی‌گیران ما دراین ایام به‌حضور در فینال مسابقات برون‌مرزی، بویژه فینال مشترک و کاملاً ایرانی عادت کرده‌اند!

درفاصله کوتاهی که آزادوفرنگی‌کاران کشورمان به مسابقات بین‌المللی لهستان و ترکیه اعزام شده‌اند، برپایی ۴ فینال کاملاً ایرانی ( که تا به‌حال خیلی کم اتفاق افتاده) حداقل دست‌آوردشان از این پیکارهاست.

در مسابقات بین‌المللی جام زیلکوفسکی ۷ کشتی‌گیر اعزام کردیم که اولویت اول اعزام نیز انتخاب ملی‌پوشان ۷۴، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوی تیم‌ملی کشتی‌آزاد اعزامی به المپیک توکیو بود. هرچند درخاتمه این رقابتها مصطفی حسین‌خانی، محمدحسین محمدیان و امیرحسین زارع به‌عضویت تیم‌ملی درآمدند ولی فینال کاملاً ایرانی ۹۷ کیلو (محمدحسین محمدیان و علی شعبانی) یکی‌از اتفاقات شیرین جام زبلکوفسکی بود.

برای انتخاب و معرفی ملی‌پوشان ۹۷ و ۱۳۰ کیلوی المپیکی کشتی‌فرنگی، نیز حضور در مسابقات بین‌المللی جام پیت لاسینسکی با ۵ کشتی‌گیر به اجرا درآمد. هرچند امیر قاسمی‌منجزی فرنگی‌کار خوزستانی که سهمیه سنگین‌وزن المپیک را کسب کرده بود، ازگردونه رقابتها حذف شد ولی محمدهادی ساروی با مهدی بالی، همچنین امین میرزازاده با علی‌اکبر یوسفی دو فینال کاملاً ایرانی ۹۷ و ۱۳۰ کیلوی جام پیت لاسینسکی را برگزار کردند.

حالا در جام وهبی امره ترکیه هم سجاد عباس‌پور و پویا دادمرز دو فینالیست ۵۵ کیلوی رقابتهای ترکیه هستند که عادت جدید کشتی‌گیران ایرانی برای برگزاری فینالهای ایرانی در جام‌های خارجی را تکرار کردند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی