لیونل مسی؛ قهرمانی بارسلونا در کوپادل‌ری 2021
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

لیونل مسی به قهرمانی کوپا آمریکای ۲۰۲۱ رسید، اما همه می‌دانند او قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، جام‌جهانی و توپ‌طلای هفتم را نشانه گرفته است.

تنها چیزی که از تمدید قرارداد لیونل مسی با بارسلونا باقی مانده، اعلام رسمی آن است. کاپیتان تیم ملی آرژانتین که قهرمان کوپا آمریکای ۲۰۲۱ شده و روزهای شادی را سپری می‌کند، برای تمدید قرارداد ۵ ساله‌اش با باشگاه بارسلونا به توافق رسیده تا با خیال آسوده و راحت به تعطیلات تابستانی و استراحت خودش بپردازد. مسئولان باشگاه و در رأس آن‌ها هم خوان لاپورتا می‌دانند که جایگاه این بازیکن در میان کاتالان‌ها محفوظ و امن است.

علاوه بر این‌ها، این اتفاق به مسی شانس خواهد داد تا روزهای افسانه‌ای‌اش در بارسلونا را تکمیل کند و سپس بازنشسته شود یا این که به لیگ MLS آمریکا برود. چه چیزهایی مانده که لئو می‌خواهد با پیراهن بارسلونا و آرژانتین به آن‌ها برسد؟

اولویت‌ها؛ جام‌جهانی و لیگ قهرمانان

همه می‌دانند هیچ‌چیز برای لیونل مسی جای قهرمانی در جام‌جهانی همراه آرژانتین و قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا همراه بارسلونا را نخواهد گرفت. قهرمانی در کوپا آمریکای ۲۰۲۱ به طور موقت عطش لئو برای موفقیت با آلبی‌سلسته را فروکش کرده، اما حالا برای او جام‌جهانی بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. اگر خوان لاپورتا به قول خودش مبنی بر بستن یک بارسای قوی عمل کند، کاتالان‌ها هم مدعی قهرمانی لیگ قهرمانان خواهند بود و آن‌وقت کاپیتان می‌تواند امیدوار باشد بعد از ۷ سال و برای پنجمین مرتبه قهرمان این تورنمنت مهم شود.

بیشترین بازی در لیگ قهرمانان

این هجدهمین فصل لیونل مسی با پیراهن بارسلونا خواهد بود و او فقط ۲ بازی با یک رکورد جاودانه که ژاوی آن را ثبت کرده، فاصله دارد. مسی در ۱۴۹ بازی پیراهن آبی‌اناری را در لیگ قهرمانان اروپا برتن کرده، در حالی که ژاوی در ۱۵۱ بازی در لیگ قهرمانان برای بارسا به میدان رفته است. مسی همچنین می‌تواند شانس داشته باشد باسابقه‌ترین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان شود. با توجه به این که او از رونالدو کوچک‌تر است و قراردادش را هم برای ۵ سال تمدید کرده، ثبت این رکورد دور از دسترس نیست. در حال حاضر ایکر کاسیاس با ۱۷۷ بازی باسابقه‌ترین بازیکن لیگ قهرمانان است، اما رکورد او قطعاً در ابتدای فصل جدید توسط رونالدو که ۱۷۶ بازی انجام داده شکسته خواهد شد. با این حال در سال‌های آتی باید ببینیم که مسی می‌تواند رقیب همیشگی‌اش را پشت سر بگذارد یا خیر.

بیشترین جام

همین حالا هم کسب ۳۸ جام قهرمانی رنگارنگ در دوران بازی لیونل مسی برای او خاص بوده، ولی شانس دارد به رکورد دوست صمیمی‌اش دنی آلوس برسد، اگر بارسا متحول شود و برای کسب همه جام‌ها بجنگد. مسی ۳۸ جام گرفته، در حالی که رکورد بازیکن برزیلی سابق بارسلونا ۴۴ جام است. البته لئو ۳۵ جام خودش را در رده باشگاهی کسب کرده که یکی کمتر از رایان گیگز ستاره پیشین منچستریونایتد است که ۳۶ جام داشته. احتمال گذر از گیگز در فصل جاری وجود دارد.

لیونل مسی؛ قهرمانی آرژانتین در کوپا آمریکا 2021

گل‌ها

اگر لئو با همین سرعت به گلزنی ادامه دهد، در کمترین زمان ممکن بین بازیکنان تاریخ به رکورد ۵۰۰ گل زده در لیگ خواهد رسید. او در حال حاضر ۲۷ گل دیگر لازم دارد تا به چنین رکوردی برسد و بعید نیست در اواخر فصل جدید به این رکورد دست پیدا کند. مسی همچنین به ۳۳ گل دیگر نیاز دارد تا به رکورد ۸۰۰ گل زده در دوران بازی‌اش با پیراهن آرژانتین و بارسلونا برسد. این رکوردهای جاودانه در همین فصل هم در دسترس هستند.

بهبود رکورد گلزنی در لیگ قهرمانان هم در دستور کار مسی هست. او ۲ فصلی می‌شود که تعداد گل‌هایش در این تورنمت از ۵ فراتر نرفته. فعلاً رونالدو با ۱۳۵ گل بالاتر از او قرار گرفته، ولی رسیدن به رکورد ستاره پرتغالی برای مسی دور از دسترس نیست. لئو ۱۲۰ گل در ۱۴۹ بازی زده و باید در این فصل برای رسیدن به رونالدو در آینده خیز بردارد.

فاصله گرفتن از رونالدو

کریستیانو رونالدو تنها بازیکنی است که در دوران حرفه‌ای‌اش به لیونل مسی نزدیک شده و هردو شانه به شانه در افتخارات فردی حرکت کرده‌اند. حالا یکی از اهداف مسی فاصله گرفتن از رونالدو در توپ‌طلا است. خبر خوب برای مسی که رونالدو با ناکامی همراه یوونتوس و تیم ملی پرتغال تقریباً هیچ شانسی برای کسب توپ‌طلا ندارد، حتی اگر در نظر بگیریم آقای‌گل یورو ۲۰۲۰ شده است. در سمت مقابل مسی تأثیرگذارترین بازیکن کوپا آمریکا بود و حتی ناکامی همراه بارسلونا هم موفقیت‌های فردی‌اش را زیر سؤال نخواهد برد. هفته‌های آغازین فصل می‌تواند برای مسی سرنوشت‌ساز باشد و با درخشش در این مسابقات، نشریه «فرانس‌فوتبال» را ترغیب کند که توپ‌طلا را به او بدهند نه به بازیکن دیگری. حالا مسی در پی هفتمین توپ‌طلا است.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی