گل‌محمدی در اندیشه الگوبرداری از ونگر و آرسنال/ پرسپولیس به جام طلایی می‌رسد؟
منبع: میزان
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم فوتبال پرسپولیس بازهم می‌تواند رکورد منحصر به فرد دیگری در فوتبال ایران ثبت کند.

تیم فوتبال پرسپولیس قهرمان بی رقیب چند فصل اخیر فوتبال ایران است و برای ۵ فصل متوالی حرف اول و آخر را در فوتبال ایران می‌زند. از ۵ قهرمانی اخیر سرخپوشان در لیگ‌برتر ۲ مورد از آن تنها با یک شکست همراه بوده و رکوردی جذاب به حساب می‌آید.

در لیگ‌برتر انگلیس رسم بر این است تیمی که بدون هیچ شکستی قهرمان شود به جای جام نقره‌ای، یک جام طلایی به آن تیم اهدا شود. تنها تیمی که موفق به ثبت چنین قهرمانی سخت و خاصی شده باشگاه آرسنال است. توپچی‌ها در فصل ۴-۲۰۰۳ با هدایت آرسن ونگر و درخشش ستارگانی، چون تیری آنری، پاتریک ویرا، اشلی کول، ینس لمن، رابرت پیرس، سول کمپل، کولو توره و... در ۳۸ بازی خود ۲۶ برد و ۱۲ تساوی به ثبت رساندند و بدون هیچ شکستی قهرمان انگلیس شدند. پس از آرسنال، هیچ تیمی موفق به تکرار این رکورد خارق العاده نشد و جام طلایی در انحصار آرسنال باقی ماند.

پرسپولیس در لیگ هجدهم با برانکو در ۳۰ بازی ۱۶ برد و ۱۳ تساوی کسب کرد و تنها یک بار شکست خورد و ۶۱ امتیازی شد. در لیگ بیستم سرخپوشان تحت هدایت یحیی گل‌محمدی در ۳۰ بازی خود ۱۹ برد و ۱۰ تساوی ثبت کردند و تنها یک بار شکست خوردند و با ۶۷ امتیاز به جام قهرمانی رسیدند.

پرسپولیس با این روند خوب و رو به جلو بعید نیست بتواند در لیگ بیست‌ویکم بدون شکست قهرمان شود و همانند آرسنال رکورد منحصر به فردی در لیگ برتر ایران بر جای بگذارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • گرگانی IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    قول, میدم سال دیگه هم قهرمانی مال پرسپولیسه تیما حتی نمیتونن شکست مون بدن. تیمی که اسبا فینال میره مشخصا تینای زاغارت لیگ خودمون نمیتونن حلوی قهرمانی شو بگیرن
    • نورالدین خادمیان IR ۰۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
      ایول اگه غرور نگیرم حالا حالا قهرمانیم. ماشاالله به تیممون پرسپولیس
  • یک عشقست یک پرسپولیس ❤ IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    بهترین تیم دنیا پرسپولیس عشق ترین تیم دنیا پرسپولیس مسی به انگشت پای مهدی عبدی ما نمیرسه بعدش استقلال میگه سایه ما رو سر آسیا هست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی