نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
۰ |
۳
امیررضا معصومی
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امیررضا معصومی تنها طلایی کشتی آزاد نوجوانان ایران در 5 وزن نخست رقابت های جهانی بود.

به گزارش "ورزش سه"، فردین معصومی که چند سالی است کشتی را کنار گذاشته و همواره به خاطر نداشتن مدال در المپیک حسرت می خورد، حالا پسری را تحویل جامعه کشتی داده که پا جای او گذاشته و قصد دارد در سنگین وزن آرزوهایی که پدرش داشته را محقق کند.

بیشتر بخوانید:

امیررضا معصومی که سال گذشته قصد داشت با تیم بیمه رازی با هدایت پدرش در لیگ برتر حاضر شود، اما به دلیل سن و سال پایین این اجازه را پیدا نکرد، با انتخاب شدن به عنوان ملی پوش نوجوانان کشتی آزاد ایران برای حضور در مسابقات جهانی، حسابی درخشید.

امیررضا معصومی

پسر فردین معصومی که در وزن 110 کیلوگرم کشتی می گرفت، پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل کساوری کامینسکی از لهستان با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی رسید و در دور بعدی نیز اقتدار خود را ادامه داد و با نتیجه 10 بر صفر آینازار بازاربایف از ازبکستان را مغلوب کرد و راهی دیدار نیمه نهایی شد. معصومی برای رسیدن به فینال با نتیجه 5 بر 1 از سد ایلیا ژیبالوف از روسیه گذشت و به یک قدمی مدال طلا رسید.

این پسر قدرتمند و چغر فردین، در دیدار فینال که سه شنبه شب در بوداپست مجارستان برگزار شد، با شکست 10 بر صفر جیمز مولن از آمریکا نه تنها به مدال طلای جهان دست یافت؛ بلکه تمام نگاهها را به خود خیره کرد.

امیررضا که در مسیر رسیدن به قهرمانی همه رقبای سرسخت خود از روسیه و آمریکا را با اقتدار شکست داد، یکی از امیدهای آینده کشتی آزاد سنگین وزن ایران خواهد بود که می تواند حتی در دوره بعدی المپیک هم بدرخشد.

بعد از این اتفاق اتحادیه جهانی از عملکرد امیررضا معصومی آزادکار وزن ۱۱۰ کیلوگرم تیم ملی نوجوانان ایران در رقایت های جهانی مجارستان که موفق شد با برد قاطع رقبای خود از روسیه و آمریکا به مدال طلای جهان برسد، تمجید کرد.

اتحادیه جهانی کشتی با اشاره به عملکرد خوب این کشتی گیر نوشت: امیررضا معصومی به خوبی راه پدرش فردین معصومی دارنده مدال نقره جهان و پنجم المپیک  را در سنگین وزن دنبال کرد و جا پای او گذاشت.

امیررضا معصومی درباره عملکرد خوب خود در این رقابت ها به سایت اتحادیه جهانی گفت: قبل از حضور در این مسابقات ۲ ماه تمرین داشتم و دوره بسیار خوبی را پشت سر گذاشتم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی