نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
عجیب‌ترین مصدومیت‌های فوتبال‌/ از مصدومیت در زندان تا سوراخ کردن پا با دریل!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

شاید برای‌تان عجیب باشد که بشنوید یک فوتبالیست در زندان مصدوم شده یا دریل پایش را سوراخ کرده و یا این که زنبور او را نیش زده و به بازی بعدی تیمش نمی‌رسد؛ ولی این اتفاق‌ها واقعاً رخ داده است!

گاهی اوقات بازیکنان فوتبال به دلایلی غیرمعمول دچار مصدومیت می‌شوند و حضور در بازیهای مهم تیمهایشان را از دست می‌دهند. در این مطلب نگاهی داریم به عجیب‌ترین مصدومیتهایی که در سال‌های اخیر در فوتبال جهان برای ستاره‌های این رشته رخ داده است.

فرنکی دی‌یونگ

سال گذشته فرنکی دی‌یونگ دجار مصدومیت عجیبی شد که بسیار دردناک به نظر می‌رسید و امکان داشت او را مدتها دور از میدان نگه دارد. هافبک هلندی بارسلونا بعد از برد ۳-۱ تیمش مقابل ناپولی در لیگ قهرمانان اروپا عکسی از دستش منتشر کرد که کاملاً متورم شده بود. طبق گزارش‌ها، مشکل دست او ناشی از گزیدگی توسط نیش زنبور بوده است که واکنش شدیدی روی پوست او داشته است.

ژروم بواتنگ

ژروم مثل برادرش کوین پرینس بواتنگ، دچار مصدومیت‌های زیادی در طول دوران فوتبال خود شده است. در مورد کوین پرینس که خیلی زود از سطح اول فوتبال دور شد، نامزدش گفته بود که او به دلیل داشتن رابطه جنسی زیاد، مدام دچار مصدومیت می‌شود. اما ژروم در یک مورد، مصدومیت عجیبی داشت. او یک فصل برای منچسترسیتی بازی کرد. او هنگام سفر با هواپیما به انگلیس برای بازی در منچسترسیتی در طول سفر پای خود را به چرخ مخصوص سرو نوشیدنی در هواپیما کوبید و از ناحیه زانو مصدوم شد.

داریوش واسل

بازیکن سابق استون ویلا برای اینکه از شر یک تاول خونی روی انگشت شست پای خود رها شود از یک دریل برقی استفاده کرد و خب، مسلماً نتیجه اصلاً خوب نبود و باعث شد که دچار جراحتی سنگین و مصدومیتی طولانی مدت از میدان شود.

ریو فردیناند

فردیناند، کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس در طول دوران فوتبال خود چند بار دچار مصدومیت کمر شد که چاره آن هم فقط استراحت مطلق بود. اما یکی از مصدومیت‌های عجیب ریو به زانوی او مربوط می‌شد که اتفاقاً با تکان ندادن پا دچار این مصدومیت شد. او در حالی که برای مدت طولانی در حال بازی پلی‌استیشن بود، آنقدر پای خود را ثابت نگه داشته بود و تکان نداده بود که دچار کشیدگی تاندون زانو شد و آسیب دید.

کریس اسمالینگ

این بازیکن سابق منچستریونایتد و مدافع فعلی تیم رم، زمانی که در یونیاتد بازی می‌کرد برای تعطیلات به جزیره بالی رفته بود که با اتفاقی عجیب مواجه شد. ابتدا گزارش‌هایی مبتنی شد مبنی بر اینکه او در حالی که در دریا مشغول تفریح بوده، توسط یک عروس دریایی دچار گزیدگی شده. اما خیلی زود حقیقت معلوم شد. اسمالینگ در هوای گرم حالش بد شده و بیهوش می‌شود و در افتادن به زمین سرش به سنگ برخورد می‌کند و می‌شکند. در نتیجه تصاویری که از او با سر بانداز شده منتشر شد، حقیقت ماجرا آشکار شد.

دیوید بتی

بتی بازیکن سابق لیدزیونایتد هم مدتی به خاطر مصدومیت زانو دور از میدان بود. دختر ۲ ساله او با سه‌چرخه کوچک خود روی مچ پای پدرش رفت و باعث مصدومیت او شد. بتی در حالی که می‌خواست جلوی زمین افتادن دختر خود را بگیرد از ناحیه زانو هم مصدوم شد و در نتیجه دختر بچه باعث دو مصدومیت نسبتاً شدید برای پدرش شد.

کارلوس توس

ستاره سابق فوتبال آرژانتین سال ۲۰۱۸ که به تیم بوکاجونیورز برگشت، با عملکرد خوب خود و زدن سه گل در پنج مسابقه هواداران این تیم را به وجد آورد. اما او خیلی زود کاری کرد که مسئولان باشگاه به شدت از او عصبانی شوند. توس در حالی که به ملاقات برادرش که در زندان بود، رفته بود تصمیم می‌گیرد که با اهالی زندان فوتبال بازی کند. همین باعث می‌شود که در حین فوتبال داخل زندان دچار پارگی عضله پا شود. این اتفاق در کوردوبا اتفاق افتاد جایی که برادر ناتنی کارلوس توس به دلیل دزدی مسلحانه به ۱۶ سال حبس محکوم شده است. توس با عضله پاره شده به تمرینات بوکا برگشت و از سوی مسئولان باشگاه جریمه شد.

تیبو کورتوا

دروازه‌بان فعلی رئال مادرید زمانی که در چلسی بازی می‌کرد یک بازی مهم این تیم مقابل منچستریونایتد را در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ به دلیل مصدومیت مچ پا از دست داد، مصدومیتی که او در حین بسکتبال بازی کردن در یک ویدئوی تبلیغاتی به آن دچار شده بود. در آن بازی آسمیر بگوویچ درون دروازه چلسی ایستاد و بازی با شکست ۲-۰ چلسی به پایان رسید.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی