فوتبال
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بر اساس ماده ۷۳ آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال مشخص شود کسی که در تبانی نقش داشته باشد به مدت ۱۲ ماه از انجام هر گونه فعالیت فوتبال محروم می‌شود.

به تازگی پرونده‌های متعددی در خصوص تبانی در کمیته اخلاق مطرح شده است. سه بازیکن تیم نفت مسجد سلیمان در بازی با ذوب آهن که با نتیجه ۳-۲ به سود تیم اصفهانی پایان یافت متهم به کم کاری شده اند و محمود فکری از کمیته اخلاق خواسته به این پرونده ورود و فیلم بازی در نیمه نخست را بررسی کند.

همچنین یکی از ناظرین لیگ یک تبانی در یکی از بازی‌ها را به کمیته اخلاق گزارش داده شده است. علاوه بر این‌ها نتایج بازی‌ها در هفته پایانی لیگ ۲ در گروه ب شبهه برانگیز بوده است و سازمان لیگ برگزاری دیدار پلی آف بین تیم‌های ویستا توربین و شهید قندی یزد را متوقف کرده است. تیم شهید قندی یزد در هفته پایانی و در بازی با سردار بوکان با نتیجه ۱۰-۱ پیروز شد و به بهانه همین پیروزی به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به تیم شاهین بندرعامری و شهرداری ماهشهر به مرحله پلی آف صعود کرد. 

بر اساس ماده ۷۳ آیین نامه انضباطی پرونده‌های تبانی شکل گرفته در پایان مسابقات منجر به تغییر نتیجه مسابقه و تکرار بازی نمی‌شود اما تیمی که متهم به تبانی شود با جرایم مختلفی روبه‌رو می‌شود که یکی از آنها سقوط به دسته پایین تر است. در گذشته تیم شهرداری تبریز بعد از صعود به لیگ برتر به خاطر اتهام تبانی به دسته دوم سقوط داده شد. 

کمیته اخلاق در حال بررسی این پرونده‌هاست و به زودی رای افراد خاطی صادر می‌شود. همان طور که بدان اشاره شد تبانی هر بازیکن یا عضوی از باشگاه اثبات شود ۱۲ ماه از هر گونه فعالیت فوتبالی محروم و ۵۰ میلیون تومان جریمه نقدی خواهد شد. 

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مجهول الهویه IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    اثبات تبانی با ادله و شواهد مثل ردگیری تلفنها و تماسها و فیلم ملاقات و حساب بانکی و ... مقدور میشه نه با دیدن فیلم بازی. ولی سوال من اینه که اگر یکی دو بازیکن تبانی کنند چرا تیم مجازات بشه؟
  • ایمان NL ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    یاد محسن مسلمان تو بازی ذوب - لنگ افتادم تبانی در ایران جرمه ولی دلالی نه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی