نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
بغض یک پرسپولیسی ترکید؛ به من تیم نمی‌دهند چون دلال نیستم/ پست مدیرعاملی را قبول نمی‌کنم!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

محمد پنجعلی کاپیتان اسبق تیم ملی و پرسپولیس این روزها دل بُر دردی دارد و از برخی مسائل دلخور است.

شنیده بودیم یکی از کسانی که برای عضویت در هیئت مدیره جدید پرسپولیس پیشنهاد شده است محمد پنجعلی است اما وقتی با او تماس گرفتیم تا درخصوص صحت و سقم آن بپرسیم با یک محمد پنجعلی دیگری مواجه شدیم؛ شاکی، دلخور، عصبانی! بهتر است خودتان تا انتها مصاحبه را بخوانید و قضاوت کنید؛

شنیدیم برای عضویت در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس به وزارت ورزش معرفی شده اید؟

نه آقاجان! در کاری که تخصص ماست و دوره اش را دیدیم. سال‌ها خاک آن را خوردیم و عرق ریختیم ما را راه نمی‌دهند حالا ... همه چیز رابطه ای و پارتی بازی شده است. (با لحنی عصبانی این حرف‌ها را می‌زند!)

چی شد محمد آقا؛ ناراحتید؟!

شما بهتر از من می‌دانید که همه فوتبال ما رابطه است. ضابطه ای وجود ندارد و یکسری مربی خاص که ارتباط آنچنانی دارند تیم می‌گیرند و بقیه باید تماشاچی باشند. منظور من هم یک عده خاص است و همه مربیان نیست ولی برای من محمد پنجعلی دردناک است. کاپیتان منتخب آسیا بودم و سال‌ها در پرسپولیس و تیم ملی بازی کردم. دوره‌های حرفه ای مربیگری را در انگلیس و برزیل پشت سرگذاشتم اما چی شد؟ کسی سراغ ما را گرفت؟

خودتان فکر می‌کنید چرا؟

چون نه دلال هستم و نه دلال باز! نه کلاهبردار هستم، نه شارلاتان و زبان باز! سیاه کاری هم بلد نیستم و سیاه باز هم نیستم. شعار هم نمی‌توانم بدهم تا مردم فریب بخورند و به همین خاطر چرا باید سراغ محمد پنجعلی بیایند؟ فوتبال ایران متعلق به سیاه بازهاست!

یعنی همه مربیانی که در فوتبال ایران کار می‌کنند ...

نه! من نمی‌خواهم به کسی توهین کنم اما برای کار کردن در فوتبال ایران باید رابطه قوی داشت. اسم و رسم و گذشته طرف اصلا اهمیتی ندارد. مهم هم نیست یک مربی چند تا تیم انداخته یا در چند باشگاه ناکام بوده باشد. همین که به ارکان قدرت در فوتبال و ورزش وصل باشد کافی است. شما به وضوح می‌بینید مربیانی که تحت هر شرایطی تیم دارند. از این تیم به آن تیم می‌روند و نتیجه هم نگیرند باز بیکار نمی‌شوند.

شاید این تصور برای برخی مدیران یا مالکان تیم‌های فوتبال ما به وجود آمده باشد که محمد پنجعلی خیلی دنبال مربیگری نیست. شما سرپرست تیم پرسپولیس یا مدیرآکادمی‌باشگاه بودید و آیا دوست دارید مربیگری کنید؟

شما در مورد هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس پرسیدید که گفتم تخصص من چیز دیگری است. من برای مدیریت یا حضور در هیئت مدیره یک باشگاه و چای و شیرینی خوردن در جلسات ساخته نشدم. من شاگرد بزرگانی مثل حشمت خان مهاجری، ناصرخان ابراهیمی‌و علی آقا پروین بودم. در خارج از کشور ( قطر) بازی کردم و کلاس‌های حرفه ای مربیگری را پشت سرگذاشتم اما چی شد؟ در مقوله ای که تخصص ماست کنار گود نشسته ایم و آن وقت عضویت در هیئت مدیره که تخصص من نوعی نیست چه کار می‌خواهیم کنیم؟ به جرأت می‌گویم فوتبال ما رانت و رانت بازی شده و...

شما هنوز هم بابت برکناری از مدیریت آکادمی‌پرسپولیس ناراحت هستید؟

نه، معلوم بود این اتفاق برنامه ریزی شده است. ازهمان اول شروع کردند توی کار ما گذاشتند. زمستان لباس به بچه‌های تیم‌های پایه ای نمی‌دادند و هنوز هم قرارداد رضا جباری، حسن خان محمدی، علیرضا محمد و بقیه بچه‌ها را ندادند. بگذریم آقا!

در شرایط فعلی تغییر مدیریت باشگاه پرسپولیس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

این بحث امروز و دیروز نیست. در این یکی دو سال شاید ۴ یا ۵ مدیرعامل عوض شده باشند! مگر می‌شود؟ کدامیک از مدیرانی هم که آمدند متخصص بودند؟

متخصص از نظر شما چیست؟

کسی که تخصص مدیریت در باشگاه حرفه ای، بزرگ و پرطرفدار را داشته باشد. مهم ترین مشکل باشگاه‌هایی مثل پرسپولیس در این فوتبال چیست؟ شما بگویید؟

بغض یک پرسپولیسی ترکید؛ به من تیم نمی دهند چون دلال نیستم/ پست مدیرعاملی را قبول نمی کنم!

پول!

درست به هدف زدید. کدام مدیری به پرسپولیس آمده که توانایی درآمدزایی داشته باشد؟ درد فوتبال ما این است.

اما قبول کنید ابزار درآمدزایی در فوتبال ما خیلی فراهم نیست. عمده درآمد فوتبال حرفه ای از حق پخش تلویزیونی است که در ایران اصلا وجود ندارد!

- بله، حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد درآمدهای یک باشگاه حرفه ای در دنیا از محل حق پخش تلویزیونی است. من هم می‌دانم اما مشکل آنجایی است که دولت تیمداری می‌کند. وزارت ورزش تیمداری می‌کند و ۴۰ سال هم می‌شود شعار خصوصی شدن پرسپولیس و استقلال را سر می‌دهند در حالی که هیچ اتفاقی نمی‌افتد. پرسپولیس و همین طور استقلال متعلق به مردم است. باید به مردم پس داده شود و فقط در این صورت شاید این فوتبال نجات پیدا کند.

محمد پنجعلی از راهی که تا به حال رفته پشیمان است؟

اصلا و ابدا! من هر چه دارم از پرسپولیس، فوتبال و طرفداران است. خودم را هم به پرسپولیس و پرسپولیسی‌ها بدهکار می‌دانم و اگر حرفی می‌زنم به خاطر نا به سامانی موجود است. روابطی که همه ضوابط را خراب کرده و کسی هم به فکر نیست.

تا به حال شما را این قدر ناراحت و منتقد ندیده بودیم. حالا اگر مایل هستید در خصوص بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان بگویید؟

به نظرم اگر پرسپولیس قبل از سفر به تاجیکستان چند بازی تدارکاتی انجام می‌داد شرایط به مراتب بهتر و مطمئن تری داشت اما معتقدم یحیی گل محمدی باز هم تیم خوب و یکدستی ساخته است. این کادرفنی پرسپولیس مجرب، کاربلد و باهوش است و شکی نیست این بازی را با برد پشت سر خواهیم گذاشت اما امیدوارم در مراحل بعدی حمایت‌های لازم از این تیم شایسته انجام شود.

سئوال آخریک سئوال ویژه است؛ اگر فردا پس فردا مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس به محمد پنجعلی پیشنهاد شود، می‌پذیرد؟

- نه! نمی‌پذیرم چون تخصص آن را ندارم و هرگز نمی‌توانم مدیرعامل خوبی برای پرسپولیس باشم. من پُست و سمتی را قبول می‌کنم که در آن تخصص داشته باشم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • عبدل آبدوغ IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    در شرایط بد اقتصادی کسی که گریه می کند و می گوید "بازیکنان حتی پول برای خرید آجیل و شبرینی شب عید ندارند" و بعدا مشخص می شود که بیشتر از 65 درصد قراردادشان را گرفته اند، شارلاتان و زبان باز و سیاه کار و سیاه باز نیست، پس چیست؟؟؟؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی