نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
سه‌شنبه ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
۰ |
۵
طلسم آمدن سرمربی هندبالی‌ها شکسته می‌شود؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مسابقات قهرمانی مردان هندبال آسیا ،دی ماه ۱۴۰۰ به میزبانی ایران برگزار می شود اما تیم ملی هنوز سرمربی ندارد. رییس فدراسیون تا به الان چندین بار قول یک مربی درجه یک خارجی را به هندبالی‌ها داده است که متاسفانه تا به اینجا به وعده‌هایش عمل نکرده است.

خبرورشی - علیرضا پاکدل رییس فدراسیون هندبال اواسط تیر، تکلیف سرمربی خارجی تیم ملی را مشخص می‌کند. او در حال نهایی کردن قرارداد با مربی خارجی است اما باید دید این اتفاق می‌افتد یا خیر چرا که چند ماهی می‌شود فدراسیون قرار است سرمربی خارجی را معرفی کند. ۶ ماه مانده به رقابتهای قهرمانی مردان هندبال آسیای تهران، هنوز، تکلیف سرمربی تیم ملی مشخص نشده است.

علیرضا پاکدل رییس فدراسیون چند ماه پیش گفته بود هفته بعد تکلیف سرمربی تیم مشخص می‌شود اما چند ماهی گذشت، بدون اینکه خبری از معرفی سرمربی تیم ملی هندبال شود. فدراسیون ۱۵ ماهی می‌شود که دنبال سرمربی خارجی تیم ملی است و کمیته ملی المپیک هم قول پرداخت ۵۰ درصد دستمزد سرمربی را به فدراسیون داده، اما هنوز خبری نیست. رایزنی‌های فدراسیون تابه اینجا بی سر انجام بوده اما باید هرچه سریعتر یک مربی را انتخاب کند چرا که زمان با هیچ کس شوخی ندارد حتی با میزبان قهرمان مردان آسیا.

ایران میزبان این مسابقات است و بهترین فرصت برای هندبال ایران تا بعد از سال‌ها هم روی سکو برود و هم دوباره سهمیه جام جهانی. تیم ملی نیاز به یک برنامه ریزی درست برای سکو دارد اما تا به امروز هیچ برنامه ای برای هندبالی‌ها مشخص نشده است. هندبال ایران ۱۳ لژِیونر دارد که در لیگ‌های مختلف اروپایی بازی می‌کنند و جمع کردن آنها و هماهنگی اشان، کار آسانی نیست.

دغدغه این روزهای ملی پوشان هندبال هم بلاتکلیفی است.آنها معتقدند هرچه زودتر اردو شروع شود به نفعشان است چراکه بچه‌ها باید با هم هماهنگ شوند. از نظر کارشناسان هندبال هم تمرینات باید با یک مربی ایرانی آغاز شود و هر زمان که فدراسیون با سرمربی خارجی به نتیجه رسید او به تیم ملحق شود و زمام کار را به دست گیرد اما فدراسیون هندبال هیچ واکنشی به این حرف‌ها نشان نداده و تنها تعیین سرمربی تیم ملی را به بعد از جام باشگاه‌های آسیا موکول کرد.

امروز جام باشگاه‌های آسیا تمام می‌شود، اما اسمی از سرمربی تیم ملی نیست. هر چند شیوع کرونا هم در این قضیه بی تاثیر نیست و البته ترس بعضی مربیان اروپایی از آمدن به ایران را هم باید به دلایل این اتفاق اضافه کرد. هندبال ایران رقبای قدری در آسیا دارد، برای اینکه تیم ملی در این فرصت کم برای جدال با آنها آماده شود. در حالی که تیم‌های عربی و شرق آسیا برای قهرمانی و سهمیه جام جهانی ۲۰۲۳ سوئد به ایران می‌آیند، اما فدراسیون ما، هنوز هیچ قدمی برنداشته است. فراموش نکنید هر دقیقه ای که از دست می‌رود، هندبال را یک قدم از سکوی آسیا دور می‌کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی