جدایی پرسپولیسی محبوب رسمی شد/ از عشق عجیب به آبی تا استقبال سکوهای قرمز
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

محمدحسین کنعانی‌زادگان در این دو سال مصداق بارز رفتار حرفه‌ای یک بازیکن بود؛ عملکرد متعهد و جدایی محترمانه.

در تابستان سال ۱۳۹۶ بود که عدم توافق با مدیران پرسپولیس برای بازگشت، باعث رقم خوردن انتقالی جنجالی و حضور محمد حسین کنعانی زادگان در تمرینات استقلال تحت هدایت علیرضا منصوریان شد. این بازیکن که در گذشته و در مقابل دوربین از علاقه خود به پرسپولیس و علی کریمی سخن گفته و تنها برای گذراندن خدمت سربازی راهی ملوان شده بود، از نظر مالی با مدیریت پرسپولیس به توافق نرسید و لباس رقیب را به تن کرد.

از همان ابتدا مشخص یود دوران حضور حسین کنعانی در استقلال موفقیت آمیز نخواهد بود. او به شکلی عجیب و شاید خنده دار گذشته خود را کتمان کرده و بی دلیل از عشق و علاقه خود به رنگ آبی سخن گفت، اما این آش به قدری شور بود که حتی مورد توجه گروه متعصب و رادیکال هواداران استقلال نیز قرار نگرفت.

جدایی پرسپولیسی محبوب رسمی شد/ از عشق به رنگ آبی تا استقبال سکوهای قرمز

یک مصدومیت شدید رباط صلیبی در ابتدای فصل باعث شد تقریبا تصویری از حضور حسین کنعانی زادگان در لباس استقلال در ذهن هیچ هواداری نماند. در آن مقطع بسیاری تصور می‌کردند پایان این مدافع تنومند و آینده دار خیلی زود فرا رسیده و مثال‌هایی از این دست برای اثبات این ادعا نیز در ذهن هر هواداری به کرات دیده می‌شد.

در ادامه یک انتقال ناموفق دیگر به سایپا و انجام تنها هفت بازی برای این تیم، کارنامه ضعیف کنعانی را تکمیل کرد. در روزهایی که دیگر کمتر نام او در ذهن هواداران فوتبال باقی مانده و حتی او تبدیل به مثالی برای گروه نسل سوخته فوتبال تبدیل شده بود، یک تصمیم درست و انتقال به ماشین سازی فوتبال این بازیکن را احیا کرد.

محمد حسین کنعانی زادگان در آرامش تبریز خود را پیدا کرده و بقدری در ترکیب این تیم خوب کار کرد که حتی دوباره نظر مثبت کارلوس کی روش را نیز به خود جلب کرد. سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران که حتی در روزهای مصدومیت‌های متوالی حسین کنعانی نیز پیگیر شرایط این بازیکن بود، نام او را در فهرست نهایی ایران برای جام ملت@های آسیا نیز قرار داده و کنعانی رهسپار قطر ۲۰۱۹ شد.

جدایی پرسپولیسی محبوب رسمی شد/ از عشق به رنگ آبی تا استقبال سکوهای قرمز
مدافع ملی پوش پرسپولیس با قراردادی دو ساله به لیگ ستارگان قطر پیوست

اگرچه ایران دوباره در آستانه رسیدن به فینال و در نیمه نهایی مغلوب شد، اما حسین کنعانی تورنمنت خوبی را سپری کرده و از نظر فردی نمایش قابل قبولی از خود ارائه داد. حالا دوباره فرصت بازگشت به بالاترین سطح فوتبال ایران فرا رسیده بود. در بحبوحه جدایی برانکو و عصبانت شدید هواداران پرسپولیس از ایرج عرب، مدیر عامل وقت قرمزپوشان بی سر و صدا مقدمات انتقال کنعانی به پرسپولیس را فراهم کرده و این مدافع باز هم به پرسپولیس بازگشت.

علیرغم شروعی غیرمنتظره و انتشار نامه ای در اینستاگرام با ادبیاتی خاص و کلماتی غیرعرف، حسین کنعانی در سکوت کامل کارش را در لباس پرسپولیس آغاز کرد. او به قدری آماده بود که گابریل کالدرون زوج این بازیکن و شجاع خلیل زاده را حتی به سید حلال حسینی نیز ترجیح داد و او در دو سال اخیر به مهره بی جانشین و ثابت خط دفاعی پرسپولیس تبدیل شده بود.

حسین کنعانی در دو فصل حضور در پرسپولیس عملکردی بی حرف و حدیث و فوق العاده ارائه داده و حضور ثابت خود در ترکیب ثابت خط دفاعی تیم ملی ایران را نیز استمرار بخشید. در واقع تنها مصدومیت یا محرومیت باعث غیبت این بازیکن در ترکیب می‌شد و هم کالدرون و هم یحیی گل محمدی اعتماد ویژه ای به این بازیکن از خود نشان دادند.

اما نقطه عطف فصل تغییرات در حسین کنعانی را نحوه جدایی او باید قلمداد کرد. تقریبا از اواسط فصل به نظر می‌رسید انتقال او به لیگ قطر قطعی باشد و دست آخر نیز این اتفاق رخ داد. اما کنعانی تا آخرین ثانیه آخرین مسابقه پرسپولیس با نهایت تعهد و بدون ترس از خطر مصدومیت و احتمال از دست دادن انتقال سودآور بعدی خود، با لباس قرمزپوشان به میدان رفته و دومین عنوان قهرمانی متوالی خود در لیگ برتر را نیز جشن گرفت. در این میان کنعانی فاصله ای تا فتح لیگ قهرمانان آسیا با لباس پرسپولیس نیز نداشت، اما شکست برابر اولسان این آرزوی بزرگ را به دل او و هواداران این تیم گذاشت.

علیرغم حواشی‌های نه چندان زیادی چون جنجال بعد از پنالتی عجیب فولاد در دور رفت و البته کل کل با ارسلان مطهری، دیگر خاطره ای از تکرار رفتارهای گذشته از حسین کنعانی در ذهن نمانده است. نکته مثبت دیگر رفتار این بازیکن، اطلاع به کادر فنی و مدیریتی در مورد این تصمیم از مدتی قبل بود. بدین ترتیب باشگاه پرسپولیس از فرصت خوبی برای بافتن جانشین برای کنعانی برخوردار بوده و مانند فصل قبل و بعد از جدایی شجاع، حالا این تیم نیم فصل بدون مدافع نمی‌ماند.

سپری کردن دو فصل درخشان و فوق العاده از نظر فنی، دریافت نمره خوب از نظر رفتاری، در جریان گذاشتن باشگاه و صداقت بیان و در نهایت نامه ای محترمانه و در خور یک بازیکن حرفه ای برای اعلام رسمی تصمیم جدایی، باعث شد حسین کنعانی در دومین دوره حضور خود در پرسپولیس جایگاه ویژه ای در دل هواداران این تیم کسب کند.

بر خلاف برخی دیگر از بازیکنان، صفحات اجتماعی هواداران پرسپولیس مملو از تقدیر و تشکر از این بازیکن حتی ۲۴ ساعت بعد از جدایی بود. کنعانی زادگان در شرایطی که دو بار رباط صلیبی داده و در نه در دل هواداران استقلال و نه پرسپولیس محبوب نبود، اینقدر دو در این دو سال خوب عمل کرد که احتمالا اگر روزی تصمیم به بازگشت هم بگیرد، مورد استقبال سکوهای قرمز رنگ قرار خواهد گرفت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Amir perspolisi GB ۰۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    دقیقا همینطوره ❤❤❤❤❤❤
  • افشين فرشچي IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    محترمانه؟!!! حرفه ايي؟!!! فحاش بي ادب ...
  • گلات قهرمانی IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    خدا پشت و پناهت، موفق باشی
  • پرسپولیسی قشقایی IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    محمدحسین جان موفق باشی،باغیرت
  • ح م IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    فردامیگه ازبچگی طرفداراین تیم قطری بوده اصلامیگه من ایرانی نیستم قطری ام ودرقطربدنیا آمده ام.
    • کیسه کشا مافیا فوتبال IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      قضاوت نکن اصلا این شکلی نیست یک ایرانی هیچ وقت خیانت نمیکنه بعداز 2 که قردادش تمام شد ممکنه برگرده
  • هوادار فوتبال IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    به خاطر پول در سن 27 سالگی رفت قطر این دیگه این همه آب و تاب نداره
    • بی نشان IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      خدا پشت و پناهت موفق باشی فقط زود برگرد با شجاع که خیلی بهتون نیاز داریم
    • ایلیا IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      طرف قراردادش تموم شده رفته قطر وسط فصل که تیم رو تنها نذاشته
    • کیسه کشا مافیا فوتبال IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      شاید استقلالی ها اینطوری باشن اما یک پرسپولیسی هیچ وقت اینطوری نیست
  • تاج IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    یویو
  • ایرانی IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    بزودی کارهای کثیفش توقطرتیترهمه خبرگزاریهامیشه.ای کاش یکم ازکریم باقری مردانگی وغیرت یادمیگرفت ودروغگووفحاشی نمیکرد.رفت پیش رامین بعدش به تیم ملی قطردعوت بشن.
  • کامیار فرزام IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    بدجور سوزش داره واستون کیسه کشا؟پرسپولیسی ها همینطور با غیرت و شرف هستن اهل خیانت و باند بازی و فروختن خودشون به پول و مقام نیستن نه مثل فرناز وسط فصل تو کورس قهرمانی بخاطر پول و عشق به اعراب کیسه رو ول کرد رفت یا سایر بازیکنان کیسه تو خون بازیکنان و هواداران پرسپولیس غیرت و انسانیت جریان داره اما واسه شعله زرد ترتر و کیسه ....
  • مرتضی تاج کبیر IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    آخه این پلشت مگه تعصب داره؟ فردا میره قطر میگه من از بچگی عاشق این تیم بودم. اصلا عرب هستم نه ایرانی
  • حسن RU ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    حسین جان جنوبی خونگرم و دوست داشتنی خدا به همراهت. هرجا هستی موفق باشی. منتظرت می مونیم
  • تاجی ام فقط همین IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    همون خوب شد که از استقلال رفت .چون رفتار واخلاق بی ادبانه اش حیف بود که در تیم تاج باشه
    • کیسه کش IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      اومد کیسه فوتبالش داش نابود میشد رفت ماشین سازی همون بازیکن اومد پرسپولیس شد فیکس تیم ملی الانم رفت لیگ قطر فرق است بین پرسپولیس کبیر وکیسه حقیر
  • اس اس تیم مردمی IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    استاد تغییر رنگ .
  • للللللل IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    به نظر من بازیکن باید حداقل یک عنوان بین المللی با کشور خودش بدست بیاره و بره هر جا دلش خاس لیگ داخل که مهم نیس. به هر حال این باز موند ولی شجاع خلیل زاده خیلی بد رفت
  • پرسپولیس IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    موفق باشی انشاالله دوباره بیای پرسپولیس
  • الکی!!!! IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    عجیب میخواست به همه اعلام کنه یه لنگیه بی ادبه
  • مهران IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    شتر رفت قطر
  • بابا مسعود IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    با غیرت آخه چرا رفتی و بابا مسعود و تنها گذاشتی...
  • هستی IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    بترکه چشم کیسه کشا،، همون رقصش همه کیسه کشا رو میچزونه بسه،، هااااااااااا
  • طاها IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    محمدحسین جان خدا پشت و پناهت مرد باغیرت و با تعصب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی