کرواسی – اسکاتلند؛ نمی‌خواهیم به خانه برگردیم!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کرواسی و اسکاتلند فقط با یک امتیاز هنوز امید به صعود از گروه D یورو ۲۰۲۰ دارند، اما این صعود فقط با بردشان امکان‌پذیر است.

خبرورزشی - امشب در دیداری حساس که می‌توان نبرد مرگ و زندگی نامید، کرواسی و اسکاتلند از گروه D یورو ۲۰۲۰ از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه همپدن‌پارک گلاسکو به مصاف هم خواهند رفت. هردو تیم یک امتیاز دارند و برای صعود باید پیروز شوند.

کرواسی؛ مثل تیم ۲۰۱۸ باش

یکی از تیم‌های زیر ذره‌بین یورو ۲۰۲۰، کرواسی بوده. تیمی که هیچ نشانی از نایب‌قهرمان جام‌جهانی ۲۰۱۸ نداشته و حتی در بازی با جمهوری‌چک هم که یک امتیاز گرفت، خوب بازی نکرد. زلاتکو دالیچ شاید فدراسیون فوتبال کرواسی را با این نمایش‌ها و در صورت حذف زودهنگام مجاب به قطع همکاری کند. کروات‌ها هیچ‌گاه در یورو وضعیت خوبی نداشته‌اند و بهترین عملکردشان سال ۲۰۰۸ حضور در جمع ۸ تیم پایانی بوده. هنوز فرصت هست و در گلاسکو می‌توانند هم به اولین برد برسند و هم ورق را به سود خودشان برگردانند.

اسکاتلند؛ تغییر تاریخ در خانه

مقابل جمهوری‌چک بدجور غافلگیر شدند، اما مقابل انگلیس با دفاعی منطقی و منسجم به یک امتیاز باارزش رسیدند. اسکاتلندی‌ها دوست ندارند در خانه مقابل کرواسی بازنده و تیم حذف شده باشند. اسکاتلندی‌ها هم در ۲ حضور قبلی در جام ملت‌های اروپا هیچ‌گاه طعم موفقیت و صعود را نچشیده‌اند. اگرچه به طور کلی شرایط این تیم با استیو کلارک خوب بوده، ولی تنها صعود به یورو ۲۰۲۰ موفقیت تلقی نمی‌شود. این نسل اسکاتلند ستاره کم ندارد و از آن‌ها انتظار بیشتری دارند. نکته جالب این که سابقه خوبی مقابل کرواسی داشته‌اند.

آخرین جدال
اکتبر سال ۲۰۱۳ در انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۴، اسکاتلند ۲ بر صفر کرواسی را برد. اسنودگراس و نای‌اسمیت برای اسکاتلند در آن دیدار گلزنی کردند.

آمار بازی
۵) در ۵ دیداری که بین کرواسی و اسکاتلند برگزار شده، کروات‌ها تابه‌حال برنده نبوده‌اند. اسکاتلند ۲ بازی را برده و ۳ بازی مساوی شده است. نکته جالب این که ۴ دیدار بین دو تیم در انتخابی جام‌جهانی بوده است.
۲) کرواسی در ۵ حضورش در یورو ۳ مرتبه از گروهش صعود کرده. طبق فرمول صعود یک دوره در میان، حالا نوبت حذف بلیزرهاست!
۰) اسکاتلند در جام ملت‌های اروپا اصلاً وضعیت خوبی نداشته. فقط ۲ دوره این تیم در یورو حاضر بوده و در مرحله گروهی هم حذف شده است.
۴) کرواسی روزهای خوبی را سپری نمی‌کند. تیم دالیچ در ۴ بازی آخرش برنده نشده. آخرین بردهای‌شان در سال ۲۰۲۱ هم مقابل تیم‌های سطح پایین قبرس و مالت بوده. به طور کلی در این سال فقط در یک بازی مقابل مالت بیش از یک گل زده‌اند.
۵) اسکاتلند در دیدار مقابل جمهوری‌چک بعد از ۵ بازی شکست خورد. این تیم در ۷ بازی اخیرش فقط همان یک باخت را داشته.

مصدومان و محرومان
برنا باریشیچ تنها مصدوم کرواسی است که شاید او هم در این دیدار حاضر باشد. اسکاتلند مصدوم یا محروم ندارد.

ترکیب احتمالی دو تیم
کرواسی:
لیواکوویچ، ورسالیکو، ویدا، چالتاتسار، گواردیول، مودریچ، کواچیچ، ربیچ، کراماریچ، پریشیچ و پتکوویچ
اسکاتلند: مارشال، مک‌تامینی، هانلی، تیرنی، اودانل، رابرتسون، گلیمور، مک‌گرگور، مک‌گین، دایکس و آدامز

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی