نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
کیزا و رونالدو
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

فدریکو کیزا ستاره تیم ملی ایتالیا در جام ملت‌های اروپا حالا در برنامه‌های سرمربی یوونتوس نقشی ویژه دارد و جایگاهش از کریستیانو رونالدو بالاتر است.

پایان یافتن رقابت‌های جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۰ که در تابستان ۲۰۲۱ انجام شد، به این معنی است که حالا همه توجهات به سمت فوتبال باشگاهی خواهد بود و البته پیش از شروع رقابت‌های فصل، ماجراهای نقل و انتقالاتی بیش از هر موضوع دیگری در معرض توجه قرار می گیرد.

در فصل نقل انتقالات، این خیلی مهم است که بتوان خبرهای واقعی و مبتنی بر منبع موثق را از خبرهای تخیلی و غیرواقعی تشخیص داد. آیا بایرن‌مونیخ به سراغ خرید فدریکو کی‌زا می‌رود؟ اصلاً بعید نیست که چنین اتفاقی بیفتد چرا که یولیان ناگلزمن سرمربی جدید بایرن تا کنون چندین بار از توانایی های وینگر تیم ملی ایتالیا تمجید کرده است.

ناگلزمن در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «بیلد» گفته: «خیلی وقت است که فدریکو را می‌شناسم. به نظرم او استثنایی است چون اغلب به سراغ نبردهای تک‌به‌تک می‌رود و بعد از برداشتن یار روبه‌روی خود خیلی سریع به سمت دروازه حریف شوت می‌زند.»

اما اینکه ناگلزمن علاقه‌مند است بازیکنی مثل فدریکو کیزا را در بایرن داشته باشد اصلاً به این معنی نیست که چنین انتقالی انجام شدنی باشد. ضمن اینکه چلسی هم یکی دیگر از تیم‌های خواهان کیزا به شمار می‌رود که حاضر است مبلغ ۱۰۰ میلیون یورو را برای خرید این بازیکن بپردازد. البته اینها فقط در حد شایعه است و باشگاه چلسی هرگز به طور رسمی اعلام نکرده که به دنبال خرید فدریکو است.

مهم‌ترین نکته در مورد کیزا این است که یوونتوس اصلاً تمایل ندارد که به فروش این بازیکن فکر کند حتی با پیشنهادی بالاتر از ۱۰۰ میلیون یورو. از نظر آنها کیزا یک سرمایه ارزشمند برای تیم است که قیمتی نمی‌توان برای او تعیین کرد. عملکرد خوب این بازیکن در جام ملت‌های اروپا و گل‌هایی که به اتریش و اسپانیا زد باعث شده که توجه بسیاری از تیم‌های بزرگ اروپایی به سمت این بازیکن جلب شود اما یوونتوس برای فصل آینده روی او حساب ویژه‌ای باز کرده است.

حتی در صورت ماندن در یوونتوس / رونالدو جایگاه خود را از دست می دهد

روزنامه ایتالیایی «گاتزتا دلو اسپورت» در گزارشی در این زمینه ابتدا به تمجید از عملکرد کیزا در فینال جام ملت‌های اروپا مقابل انگلیس پرداخته و نوشته: «او برای همیشه عنوان شیر ومبلی را تصاحب کرده است. بازیکنان انگلیس دنبال او می‌دویدند، اما او از همه آنها رد می‌شد، هیچکس نتوانست او را بگیرد تا اینکه بالاخره مصدوم شد و زمین را ترک کرد. حالا به نظر می‌رسد که با شروع فصل جدید این ستاره جوان یک هدف جدید را در ذهن می‌پروراند و ان هم رسیدن به توپ طلا یا دست کم جنگیدن برای تصاحب این عنوان ارزشمند است. فده آماده تیک‌آف است!»

فصل گذشته بیشتر گل‌های یوونتوس را کریستیانو رونالدو زد. اما این فدریکو کیزا بود که در اکثر بازی‌های بزرگ درخشید و توانایی خود در حمل توپ و یورش به قلب دفاعی حریفان را نشان داد. اوج عملکرد او در بازی برگشت مقابل پورتو در لیگ قهرمانان بود که با وجودی که در نهایت به حذف یوونتوس منجر شد اما مجالی برای به رخ کشیدن توانایی‌های کیزا به فوتبال جهان بود. تعجبی نداشت که او در جام ملت‌های اروپا هم با این سطح از توانایی بدرخشد. حالا حتی با وجود آنکه کریستیانو رونالدو ممکن است در یوونتوس بماند اما برنامه‌های تهاجمی یووه برای فصل آینده با محوریت کیزا برنامه‌ریزی خواهد شد.

ماسیمیلیانو آلگری برنامه‌هایی ویژه را برای فدریکو در نظر گرفته است و حالا دیگر رونالدو لیدر خط حمله بیانکونری نیست بلکه این عنوان به کیزای جوان رسیده است. آیا رونالدو جایگاه خود را در یووه از دست خواهد داد؟ آیا ممکن است او نیمکت‌نشین خط حمله یوونتوس شود؟ این‌ها سؤالاتی است که با نقش محوری کیزا در یووه به ذهن می‌رسد هرچند که بسیاری معتقدند در صورتی که آلگری بتواند از هر دو بازیکن در کنار هم به بهترین شکل استفاده کند، یوونتوس دارای یکی از بهترین خطوط حمله در اروپا برای فصل اینده خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی