نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
هواداران بارسلونا هنوز امیدوارند/ خبر جدایی مسی بلوف باشگاه است؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بعضی از هواداران بارسلونا امیدوارند که این حرکت باشگاه یک حربه برای تحت فشار قراردادن مدیران لالیگا جهت تغییر در سیاست‌های‌شان باشد.

در پی انتشار بیانیه رسمی باشگاه بارسلونا در مورد اینکه لیونل مسی مجبور به ترک باشگاه بارسلونا به دلیل «موانع مالی» است، بعضی از هواداران بارسا امیدوارند که این حرکت باشگاه یک بلوف و تاکتیک سیاسی برای تحت فشار قراردادن مدیران لالیگا جهت تغییر در تصمیماتشان است.

در یک حرکت عجیب بعد از جلسه پدر مسی که مدیربرنامه‌های اوست با مقامات بارسلونا در بعدازظهر پنجشنبه، ناگهان گزارش‌های رسانه‌های اسپانیایی به این سمت رفت که مذاکرات بین باشگاه و بازیکن به نقطه‌ای غیرقابل بازگشت رسیده است. حدود یک و ساعت نیم بعد، بدترین اتفاق ممکن برای طرفداران بارسلونا رخ داد و کابوس آن‌ها با بیانیه‌ای که باشگاه منتشر کرد به واقعیت تبدیل شد. مسی بعد از ۲۰ سال از نوکمپ خواهد رفت.

در حالی که این خبر تبدیل به بمب رسانه‌ها و همچنین شبکه‌های اجتماعی شد، بعضی‌ها هم به تئوری توطئه روی آورده و ایده‌هایی در مورد اینکه چه ماجرایی پشت پرده این اتفاق وجود دارد، مطرح کردند. تونی خوانمارتی، خبرنگار روزنامه «اسپورت» که روزنامه حامی باشگاه بارسلونا نیز به شمار می‌رود در توئیتی نوشت: «تحت فشار قرار دادن تباس. بازی ادامه دارد.»

اشاره او به خاویر تباس رئیس سازمان لالیگا است که قوانین سختیگرانه مالی به او نسبت داده می‌شود و باشگاه بارسلونا و البته باشگاه رئال مادرید با او اصلاً رابطه خوبی ندارند. تباس موضع سرسختانه‌ای در مورد بدهی‌های باشگاه‌های بزرگ به ویژه بارسلونا و ولخرجی‌های آن‌ها اتخاذ کرده و سقف پرداختی مشخص و محدودی نیز برای این باشگاه در نظر گرفته است. بسیاری از هواداران فوتبال و کاربران توئیتر، به بازنشر توئیت این خبرنگار پرداخته‌اند و با این فرضیه ابراز امیدواری کرده‌اند که زلزله‌ای که باشگاه بارسلونا به راه انداخته است یک بلوف و نقشه برای تحت فشار قرار دادن مدیران لالیگا و در راس آن‌ها خاویر تباس است تا در سیاست‌های خود تغییراتی ایجاد کنند که ماندن لیونل مسی در این لیگ را تضمین کند.

ضربه تباس به بارسلونا

روز چهارشنبه لالیگا اعلام کرد که این سازمان با فروش ۱۰ درصد از سهام خود به یک شرکت سهامی عام، مبلغی در حدود ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار درآمدزایی کرده و این درآمد را بین باشگاه‌ها تقسیم خواهد کرد که سهم باشگاه‌های بزرگ مثل رئال‌مادرید و بارسلونا از این درآمد بیشتر خواهد بود. به نظر می‌رسید که سهم بارسلونا از این درآمد لالیگا به این باشگاه کمک کند که ماجرای ماندن مسی را حل کند و از طرفی به رئال‌مادرید هم اجازه دهد که در مورد خریدن کیلیان امباپه از پاری‌سن‌ژرمن گامی بلند بردارد.

اما لالیگا و شخص خاویر تباس ناگهان در اقدامی عجیب اعلام کردند از درآمدی که نصیب باشگاه‌ها می‌شود ۷۰ درصد باید صرف زیر ساخت‌هایی مثل تکنولوژی و غیره شود، ۱۵ درصد صرف پرداخت بدهی‌ها و فقط ۱۵ درصد به خرید بازیکن جدید اختصاص داده شود. رئیس لالیگا با این اقدام خود عملاً دست بارسلونا و رئال‌مادرید برای جذب بازیکن و نگه داشتن ستاره‌ها را بست.

هواداران بارسا هنوز امیدوارند /  خبر جدایی مسی بلوف باشگاه بارسلونا است؟
خاویر تباس

اعتبار لالیگا 

حالا در فضای مجازی بحث بر سر این است هم تباس و هم لاپورتا از اهمیت حضور لیونل مسی در لالیگا و در بارسلونا آگاه هستند و می‌دانند که رفتن او به این شکل از اسپانیا، ضربه بزرگی هم به بارسلونا و هم البته به اعتبار لیگ اسپانیا خواهد زد.

یکی دیگر از روزنامه‌نگاران اسپانیایی اما در توئیتر نوشته اینکه بارسلونا بخواهد چنین سیاستی را برای انداختن توپ به زمین لالیگا انجام داده باشد، بعید به نظر می‌رسد: «اگر بیانیه اعلام جدایی مسی اقدامی برای فشار گذاشتن روی لالیگا باشد که اجازه دهند او قراردادش را ثبت کند، مسئولان بارسلونا باید خیلی شفاف این موضوع را توضیح دهند. من فکر نمی‌کنم هواداران بارسلونا قبول کنند که احساسات آن‌ها اینچنین به بازی گرفته شود. باید منتظر باشیم و ببینیم گام بعدی چه خواهد بود؟»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ذبیح الله IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    خدا کند مسی برگرده به بارسا خییییلی ناراحتم از رفتنش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی