نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
۱۲ |
۳
احتمال کنار گذاشتن چند بازیکن باتجربه تیم ملی
منبع: مهر
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

لیست جدید تیم ملی فوتبال ایران ممکن است شگفتی‌هایی داشته باشد و چند بازیکن باتجربه برای مسابقات باقیمانده انتخابی جام جهانی دعوت نشوند.

تیم ملی فوتبال ایران که در دور رفت از مرحله گروهی مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با مارک ویلموتس نتایج جالبی نگرفت تا در جدول ۵ تیمی بعد از عراق و بحرین در جایگاه سوم قرار بگیرد، در دور برگشت با دراگان اسکوچیچ دست به کار بزرگی زد و با ۴ پیروزی پی در پی در بحرین موفق شد به عنوان صدرنشین گروه سوم به طور مستقیم به مرحله بعدی مسابقات راه یابد.

تیم ملی ایران بعد از راهیابی به جمع ۱۲ تیم برتر قاره کهن در گروه اول همراه با کره جنوبی، امارات، سوریه، عراق و لبنان قرار گرفت تا حداقل روی کاغذ شانس خوبی برای راهیابی به جام جهانی داشته باشد. این بازی‌ها از ۱۱ شهریور آغاز می‌شود و تیم ملی ایران در نخستین روز این رقابت‌ها میزبان تیم ملی فوتبال سوریه خواهد بود.

دراگان اسکوچیچ که رکورد ۷ بازی بدون شکست پی در پی در ابتدای حضورش در نقش سرمربی تیم ملی را از خود به جای گذاشت، حالا با اعتماد به نفس بالاتری تیمش را برای حضور در مرحله بعدی مسابقات آماده می‌کند. مرحله‌ای که در پایان آن در صورت حضور در یکی از دو رده اول یا دوم، به صورت مستقیم به جام جهانی قطر راه خواهد یافت.

احتمال اینکه در لیست بعدی تیم ملی برای آماده سازی و حضور در مرحله دوم رقابت‌ها نام چند بازیکن باتجربه که تعداد نسبتاً زیادی بازی در تیم ملی دارند دیده نشود وجود دارد.

با توجه به آمادگی تعداد بازیکنان جوان‌تر در تیم ملی و شانس بالای آنها برای حضور در ترکیب اصلی، شاید اسکوچیچ ترجیح دهد به جای استفاده از باتجربه‌ها روی نیمکت تیم ملی، از بازیکنان جوان‌تری که می‌توانند با تجربه اندوزی، آینده بهتری در فوتبال ایران داشته باشد استفاده کند.

این طرح از سوی سرمربی تیم ملی و دستیارانش در مرحله تحقیق و مطالعه است و هنوز تصمیم‌گیری نهایی درباره آن انجام نشده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • غضنفر IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    این تیم به دلیل حضور تعدادی بازیکن ذوب در سرمربی قبلی تیم ملی و ایضا حضور بازیکنان به مراتب با انگیزه تر و با کیفیت جدید نیازی به همه ی اون افراد معلوم الحال که احتمال کم کاری شون در تیم هم کم نخواهد بود نداره!
    • رحمت IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
      صعود از مرحله قبل رو مدیون همین بازکنای ذوب شده هستیم
    • عادل IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
      دقيقأ كاري كه غضنفر و ميثم گفتند انجام بدهيد تا حسرت اين جام جهاني و جام جهاني هاي بعدي را روي دل مردم ايران بگذاريد ! آخه كدوم عقل سليمي مياد نزديك به بازي هاي نهائي انتخابي جام جهاني به توهم اينكه بازيكنان قبلي علاقه به مربي شان داشتند اسكلت اصلي تيمي كه درعين جواني و ميانگين سني حدود ٢٧ سال را كه تجربه دو حضور در جام جهاني و جام ملت ها و تجربه حضور در ليگ هاي اروپائي را دارند را عوض كنه !! تغييرات و پوست اندازي بايد بصورت تدريجي بلافاصله بعد از جام جهاني و در مراحل ابتدائي انتخابي جام جهاني و بازيهاي تداركاتي صورت بگيره تا بتدريج بازيكنان رفته رفته در تيم جا بي افتند و ربسك تغييرات را به حداقل رساند . حتي يكي دونفر بازيكن جوان مي توانند در جام جهاني هم حضور پيدا كنند تا از نظر روحي براي سال هاي بعد آماده باشند ! همانكاري كه كيروش با قلي زاده و برخي بازيكنان خوش آتيه انجام داد .
    • غضنفر IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
      بهمین دلیل گفتم به همه اون گروه معلوم الحال نیازی نیست؛ رفتن اکثر این افراد حاشیه ساز مثل کاپیتان تیم، و چند بازیکن که یا نیمکت نشین تیم هاشون هستند یا در لیگ های درجه ۵٫۶ بازی میکنند و بمراتب جایگزین های بهتری براشون هست اتفاقی بزای تیم نمیفته گرچه بین اونها از طارمی و آزمون نمیشه براحتی گذشت که اونها هم با اینکار حساب کار دستشون خواهد اومد
  • ابی IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    لابد هاشمیان وکریم باقری اینا نگاه ب استقلال میکنندمن نمیدونم این هاشمیان بدرد چی میخوره.چه کارمفیدی انجام میده
  • میثم IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    آقا کار درستیه چون بازیکنای شاغل در پرتغال که همه معرف کیروش بودن مقابل عراق و حتی با کیروش دست به یکی بشن یهو خرابکاری کنن.همین چندوقت پیش یه سری اتفاقایی افتاده واقعا دم کادرفنی گرم.
    • امیر IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
      درسته همونجور که در جام ملتها جلو ژاپن سه بازیکن تبانی کردن و منجر به برکناری کیروش شدن
  • میثم IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    آقای فلان بازیکن واقعا خجالت داره کیروش رو به تیم ملیت ترجیح میدی به خاطر موقعیتت در پرتغال.فقط سردارآزمون نیاز به معرف نداره و واقعا بدرد تیم ملی میخوره
  • معلوم الحال IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    فعلا فقط حاج صفی تجربه اش زیادیه
  • اسپولیچ IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    تیم ملی جای تجربه اندوزی نیست جای استفاده از باتجربه هاست اسپولیچ
  • محمود احمدی IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    تیم ملی باید ترکیبی از با تجربه ها وجوانان باشد ،برزیل یک دوره همه را عوض کرد ،دیدید در2014مقابل المان چه شکستی خورد
  • بهار IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    سعید حذف نشه آزمون و جهانبخش بیرنواند هم همین طور و یه چند نفر دیگه...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی