عدنان درجال
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

وزیر ورزش و جوانان عراق با وجود مخالفت های مجلس این کشور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کرد.

عدنان درجال ملی‌پوش سابق فوتبال عراق که پیش از این با شکایت به فیفا درباره انتخابات قبلی فدراسیون فوتبال عراق موجب تعلیق این فدراسیون فوتبال شده بود و حالا به‌عنوان وزیر ورزش در دولت عراق مشغول به فعالیت است در انتخابات ریاست فدراسیون این کشور ثبت‌نام کرد.

درجال همچنین در واکنش به مخالفت برخی از نمایندگان مجلس عراق با این تصمیم و احتمال تعلیق فوتبال عراق به دلیل مداخله مستقیم دولت گفت: مجلس هیچ حقی برای دخالت در این موضوع ندارد. من به صورت موقت در وزارت حضور دارم و شرکت در انتخابات حق من است. در بسیاری از کشورهای جهان وزرایی هستند که ریاست فدراسیون‌ها را بر عهده دارند. مرجع رسیدگی به شرایط برگزاری انتخابات فدراسیون‌ کمیته عادی‌سازی و فدراسیون جهانی فوتبال هستند. من در این مورد با رئیس فیفا اینفانتینو صحبت کردم که او از تصمیمم حمایت کرد و به من گفت هیچ تداخلی بین این دو جایگاه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

شرار حیدر رئیس باشگاه الکرخ عراق هم در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال این کشور ثبت‌نام کرده است و یکی از رقبای درجال به شمار می‌رود.

ثبت‌نام وزیر ورزش عراق در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال این کشور در حالی صورت گرفته که پیش از این فیفا حضور وزیر ورزش در انتخابات فدراسیون‌ها را مصداق دخالت دولت دانسته و پیش از این و به همین دلیل در اواسط دهه هشتاد شمسی به دلیل ثبت‌نام محمد علی‌آبادی (رئیس وقت سازمان تربیت بدنی) در انتخابات فدراسیون فوتبال ایران اجازه برگزاری انتخابات را نداده بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی