معمای بزرگ در مورد ستاره فرانسوی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

منتقدان پل پوگبا در منچستریونایتد همواره او را متهم می‌کنند به اینکه در تیم ملی کشورش نمایش به مراتب بهتری نسبت به حضور در منچستریونایتد دارد.

خبرورزشی - هر چند که پل پوگبا در بازی دوم فرانسه مقابل مجارستان مثل بازی با آلمان نبود اما همچنان عملکرد او با این سوال منتقدان همراه است: پل پوگبا در لباس آبی تیم ملی بهتر از زمانی است که لباس قرمز منچستریونایتد را بر تن دارد.

این هافبک آبی‌پوشان فرانسه در حالی یکی از ستارگان مدافع عنوان قهرمانی در مسابقات قهرمانی یورو ۲۰۲۰ محسوب می‌شود که در منچستر یونایتد برای یافتن جایگاهی در این تیم و نشان دادن شایستگی خود به همان میزان که از آن یاد می‌شود، بسیار تلاش کرده است. در این میان پاسخ‌های متعددی برای این معما وجود دارد. در مرحله اول، موضوع جایگاه مطرح است. دیدیه دشان سرمربی خروس‌ها از سازماندهی میانه زمین تیمش به گونه‌ای که بتواند از حداکثر توان پوگبا بهره مند شود، هیچ اضطرابی ندارد. این بازیکن خود نیز به این نکته اشاره کرده که در تیم ملی فرانسه از آزادی عمل بیشتری برخوردار است. صرف‌نظر از توانمندی و استحقاق وی، قرار گرفتن او در موثرترین جایگاه تیم، به فاکتور دیگری بستگی دارد که همان مناسب‌تر بودن جایگاه وی در تیم فرانسه است.

پوگبا پشت سر برونو فرناندس

با توجه به آنکه سولشائر، غالبا از پوگبا در پست هافبک دفاعی به همراه اسکات مک‌تامینی یا فرد استفاده می‌کند، پوگبا از مجوز پیشروی برخوردار است ولی وظایف دفاعی مهمی را نیز بر عهده دارد. برونو فرناندس به عنوان بازیکن شماره ۱۰، هافبکی است که از آزادی حرکت در تمام زمین برخوردار است. با این وجود، پوگبا در تیم فرانسه از نقش تهاجمی بیشتری برخوردار است. انگولو کانته در فرانسه نقش پوششی داشته و این امکان را در اختیار آدرین رابیو و پوگبا قرار می‌دهد تا به جلو و عقب زمین حرکت نمایند. این شرایط برای پوگبا مناسب است. پوگبا در منچستر یونایتد از وجود چنین سطحی از بازیکنان در میانه زمین برخوردار نیست چون مک‌تامینی از نظر تاکتیکی و توانمندی با کانته قابل مقایسه نیست. این عوامل باعث شده پوگبا تواند تمام توانمندی‌های خود را در منچستریونایتد آشکار کند. بنابراین ما شاهد همان پوگبای تیم ملی فرانسه در تیم باشگاهی وی نیستیم.

تردیدهای ادامه‌دار

توانایی‌های پوگبا در مقایسه با قیمت او در منچستریونایتد باز هم به چالش کشیده شده است. پوگبا در فصل گذشته در ۴۲ بازی ، ۶ گل برای منچستر یونایتد به ثمر رسانده و در ۹ گل دیگر نیز سهیم بوده است. او در کل حضور خود در فرانسه (۸۱ بازی) ، ۱۰ گل را به ثمر رسانده و در ۸ گل نیز سهم داشته است. آمار کمی فریب دهنده است چون در یک نگاه اجمالی به نظر نمی‌رسد که پوگبا در تیم ملی خیلی موثرتر از تیم شیاطین‌سرخ باشد. به نظر می‌رسد این موضوع در تفسیرهای ارائه شده در رسانه های گروهی با اغراق و مبالغه‌گویی همراه شده است. پوگبا از عملکرد بهتری در تیم ملی فرانسه برخوردار است ولی این تفاوت آنچنان چشمگیر نیست و البته دلایل مشخصی هم دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی